Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:13:10 GMT

اجلاس نماز، خانه و مدرسه در قزوین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۵۳۲۲

اجلاس نماز، خانه و مدرسه در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قریش موسوی روز یکشنبه در ستاد اقامه نماز استان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از موثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است که با توجه به فرمایش رهبری اجلاس استانی نماز در قزوین با این رویکرد برگزار می‌شود.

وی، پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد را مهم و ضروری خواند و گفت: البته نگاه صرف اداری و تشکیلاتی به این حوزه کافی نیست و نیازمند الگوهای پیونددهنده این ارکان در جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی موضوع برگزاری این اجلاس یعنی پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: منظور از اجلاس فقط برنامه‌ای نیست که در یک روز برگزار می‌شود، بلکه در تمامی مدارس یک جلسه پیرامون اشاعه نماز برگزار شده و در تمامی شهرستان‌ها هم اجلاس شهرستانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های دانش آموزی قبل از شیوع کرونا برگزار می‌شد و امسال هم در نظر داریم در صورتی که شرایط مهیا باشد و کرونا اجازه دهد، این جلسات را داشته باشیم زیرا پیوند خانه، مسجد و مدرسه مورد توجه است.

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین افزود: لازم است اعتباری برای بحث برگزاری اجلاس نماز اختصاص داده شود و مطالبه ماست در فرهنگسراهای شهرداری بحث نماز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این نشست گفت: از مهمترین برنامه‌های ما در این حوزه برگزاری جشنواره نماز و نیایش در رشته‌های مختلف به ویژه شعر و داستان بوده است.

محمدحسین اسماعیلی افزود: استقبال خوبی از سوی هنرمندان و شاعران از این جشنواره شده که درخواست و پیشنهاد ما این است  مساعدت شود تا مجموعه آثار این جشنواره را در قالب کتاب منتشر کنیم و در اجلاسیه رونمایی از کتاب داشته باشیم.

 وی با اشاره به  راه‌اندازی پویش‌های مردمی در حوزه نماز اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پویش نذر چادر نماز فرشته‌ها را در سال جاری راه اندازی کرد و با کمک خیران چادر نماز و بسته‌های مربوط به نماز را برای دختران ایتام تهیه کردیم و اثرات آن را هنوز هم شاهد هستیم.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت فضای مجاری در ترویج فرهنگ نمار در جامعه افزود: استفاده از فضای مجازی هم بسیار اهمیت دارد و در همین راستا ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پویش مروارید نماز را راه اندازی کردیم و برنامه خوبی بود و مسابقات فرهنگ و هنری را هم می‌شود در این حوزه راه اندازی کرد.

وی تاکید کرد: انجام کار پژوهشی در حوزه نماز بسیار حائز اهمیت است و کارشناسان خبره باید با دقت براین امر مهم اهتمام ورزند و همچنین از ظرفیت کانون‌های مساجد برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان می توان بخوبی استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز با بیان اینکه یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، ساحت دینی و اخلاقی  است؛ گفت: هیچ مولفه‌ای موثرتر از نماز و قرآن برای نهاینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش آموزان نیست.

حسنعلی اصغری با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده  برای برگزاری پیش اجلاس‌های نماز منطقه‌ای و دانش آموزی، افزود: اجلاس مدرسه نماز را در دستور کار داریم که برای این منظور برنامه‌هایی پیش بینی شده و هفته اول بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین برگزاری نشست با اولیای دانش آموزان با موضوع پیوند خانه، مدرسه و مسجد، برگزاری نمایشگاه با موضوع نماز در مدارس، تشویق دانش آموزان برای شرکت در نماز جماعت مساجد از جمله این برنامه‌ها است.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور استان قزوین استانداری قزوین مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور استان قزوین آسیب های اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور استان قزوین استانداری قزوین مشارکت اجتماعی برگزار می شود استان قزوین راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک