Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:32:29 GMT

موج سرما در راه تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۵۵۰۶

موج سرما در راه تهران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا پنج روز آینده با توجه به گذر امواج بارشی به‌طور متناوب آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و در نیمه شمالی استان و بارش برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک و مه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزهای یکشنبه و دوشنبه(۲۶ و۲۷دی‌ماه) آسمان نیمه ابری گاهی وزش باد و در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات همراه با کولاک و برف پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر دوشنبه (۲۷دی‌ماه) تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۸دی‌ماه) با ادامه و تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران و برف برای بیشتر مناطق استان و وزش باد شدید به‌خصوص در مناطق جنوب و جنوب غربی و احتمال رعد و برق همچنین بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات همراه با مه و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر سه شنبه (۲۸دی‌ماه) به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

 با توجه به نفوذ این سامانه کاهش محسوس دما ۴ تا ۸درجه سلسیوس در سطح استان همراه با یخبندان در نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۷دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۲و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین سه‌شنبه (۲۸دی‌ماه) ابری تا نیمه ابری و بارش باران و برف ومه رقیق وگاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر کاهش ابر خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۸ و ۲- درجه سانتیگراد می‌رسد.

 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ نیز آورده است: از بعد از ظهر یکشنبه (۲۶دی‌ماه) به دلیل نفوذ سامانه سرد بارشی در بعضی ساعات بارش باران و برف با احتمال رگبار و رخداد مه و کولاک برف در ارتفاعات و احتمال سقوط بهمن در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی استان تهران و دامنه‌های کوهستانی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی تا سه‌شنبه (۲۸دی‌ماه) ادامه دارد.

در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، احتمال سقوط بهمن، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه می‌کند.

در پی این هشدار به علت کاهش محسوس دما در سطح استان تا ۸ درجه سلسیوس از سه شنبه (۲۸دی‌ماه) یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات وجود دارد که این شرایط جوی چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) تمام می‌شود.

اداره کل  هواشناسی استان تهران، محافظت و پوشش لوله های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه می‌کند.

بامداد سه شنبه(۲۸دی‌ماه)به علت وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غربی استان تهران احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست که این وضعیت جوی تا اواخر سه‌شنبه ادامه دارد.

به توصیه اداره کل  هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در دستور کار قرار گیرد.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان تهران بارش باران جاده سرما هواشناسی کولاک یخبندان هواشناسی استان تهران بارش باران و برف پیش بینی می شود احتمال آسیب همراه با بارش بعد از ظهر وزش باد شدید نیمه ابری اداره کل سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها بارانی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید موقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، ضیاییان اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • کاهش دما در مازندران
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • استمرار هوای گرم در مازندران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور