Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:44:41 GMT

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۶۰۲۶

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان، از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان خبر داد.

محمدرضا رحمن‌نیا عصر امروز (۲۶ دی‌ماه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: در کشور بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی تا ۲۴ دی، ۳.۲ درصد افزایش ولی نسبت به بلندمدت ۱۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مدت استان زنجان ۷۹.۶ میلی‌متر بارندگی داشته که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در مناطقی از استان ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر کاهش بارندگی داریم. در روزهای گذشته شهرستان ابهر با ۱۱۳ میلی‌متر بیشترین و شهرستان زنجان با ۶۲.۶ میلی‌متر کم‌ترین بارندگی را داشته است.

این مسئول با اشاره به صدور هشدار هواشناسی نارنجی شماره ۳۱، ادامه داد: امروز آسمان استان ابری تا قسمتی ابری، همراه با بارش پراکنده برف و در برخی مناطق وزش باد پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه از امشب بارش برف مجدد با قوت بیشتری آغاز شده و تا دوشنبه شب و احتمالاً صبح روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: دمای هوا نیز افتی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل افت دما شاهد یخ‌بندان سراسری باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود عمده بارش‌ها در ارتفاعات کوهستانی مشترک شهرستان زنجان و طارم اتفاق بیفتد. همچنین پس از این سامانه بارشی، روز پنج‌شنبه موج جدیدی با بارش پراکنده وارد استان می‌شود.

در ادامه این جلسه، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان نیز با بیان اینکه این اداره‌کل ۳۲ راهدارخانه با ۵۰۴۰ کیلومتر راه تحت پوشش دارد که به طور میانگین ۳۸۹ کیلومتر مسیر تحت پوشش هر راهدارخانه است.

غلامحسین علی‌اکبری ادامه داد: این اداره‌کل در مجموع ۲۵۲ دستگاه انواع خودرو شامل ۹۶ دستگاه خودروی سنگین، ۸۵ دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و ۷۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک دارد که در حال حاضر ۱۰ درصد این دستگاه‌ها در حال تعمیر است.

وی افزود: امسال ۲۰ هزار تن نمک خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود که ۳ برابر ماسه خریداری شود، البته در برخی شهرستان‌ها مشکل دپو و انبار نمک و ماسه داریم.

این مسئول با اشاره به بازگشایی محور تهم - چورزق، عنوان کرد: با وجود اینکه چندین سال از افتتاح این محور می‌گذرد اما هنوز هم ناپایداری‌هایی در آن وجود دارد.

علی‌اکبری خواستار آماده‌باش دستگاه‌ها و واحدهای نظامی دارای ماشین‌آلات سنگین در روزهای اخیر برای بازگشایی مسیرها پس از بارندگی شد و خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران و عقب افتادن دو ماهه حقوق نیروهای شرکتی، این اداره‌کل نیاز به تامین ۳۵ دستگاه جدید دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هشدار هواشناسی مدیریت بحران استان زنجان میلی متر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه 10 اردیبهشت تا چهارشنبه 12 اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است.

کد خبر 6093471

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان