Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فدایی دادن، مقام انسان را در پیشگاه الهی متعالی‌تر خواهد کرد، گفت: مادران شهدا به واسطه فدایی دادن فرزندان و پاره‌های تن خود ،همچون حضرت ابراهیم (ع) در مرتبه و جایگاه خلیل اللهی قرار دارند.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری روز یکشنبه در همایش تکریم از مادران و همسران شهدای چهارمحال و بختیاری، صدقه دادن همپای موی سر و وزن فرزندان و نام نهادن فرزندان به نام غلام اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را از جمله مصادیق نذر فرزند در فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و افزود: مادران در بسط فرهنگ دینی در جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انسان‌ها برای پیمودن مسیر کمال در منظومه معارف دینی و قرآنی و رسیدن به مقام متعالی ۲ راه پیش روی خود دارند که یکی از آنها، فدا شدن در مسیر مکتب الهی و قرار گرفتن در مقام شهید است که این مقام در نزد پروردگار جایگاه مهمی دارد.

طاهری در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم و قربانی شدن اسماعیل به دست پدرش حضرت ابراهیم (ع) یادآور شد: این پیامبر الهی علاوه بر فدا شدن در راه خداوند، حاضر به فدایی دادن در این راه شد و از این رو در جایگاه خلیل اللهی قرار گرفت.

وی مقام و مرتبه مادران شهید را نیز برابر با مقام خلیل اللهی بیان کرد و گفت: مادران شهدا برای حفظ ارزش‌های دین و انقلاب از فرزندان خود گذشتند و این مقام شایسته افرادی است که در دامان خود شهید پرورش داده و انسان‌های بلند مرتبه را به جامعه تحویل داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فدایی دادن را در مقایسه با فداشدن بسیار مهم‌تر و با ارزش‌تر خواند و افزود: مادران شهدا با تاسی از بانوی بزرگی چون ام‌البنین (س)، پاره تن خود را برای ارزشی والا در مسیر دین خدا فدایی کردند.

وی همچنین با برشمردن فضایل اخلاقی همسر بزرگوار حضرت علی (ع) و مادر حضرت ابوالفضل (ع) یادآور شد: این بانوی بزرگوار از همان ابتدا فرزندان خود را نذر خاندان پیامبر(ص) نمود و آنان را برای فدا شدن در این راه آماده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و حضور پررنگ آنان در صحنه‌های مختلف دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: زنان در دوران سازندگی ایران اسلامی نیز همراه مردان و در کنار فرزندان خود به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فریبرز نجفی، وجود ۶ هزار و ۵۰۰ شهید زن و هشت هزار زن جانباز را نشانه‌ای از نقش‌آفرینی زنان در عرصه دفاع مقدس دانست و افزود: راه شهدا با حضور مادران و همسران شهدا تضمین شده است چرا که آنان به شیوه شهدا زندگی می‌کنند و الگویی مسلم برای شناخت راه شهدا به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت سالروز وفات بانوی بزرگوار ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا با حضور جمعی از مسوولان استانی از ۶ مادر و همسر شهید چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

از مجموع ۲ هزار و ۴۳۶ شهید چهارمحال و بختیاری، ۱۵ نفر شهدای زن هستند. همچنین استان دارای ۸۰۰ زن ایثارگر و ۳۷ جانباز زن است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس شهدا چهارمحال وبختیاری نقش مادری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس شهدا انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس شهدا چهارمحال وبختیاری نقش مادری مادران و همسران شهدا چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار قیدری صبح سه شنبه در دیدار با خانواده شهید مسعود مهدیزاده اظهار داشت: تاریخ اسلام، حیات و جاودانگی خویش را مرهون خون عزیزترین و شجاع ترین مردان و زنانی می داند که با نثار خون خویش نهال اسلام را آبیاری کرده و در راستای دین و ایمان با الهام از سیره نبوی و با الگو گیری از حماسه ی ماندگار عاشورا چراغ راه ما و آیندگان شده اند.

جانشین سپاه ناحیه شبستر، همدلی با خانواده شهداء را وظیفه تک تک مسئولان عنوان کرد و تصریح نمود: در جامعه انسانی ما خانواده شهداء دارای ارج و قرب فراوانی هستند، بطوریکه پدران و مادران، برادران و خوهرانی که نشانه جاودان از ایثار شهداء هستند به یادگار داریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی حاصل رشادت ها و ایثارگریهای شهداء است اضافه کرد: وظیفه ماست تا ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای عزیز مراتب سپاس و قدردانی خویش را به خاطر صبر و بردباری و همکاری و همراهی خانواده شهداء که چشمه های فروزان معرفت و قله های صبر و بردباری هستند اعلام نماییم.

وی خانواده شهداء را به عنوان بوستانی خواند که چنین گل های خوشبو را در دامان خویش تربیت کرده اند.

شهید مسعود مهدیزاده متولد ۱۳۴۱، از شهدای جنگ تحمیلی و در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود از مقام و منزلت خانواده این شهید والا مقام با حضور روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده حوزه کارگری و کارمندی تقدیر شد.

کد خبر 6092984

دیگر خبرها

  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم