Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین با استناد بر نتایج شش تحقیق جدید نوشت بحران آب و هوایی سلامت جنین، نوزادان و کودکان را در سراسر جهان به خطر انداخته است.

دانشمندان به ارتباط بین وزن گرفتن سریع کودکان و افزایش گرمای زمین دست یافته اند. دمای بالا همچنین باعث تولد زودرس می شود که می تواند سلامت افراد را در طول زندگی آنها به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمای زمین  همچنین پذیرش کودکان در بیمارستان ها را افزایش می دهد.

تحقیقات دیگری نشان داده قرار گرفتن در معرض دود ناشی از جنگل سوزی ها خطر نارسایی های شدید در زمان تولد را دو برابر می کند و کاهش باروری با سوختن سوخت های فسیلی حتی در سطوح پایین مرتبط است.

این تحقیقات که در شماره ویژه مجله ایپدمولوژی کودکان و مراقبت های قبل از تولد منتشر شده است، شامل همه کشورهای جهان از آمریکا تا دانمارک و استرالیا است.

ارتباط بین گرمای زمین و سرعت وزن گرفتن افراد در سنین ابتدایی زندگی با تحلیل و تحقیق از ۲۰۰ هزار کودک انجام شده و نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض افزایش دما، خطر چاقی سریع را افزایش می دهد.

محققان می گویند این تحقیق شواهد مهمی را درباره ارتباط تغییرات آب و هوایی و همه گیری چاقی  نشان می دهد زیرا دوران کودکی نقش مهمی در تعیین وزن افراد در دوران بزرگسالی دارد.

اکنون ۱۸ درصد کودکان جهان با اضافه وزن یا چاقی مواجه هستند. یک مکانیسم احتمالی برای افزایش سریع وزن نوزاد این است که وقتی دمای محیط بالاتر است، چربی کمتری برای حفظ دمای بدن سوزانده شود.

تحقیقات انجام شده در کالیفرنیا نشان می دهد اگر مادری یک ماه قبل از بارداری در معرض جنگل سوزی ها قرار داشته باشد خطر این که کودکی با نارسایی گاستروشیزیس به دنیا آورد، افزایش می یابد.  در این نارسایی، روده ها و گاهی دیگر اندام ها از طریق سوراخ کوچکی در پوست از بدن بیرون زده اند.

نارسایی مادرزادی گاستروشیزیس جنین نادر است و سالانه حدود ۲۰۰۰ مورد در ایالات متحده دچار این نارسایی می شوند. اما موارد ابتلا به این نقص مادرزادی  در سراسر جهان در حال افزایش است. بو یانگ پارک محقق دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در این زمینه گفت: پیش بینی می شود قرار گرفتن انسان در معرض آتش سوزی در دهه های آینده افزایش یابد. بنابراین، درک کامل پیامدهای بهداشتی منفی مرتبط با آتش سوزی ها اهمیت حیاتی دارد.

تحقیقات جدید تحقیقات قبلی را درباره ارتباط بین گرمای زمین و آلودگی هوا با تولد زودهنگام و افزایش وزن و نارسایی ها در بدو تولد تایید می کند.

تحقیقات جدید دیگری نیز نشان می‌دهد که افزایش دما تعدد پذیرش کودکان خردسال را در بخش‌های اورژانس در شهر نیویورک افزایش داده است. دانشمندان با بررسی وضعیت ۲.۵ میلیون کودک پذیرش شده در بیمارستان ها در طول هشت سال دریافتند که افزایش ۷ درجه سانتی گراد دما منجر به افزایش ۲.۴ درصدی پذیرش  کودکان زیر پنج سال در بیمارستان ها شده است. به گفته محققان، کودکان خردسال هنگامی که در معرض گرما قرار می گیرند، به نسبت بزرگسالان مایعات بیشتری از دست می دهند و توانایی آنها برای تنظیم دمای بدنشان به اندازه کافی رشد نکرده است.

تحقیقات جدید در چین نیز نشان داده که آلودگی هوا بشدت بر روی ناباوری تاثیرگذار است.

این تحقیقات نشان داده تاثیر آلودگی هوا و افزایش دمای زمین بر روی افراد آسیب پذیر از جمله رنگین پوستان و افراد کم درامد که در مناطق آلوده تر زندگی می کنند بیشتر است و آن را به نوعی بی عدالتی بهداشتی توصیف کرده است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا آلودگی هوا چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا آلودگی هوا چاقی تغییرات آب و هوا آلودگی هوا چاقی تحقیقات جدید نشان می دهد گرمای زمین آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک سبک زندگی سالم می‌تواند خطر ژنتیکی مرگ زودهنگام را تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، دکتر ژو لی (Xue Li)، رئیس دانشکده بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیان در چین، گفت با تغییر سبک زندگی و پیروی از یک سبک زندگی سالم، خطر مرگ زودهنگام می‌تواند تا حدود ۶۲ درصد در افراد دارای استعداد ژنتیکی کاهش یابد.

بسیاری از مطالعات ارتباط بین سبک زندگی سالم و طول عمر را نشان داده‌اند و برخی دیگر بر مولفه ژنتیکی در طول عمر تاکید کرده‌اند، اما گزارشی که در نشریه «بی ام جی اویدنس بیسد مدیسین» (BMJ Evidence Based Medicine) منتشر شد، چگونگی تاثیر این دو را بررسی کرده است.

افزایش ۶ سال به طول عمر با سبک زندگی سالم

دکتر علاءالدین شادیاب، دانشیار بهداشت عمومی و پزشکی در دانشگاه «کالیفرنیا سن دیگو» که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت که این مطالعه با داده‌های بیش از ۳۵۰ هزار نفر و اطلاعات مربوط به ژنتیک، تحصیلات، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و سابقه بیماری آن‌ها، دارای روش شناسی قوی بود.

در جریان این مطالعه، محققان به هر فرد یک نمره «خطر پلی ژنتیکی» دادند، که نمره‌ای است که حجم زیادی ازانواع مختلف ژن‌های متعددی را که بر طول عمر انسان تاثیر می‌گذارند ترکیب می‌کند. شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین بر اساس نحوه رعایت اصول سبک زندگی سالم نمره‌ای دریافت کردند و سپس محققان به طور متوسط وضعیت سلامت آن‌ها را به مدت ۱۳ سال مورد پیگیری قرار دادند تا مشخص شود این افراد عمر کوتاه، متوسط یا طولانی دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهد که همه افراد، صرف‌نظر از خطرات ژنتیکی‌شان، در صورت داشتن سبک زندگی ناسالم، ۷۸ درصد بیشتر احتمال دارد که زودتر بمیرند. دکتر ژو لی، که همچنین مدیر موسسه ملی علوم داده در دانشکده بهداشت و پزشکی دانشگاه ژجیان است، گفت: افرادی که هم خطر ژنتیکی برای یک عمر کوتاه و هم سبک زندگی ناسالم دارند، دو برابر بیشتر از افرادی که خطر ژنتیکی ندارند و سبک زندگی سالم‌تری دارند، زودتر می‌میرند.

داده‌ها نشان می‌دهد افرادی که در معرض خطر ژنتیکی قرار دارند می‌توانند با یک سبک زندگی سالم، طول عمر خود را تا ۵.۵ سال افزایش دهند.

عوامل معکوس کننده مرگ زودهنگام

این مطالعه مشاهده‌ای بود، به این معنی که می‌توانست ارتباط‌ها را تعیین کند، اما نمی‌توانست با اطمینان بگوید که این رفتار‌ها علت مستقیم تغییرات در طول عمر هستند. اما محققان توانستند چهار عامل را شناسایی کنند که بیشترین تأثیر را بر معکوس کردن خطر مرگ زودهنگام دارند.

لی گفت: این مطالعه یک ترکیب سبک زندگی بهینه شامل چهار عامل سبک زندگی: عدم مصرف سیگار، فعالیت بدنی منظم، مدت زمان خواب کافی و رژیم غذایی سالم را شناسایی کرده که مزایای بهتری برای افزایش طول عمر انسان ارائه می‌کند.

خواب کافی در این مطالعه هفت تا هشت ساعت در شب تعریف شد. دستورالعمل‌های فعلی فعالیت بدنی در آمریکا حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط و دو روز تمرین قدرتی در هفته را برای بزرگسالان توصیه می‌کند.

چطور سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای داشتن زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر، گزینه مناسبی است، رژیم مدیترانه‌ای سبکی از غذا خوردن است که بر پخت و پز مبتنی بر گیاه تمرکز دارد و اغلب غذا‌های آن حاوی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، دانه‌ها و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی از گوشت قرمز کم استفاده می‌شود.

وقتی نوبت خواب کافی می‌رسد، اگر نمی‌توانید هفت یا هشت ساعت بخوابید، سعی کنید یک روال خواب ایجاد کنید، زمانی که نمی‌توانید بخوابید از رختخواب خارج شوید و اتاق خواب را خنک و تاریک نگه دارید.

اگر تلاش کرده‌اید و نتوانسته‌اید یک برنامه ورزشی بسازید که می‌توانید به آن پایبند باشید، آن را به بخشی از برنامه روزمره خود تبدیل کنید، به آرامی شروع کنید و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت