Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@16:24:55 GMT

پسماند در دوران کرونا ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۶۳۰۱

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با شیوع ویروس کرونا شاهد تغییر الگوی مصرف در جامعه بودیم و مصرف ماسک و دستکش افزایش یافت به طوری که در سال اول شیوع این ویروس میزان تولید پسماند دو برابر شد. ناطقان: حسن پسندیده روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین افزود: سالانه حدود ۱۷۵ هزار تن پسماند پزشکی در کشور تولید می شود که با شیوع کرونا دو برابر افزایش یافته و جزو پسماندهای عفونی هستند که با توجه به اهمیت موضوع شیوه نامه های مدیریت آن تدوین شد که باید بر اساس این پسماندها ابتدا بی خطر سازی و سپس به مراکز دفن منتقل شوند و در سایت های جداگانه ای به صورت بهداشتی دفن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: مدیریت پسماند به ویژه در زمان کرونا بسیار حایز اهمیت است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی این بخش است که باید مراکز بیمارستانی، درمانگاهی، کلنیک ها و مطب ها پسماندهای تولیدی خود را مدیریت کنند که طبق شیوه نامه ها عمل کنند.

پسندیده ادامه داد: ماسک و دستکش در زمان شیوع کرونا به چالش تبدیل شده است؛ سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ها را مشخص کردند و مقرر شد در اماکن پرتردد ظروف مخصوص برای ماسک و دستکش تعبیه کنند که با این اقدام شاهد هستیم که این پسماندها کمتر در معابر شهری رها می شوند.

وی گفت: باید مدیریت سنتی پسماندها ساماندهی شود، ۶۵ درصد پسماندها عادی و ۳۵ درصد خشک هستند که می توانند دوباره به چرخه اقتصاد کشور برگردند، متولی آن هم سازمان شهرداری و دهیاری ها است سازمان محیط زیست هم نظارت می کند، بررسی ها نشان می دهد که روند رو به بهبود است هر چند فاصله زیادی تا ساماندهی کامل داریم.

دستگاه ها مکلفند اطلاعات پسماندهای خود را در سامانه مدیریت پسماند درج کنند

پسندیده درباره ساز و کارهای طراحی شده برای ساماندهی پسماند کشور گفت: قانون مدیریت پسماند تصویب شده و همه دستگاه ها مکلفند آن را رعایت کنند، سازمان محیط زیست هم نظارت بر حسن اجرای این قانون را بر عهده دارد، اجرای آن در زمینه پسماندهای عادی بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها و پسماندهای ویژه بر عهده تولید کننده است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در دو بخش موضوع را دنبال می کند، افزود: یکی اینکه سامانه جامع مدیریت پسماند دو سال است راه اندازی شده و همه دستگاه ها چه دولتی و چه خصوصی مکلفند تا اطلاعات خود در زمینه پسماند را در این سامانه درج کنند، در واقع شهرداری ها، مراکز بهداشتی، واحد های تولیدی، صنعتی و کشاورزی ملزم هستند اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند که در این دو سال شاهد ارتقا سامانه بودیم و نقش نظارتی سازمان محیط زیست هم بسیار تسهیل شده است. منبع: ایرنا برچسب ها: پسماند ، دوران کرونا ، دو برابر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پسماند دوران کرونا دو برابر سازمان محیط زیست مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست