Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:07:06 GMT

دلیل اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۴۳۴۶

دلیل اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: باید نسبت به تزریق به موقع دزهای واکسن اقدام کنیم، یعنی افراد حتما یک ماه پس از تزریق دز اول نسبت به تزریق دز دوم اقدام کنند؛ همچنین سه ماه بعد از دز دوم حتما دز سوم تزریق شود.

به گزارش جماران، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا مهمترین اقدام برای پیشگیری از عفونت های تنفسی از جمله کرونا را دوری از بیماران آلوده دانست و اظهار کرد: برای اینکه هوای آلوده به ذرات ویروس را تنفس نکنیم باید ماسک بزنیم و لذا حضور در محیط های پر خطر یعنی سربسته و شلوغ که تهویه مناسب ندارند احتمال آلودگی ما را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع سویه امیکرون در جهان و کشور ما، افزود: اگرچه امیکرون جدیدترین سویه کروناست، اما همچنان باید پروتکل های بهداشتی شامل شست وشوی دست ها با آب و صابون بعد از لمس اجسام و استفاده از دو ماسک و فاصله گذاری یک تا دو متر را رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه براساس آخرین تحقیفات علمی واکسن کرونا در مقابل سویه امیکرون هم موثر است، گفت: برای اینکه ایمنی لازم را در مواجهه با سویه های کرونا داشته باشیم، باید نسبت به تزریق به موقع دزهای واکسن اقدام کنیم، یعنی افراد حتما یک ماه پس از تزریق دز اول نسبت به تزریق دز دوم اقدام کنند؛ همچنین سه ماه بعد از دز دوم حتما دز سوم تزریق شود.

حیدرزاده، مهمترین اثرگذاری تزریق دز سوم واکسن را در کاهش بستری دانست و تصریح کرد: تزریق دز سوم ۹۰ درصد از بستری شدن افراد جلوگیری می کند، یعنی بیمار در صورت ابتلا بدحال نخواهد شد لذا افراد در هر کجای دنیا حتما واکسن بزنند.

کودکان بیشتر در معرض خطر امیکرون هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا «کودکان و سالمندان بیشتر در معرض خطر امیکرون هستند؟»، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا کودکان زیاد در معرض خطر نبودند، اما سالمندان از گروه های پرخطر محسوب می شوند و لذا واکسیناسیون آنان را خیلی زود آغاز کردیم و اغلب موفق به تزریق دز سوم هم شدند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون دز دوم خود را تزریق کردند و هنوز به دز سوم نرسیده اند، متذکر شد: هنوز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال را نداشتیم و با توجه به بازگشایی مدارس، کنترل کودکان سخت تر است؛ این در حالی که حدود ۴۰ درصد بیماران شناسایی شده مبتلا به امیکرون در جهان را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند، زیرا واکسیناسیون آنان تکمیل نشده است، اما خوشبختانه میزان بستری در کودکان کمتر است.

وی خواستار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تزریق ذز سوم جهت جلوگیری از پیک شد و اظهار کرد: افراد به علائم سرماخوردگی نظیر تب و سرفه و آبریزش بینی و... حساس باشند و فرض را بر امیکرون بگذارند و سریعا ایزوله شوند و در خانواده و جامعه حضور پیدا نکنند و ماسک بزنند.

حیدرزاده، انجام تست امیکرون را ضروری ندانست و یادآور شد: روش های درمانی سویه های کرونا متفاوت نیست و لذا فقط افراد با شرایط خاص باید تست امیکرون دهند و در سایر موارد تست پی.سی.آر کفایت می کند؛ البته مثبت و منفی شدن تست فرقی ندارد و حتما در صورت بروز علائم بیماری، باید قرنطینه شویم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا واکسن کرونا دز سوم واکسن کرونا دز سوم واکسن ا میکرون امیکرون کودکان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نسبت به تزریق تزریق دز سوم دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد