Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الثوره» یمن وابسته به صنعاء کاریکاتوری در اعتراض به ادامه تحرکات امارات عربی متحده در یمن منتشر کرد.

در این کاریکاتور نشان داده شده که شمارش معکوس برای هدف گرفتن برج خلیفه از بلندترین برج‌های جهان در امارات آغاز شده است.

 

مدتی است که درگیری‌های شدیدی میان مزدوران اماراتی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروهای یمنی طی یک هفته‌ گذشته توانسته‌اند دو پهپاد جاسوسی متعلق به امارات عربی متحده را حین انجام عملیاتی خصمانه در جنوب این کشور سرنگون کنند.

این دو عملیات در حالی انجام شد که نیروی دریایی یمن نیز اخیرا و در اقدامی بی‌سابقه موفق شد یکی کشتی نظامی اماراتی را در غرب این کشور توقیف کند.

صنعاء بارها به حمایت‌های امارات از شبه‌نظامیانی خاص در یمن انتقاد کرده و خواستار پایان این مداخلات شده است.

اخیرا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» به امارات عربی متحده هشدار داد.

محمد البخیتی در ادامه خاطرنشان کرد: «البته چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است».

وی ادامه داد: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن امارات صنعاء برج خلیفه الثوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل

نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در اعتراضات حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه نوشت: ما سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز گسترده حامی فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم. خشونت پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طی تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران ادامه داد: تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند. شلیک و ضرب و شتم معترضان که اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌جویانه بیان می‌کنند، آنها را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، گستردگی دستگیری‌ها و شرایط بازداشت به شدت نگران‌کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ تن نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • ادامه درخشش قایدی با گلزنی برابر النصر