Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه افغانستان امروز یکشنبه(26 جدی) با نشر اعلامیه‌ی گفته است:"هیئت بلندرتبه طالبان به ریاست مولوی امیر خان متقی در سفر رسمی به ترکمنستان با معاون نخست وزیر و وزیر  خارجه و دیگر مقامات آن کشور دیدار کرده است".

در اعلامیه آمده‌است:" در این دیدارها، روی روابط دو طرفه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، پروژه‌های تاپی و تاپ و رشد تجارت و فعالیت سکتور های خصوصی، افزودن صادرات سنگ مرمر و میوه‌های تر و خشک، تکمیل خط آهن بندرهای آقینه و تورغوندی در بهار آینده و سرمایه‌گذاری در بخش برق شمسی و بادی در‌ افغانستان بحث‌های سودمند صورت گرفت و به توافق نظر رسیده شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعلامیه گفته شده که دو طرف تعهد کردند که از راه افغانستان به‌عنوان راه ترانزیت بین آسیای مرکزی و جنوبی استفاده شود.

براساس اعلامیه دو‌ طرف توافق کردند که تیم‌های تکنیکی هر دو طرف در کابل نشست کرده و کار پروژه تاپ و گسترش خط آهن را عملا آغاز کنند.

 اعلامیه افزود:" که درباره ده‌ها تن محصلین که به دلیل کرونا در افغانستان بند مانده بودند وعده داده شد که  از ماه‌ مارچ به گونه تدریجی اجازه ورود به ترکمنستان می‌یابند و توافق شد ترکمنستان به محصلان افغان دربخش‌های نفت، گاز، خط آهن و دیگر بخش‌های تکنیکی بورسیه های تحصیلی می‌دهد.

مولوی امیر خان متقی روز جمعه در رأس یک هیات بلند رتبه به کشور ترکمنستان رفته بود.

انتهای پیام/ ر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکمنستان افغانستان تاپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان