Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در آئین معارفه آخوند یوسف ایری به عنوان امام جمعه شهر «سیجوال» ضمن ابلاغ سلام و اعطای حکم کتبی نماینده ولی فقیه در گلستان به «آخوند یوسف ایرای» امام جمعه شهر «سیجوال» اظهار کرد: طبق فقه احناف، اذن حاکم برای اقامه نماز جمعه شرط است و در این رابطه در روستاهای اهل‌سنت استان گلستان اذن شفاهی و در شهرها نیز اذن و حکم  کتبی آیت‌‌الله نورمفیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در گلستان، شرط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر جایگاه والای نماز جمعه تصریح کرد: جایگاه نماز جمعه جایگاه والایی است که طبق منویات رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه باید  قطب فرهنگی شهر باشد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: باید با یاوه‌گویان و افرادی که دین را به استهزا و تمسخر گرفته‌اند، برخورد شود.

* اگر بحث امنیت پای کار باشد، نظام با کسی تعارف نخواهد داشت

دیلم با تاکید براینکه، نظام اسلامی، نظام امنیت، آرامش و آسایش است، افزود: اگر بحث امنیت پای کار باشد، نظام با کسی تعارف نخواهد داشت زیرا با وجود اینکه نظام فرزندان خود را برای دفاع به خارج از مرزها فرستاد اما داعش به تهران هم آمد و برای آنها شیعه و سنی تفاوتی ندارد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در قرآن به آن اشاره شده است و همه مردم و متدینین و پیامبر (ص) نسبت به آن حساس بودند، موضوع عاقبت بخیری است و همه مومنین باید دعا کنند تا عاقبت بخیر بشوند تا لحظه مرگ خداوند متعال را در حالی زیارت کنند که خداوند از آن راضی باشد.

دیلم افزود: هنگامی که ملک‌الموت به سراغ انسان می‌آید اگر ایمان انسان ایمان کاملی بود و اگر در مسیر خدا و اطاعت خدا بود، آن موقع باشد خیالش راحت باشد.

وی با اشاره به فرمایش امام کاظم (ع) که می‌فرماید: ماهیت دنیا این است که سر انسان کلاه می‌گذارد، گفت: ماهیت دنیا به سمت و سویی جلو رفت که حتی به پیامبر(ص) توهین شد و یا اینکه امام حسین (ع) را به خاطر مقام و منصب به شهادت رساندند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، عالمی که عامل باشد از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: انسان عالم و عامل باید مخلص باشد، اما اگر انسان، عالم و عامل و مخلص هم باشد ممکن است شیطان برایش دام‌های سنگین‌تری پهن کند.

دیلم با بیان اینکه، رمز عاقبت بخیری و تکامل انسان، ایمان و عمل صالح است، گفت: اگر ایمان به خداوند همراه با عمل باشد می‌توان سعادتمند و رستگار شد و بنا به فرمایش امام علی (ع)، اگر تقوای الهی و در نظم امور داشته باشیم و ایمانمان همراه عمل صالح باشد، خداوند نیز محبوب عالم می‌کند، زیرا حیات پاک در این دنیا و آخرت، ثمره ایمان صالح است.

وی با اشاره به اینکه، امروز باید اسلام و آموزه‌های دینی و سنت و سیره رسول اکرم (ص) مراقبت کنیم و از آن دور نشویم، گفت: پیامبر (ص) اسوه حسنه است و باید سیره و روش پیامبر (ص) را با دقت بیشتری مطالعه کنیم.

* نباید بگذاریم عده‌ای عقاید وهابیت و مسائلی را که درون دین مبین اسلام و درون مذهب احناف نیست را وارد کنند

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: امروز باید حساس باشیم و نباید بگذاریم عده‌ای عقاید وهابیت و مسائلی را که درون دین مبین اسلام و درون مذهب احناف نیست را وارد کنند و جلویشان را بگیریم زیرا فرقه وهابیت جزو هیچ‌کدام از مذاهب اهل‌سنت نیستند و کار و دست نشانده استثمار و استکبار برای نفوذ در دل مسلمانان هستند تا تفرقه ایجاد کنند.

دیلم با بیان اینکه، دشمن هرجا ببیند دینی درست و راه حق است در صدد می‌افتد که درونش انحراف ایجاد کند، تصریح کرد:
امروز باید هوشیار باشیم و نباید اجازه ورود افکار انحرافی را بدهیم و بنا به منویات رهبر معظم انقلاب باید غیرت دینی داشته باشیم.

گفتنی است در این آئین، حکم کتبی «آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در گلستان برای آخوند «یوسف ایری» به عنوان امام جمعه شهر «سیجوال» توسط آقای «علیرضا شابدین» معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی گلستان قرائت شد.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز آیت الله سیدکاظم نورمفیدی سیجوال نباید بگذاریم عده ای عقاید رئیس مرکز اسلامی گلستان نظام با کسی تعارف نخواهد داشت اقامه نماز جمعه مرکز اسلامی گلستان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه‌شنبه در شورای اقامه نماز ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر به تاکید ائمه بر اقامه نماز اول وقت اشاره و اظهار کرد: اقامه نماز، موجبات افزایش وجدان‌کاری و تعهد سازمانی را فراهم آورده و در نهایت منجر به ارتقا بهره‌وری در سازمان‌ها و ادارات می‌شود.

وی بر تقویت امکانات و تسهیلات لازم برای اقامه نماز در گمرکات استان تاکید کرد و گفت: گمرک همواره توجه ویژه ای به اقامه نماز داشته و خوشبختانه گمرک بوشهر و گمرکات استان از امکانات مناسبی در این بخش برخوردار هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر نیز بر لزوم تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز در سطح ادارات و در سطح جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام عباس خشنود به وضعیت اقامه نماز در ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اقتصادی استان از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سایر دستگاه ها در بخش های مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های ادارات در خصوص برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر ضرورت اجرایی شدن مواد این تفاهم‌نامه‌ها تأکید کرد.

کد خبر 6093039

دیگر خبرها

  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است