Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رفیعی گفت: زن و شوهر برای رسیدن به آرامش و داشتن رضایت از زندگی مشترک باید از دنیای یکدیگر شناخت مناسبی داشته باشند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی به تبیین شیوه همسرداری در سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: «کسب رضایت در زندگی مشترک یکی از اساسی‌ترین اصول تحکیم خانواده است، به این معنا که زن و مرد بتوانند رضایت همسر خود را جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رسیدن به این هدف مقدمه‌ای لازم است. به این صورت که زن و مردی در زندگی مشترک موفق محسوب می‌شوند که دنیای همسر خود را بشناسند.»

این استاد حوزه تصریح کرد: «همسران باید بدانند همسرشان چه چیزی را دوست دارند، از چه کارهایی دوری می‌کند، چه اولویت‌هایی در زندگی دارد، به چه اموری اهمیت می‌دهد و چه مسائلی برای او اهمیتی ندارد، گرایش‌های سیاسی و عاطفی او چگونه است و...»

 

تربیت فرزند در بیان آیت‌الله مجتهدی/ چگونه کودکان دروغ گفتن را از والدین می‌آموزند؟تربیت فرزند در سبک زندگی اهل‌بیت(ع)/ آثار تربیتی امام رضا(ع) بر شخصیت امام جواد(ع)

 

به گفته حجت الاسلام رفیعی، هنرمندترین زن و مرد در زندگی زناشویی افرادی هستند که دنیای عام و خاص یکدیگر را بشناسند. منظور این است که آقایان کلی‌نگر و خانم ها جزئی‌نگر هستند و این نکته تقریباً در مورد همه افراد صدق می‌کند. در عین حال لازم است که همسران دنیای خاص همسر خود را شناخته و درک کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام رفیعی خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی حجت الاسلام رفیعی خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی رضایت، رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه‌های آموزشی که پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی برگزار شد، از مشارکت نمایندگان بیش از ده دانشگاه در این پانل خبر داد و گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رئیس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل‌ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد.

در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می‌شود که در آن تمامی رشته محل‌ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می‌شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته‌ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه‌ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته‌ها تصمیم گیری می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته‌ها که نیاز کشور هستند، اما متقاضی ندارند، راه حل‌هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته‌ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه‌های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص‌های مربوط به ساماندهی رشته‌های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه‌ای در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص‌های انسانی سلامت حرکت کنیم.

رضایت ساماندهی رشته‌ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته‌ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه‌ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم‌های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده‌ها و آمار‌های دقیق در اختیار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان بی‌تاثیر بود؛ بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳