Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:19:50 GMT

درگذشت نقاش ایرانی در خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۴۷۱۵

درگذشت نقاش ایرانی در خارج از کشور

حسین والامنش، هنرمند ایرانی ساکن استرالیا، شنبه، ۲۵ دی ماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، این هنرمند که در سال ۱۳۵۲ به استرالیا مهاجرت کرده بود، در شهر آدلاید سکونت گزید و روز گذشته در همان شهر از دنیا رفت. 

الیاس علوی، شاعر و هنرمند افغان و از دوستان این هنرمند با تأیید این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «حسین والامنش، یکی از هنرمندان بزرگ زمانه ما از میان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین یکی از خاکی‌ترین کسانی بود که می‌شناختم. هفتاد و چند ساله بود اما با همه آنقدر رفیق بود که تنها با نام کوچکش صدا می‌کردیم. شیفته «مولانا» بود و بیشتر کارهایش از شعرهای مولانا تأثیر می‌گرفت. 
زاده تهران بود، کودکی‌اش را در زاهدان گذرانده بود و بعدها یک شوخی عاشقانه او را به استرالیا کشانیده بود. مدتی با مردمان بومی اینجا زیسته بود و سفرهای زیادی داشت از جمله سفری زمینی به افغانستان که همیشه خاطراتش را نقل می‌کرد. 
سال‌ها قبل که به استرالیا آمدم، در یک نمایشگاهی همدیگر را دیدیم. به خانه‌اش دعوت کرد و طراحی‌هایم را دید و تأکید کرد که هنر را جدی ادامه بدهم. تشویق او به من و بسیاری دیگر باعث شد راه زندگی‌ما تغییر کند. یک سال پیش، با همت او گروه هنری «آرتا» را تشکیل دادیم. همیشه شور یاد گرفتن داشت و این اواخر به کلاس سه‌تار می‌رفت. یکی از آخرین مکالمه‌های دیشب با دوستی در مورد کلاس موسیقی بوده است. یادت گرامی رفیق.» 

به گزارش ایسنا، حسین والامنش، هنرمند نقاش بود که آثارش در بسیاری از موزه‌های استرالیا و جهان به نمایش درآمده بود. جزییاتی از دلیل درگذشت و مراسم خاکسپاری این هنرمند به سکونت در خارج از کشور، در دسترس نیست. 

در ادامه تصاویری از آثاری این هنرمند را مشاهده می کنید که همگی برگرفته از اینستاگرام الیاس علوی هستند. 



 



 



 



 




انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسین والامنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان

اسماعیل شفیعی، کارگاه آموزشی «انرژی دستان عروسک‌گردان» را در قزاقستان برگزار می‌کند. 

او که عضو هیات علمی دانشگاه هنر و از فعالان حوزه تئاتر کشور است، بنا به دعوت ششمین فستیوال بین‌المللی تئاتر «کوک لندیا» قزاقستان، یکی از کارگاه‌های خود را که با عنوان «انرژی دستان عروسک‌گردان» در این جشنواره ، برگزار می‌کند. 

به گفته شفیعی، این کارگاه تاکنون بارها در چارچوب فستیوال‌های مختلفی در روسیه و صربستان و ... برگزار شده است . 

این کارگاه به موضوع نحوه زنده‌گردانی و قابل باورکردن عروسک در تئاتر عروسکی اختصاص دارد که در تاریخ 5 ژوئن ( 16 خرداد) برگزار خواهد شد.

گفتنی است شفیعی و گروه تئاتر «چایکا» در 2 سال اخیر در فستیوال‌های متعددی نماینده تئاتر ایران بوده و چندین موفقیت بین‌المللی را کسب کرده و در سال‌جاری نیز عازم 4 فستیوال بین‌المللی هستند .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود