Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف  با حضور ۱۵۰ شرکت و مؤسسه فعال در حوزه‌های مرتبط با فرش دستباف برپا می‌شود، جلوه‌های نابی از هنر قالیبافان و فعالان حوزه فرش دستباف را به نمایش خواهد گذاشت.

این نمایشگاه هنر دست فرش‌بافان، قالیبافان و فعالان حوزه‌های تولید، فروش، بازرگانی، طراحان و نقاشان و مرمت‌کاران و رفوگران فرش دستباف را در معرض بازدید عمومی قرار خواهد داد و زمینه‌ای ایجاد خواهد کرد تا علاقمندان به این حوزه، با جدیدترین و زیباترین تولیدات فرش دستباف آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه فرش دستباف امسال اصفهان ۱۵ هزار مترمربع وسعت خواهد داشت و فعالان این حوزه از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، فارس، قم، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری در آن حضور خواهند داشت.

۷۷ درصد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از استان اصفهان در نمایشگاه حضور دارند و ۲۳ درصد مشارکت‌کنندگان نیز از استان‌های دیگر به اصفهان می‌آیند تا فعالیت خود را در معرض نمایش قرار دهند.

نمایشگاه فرش دستباف اصفهان در حالی برگزار می‌شود که برپایی مستمر ۲۳ دوره پیشین، این نمایشگاه را به یکی از عناوین تاثیرگذار و مهم نمایشگاهی در ایران تبدیل کرده است. در این میان، توجه به موضوع صادرات، یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان به شمار می‌رود.

از جمله اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه را می‌توان توسعه فروش داخلی، معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این بخش اقتصادی، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات، بررسی موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست‌اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

فرش دستباف به سبب ارزش‌افزوده بالا، میزان اشتغالزایی و کسب درآمد ارزی برای کشور، از دیرباز مورد توجه همه اقشار مردم و مسؤولان قرار داشته است؛ ارزش هنری فرش دستباف ایران که قرن‌ها زینت‌بخش موزه‌های معروف دنیا بوده، بر اهمیت این فرآورده مهم تجاری و فرهنگی می‌افزاید.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با فراهم آوردن مقدمات برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و معرفی فرش ایران در نمایشگاه‌، به بازاریابی آن کمک می‌کند؛ این موضوع کمک می‌کند که وضعیت صادرات فرش دستباف بهبود یابد و شرایط برای معرفی این شاهکار هنر ایرانی فراهم آید.

علاقمندان به بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۲۰ روزهای ۲۹ دی تا چهارم بهمن‌ماه به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند. زمان بازدید نمایشگاه در روز جمعه، یکم بهمن‌ماه نیز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ تعیین شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان هنری رسانه ای اوج فرش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان نمایشگاه فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود