Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر قادری در جلسه اضطراری ستاد بحران این شهرستان که با حضور نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و مسوولان دستگاه های اجرایی عصر روز یکشنبه برگزار شد اظهار داشت: از نخستین ساعات آغاز بارش برف در این شهرستان همه دستگاه های خدمات رسان با تمام توان و استفاده از همه امکانات و نیروهای خود در حال خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات پیش آمده ناشی از بارش برف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از نیروهای تلاشگر شهرداری مهاباد افزود: در بازدیدی که از سطج شهر انجام دادم خوشبختانه نیروهای همه دستگاه های خدمات رسان پای کار بوده و مشکل حادی دیده نشد که این امر نشاندهنده آن است که همه از آمادگی لازم برای مقابله با چنین شرایطی برخوردار بوده و غافلگیر نشدند.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: با توجه با پیش بینی افت دمای هوا تا ۱۳ درجه در این شهرستان احتمال افت فشار گاز وجود دارد که در این راستا شرکت گاز باید از آمادگی لازم برای مقابله و مدیریت آن برخوردار باشد ضمن آنکه همه شهروندان نیز باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

قادری افزود: شهروندان همچنین باید نسبت به یخ زدگی لوله های آب و همکاری با شهرداری نهایت تلاش خود را به کار بسته و از پارک خودروهای خود در خیابان های سطح شهر برای جلوگیری از اخلال در امر برف روبی معابر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه به چنین بارشی نیاز فراوانی وجود داشت تاکید کرد: هرچند که بارش برف مشکلاتی را ممکن است برای مردم بوجود آورده باشد ولی موجب خوشحالی فراوان همه آنها شده است.  

دستگاه های اجرایی از توان بخش خصوصی استفاده کنند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: باید این بارش ها و تداوم آن را به فال نیک گرفته و شکرگزار بود که در شرایطی که کشور شدیدا به منابع آب نیاز دارد پروردگار این نعمت را بر ما ارزانی داشت.

جلال محمودزاده افزود: خوشبختانه امسال با وجود بارش سنگین برف در این شهرستان برعکس سال گذشته هیچ گزارشی از قطع جریان برق نه در مناطق شهری و نه در روستاها نبود که این امر نشاندهنده آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله امور برق مهاباد برای مقابله با چنین بارش هایی است.

وی اضافه کرد: با توجه به سنگین بودن بارش برف و مسدود شدن بیشتر روستاهای این شهرستان می توان از امکانات و ماشین آلات بخش خصوصی از جمله معادن برای امر برف روبی استفاده کرد.

محمودزاده افزود: در سال جاری برای تجهیز ماشین آلات اداره راهداری مهاباد در ۲ مرحله حدود هشت میلیارد ریال اعتبار به این اداره تخصیص یافته و یک دستگاه گریدر هم تحویل آن شد.

وی همچنین از پای کار بودن همه مسوولان دست اندرکار از جمله شهردار مهاباد در برف روبی و ساماندهی به وضعیت معابر و خیابان های شهر قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه هر یک از مسوولان اداره راهداری، هواشناسی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، شرکت گاز، شهرداری، صنعت معدن و تجارت، بخشداری مرکزی و خلیفان و آب و فاضلاب در زمینه اقدامات انجام شده در سطح این شهرستان گزارش خود را ارایه کردند.

بارش برف سنگین که در چند سال اخیر در شهرستان مهاباد بی سابقه بوده است از صبح امروز ، شنبه این شهرستان را سفیدپوش کرده و موجب خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان و روستاییان شده است.

ارتفاع برف در مناطق شهری به حدود ۳۵ سانتی متر و در مناطق کوهستانی و گردنه های برفگیر به بیش از ۶۰ سانتی متر رسیده است.

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد این سامانه بارش قوی که بیشتر مرکز و جنوب استان را تحت تاثیر خود قرار داده است تا اواخر فردا در منطقه فعال بوده ولی از صبح دوشنبه از شدت آن کاسته خواهد شد.

برهمین اساس با خروج از این سامانه از منطقه انتظار می رود دمای هوا بین ۶ تا ۱۳ درجه کاهش پیدا کند.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی مدیریت بحران بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی مدیریت بحران مهاباد آذربایجان غربی مدیریت بحران بارش برف سازمان هواشناسی دستگاه های اجرایی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

صدراله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی‌دراز و یادواره شهدای این عملیات هر سال در اردیبهشت‌ماه در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم امسال با توجه به برنامه‌ریزی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب آمادگی کامل برای اجرای این مراسم و میزبانی شایسته از زائران آن را دارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای این مراسم از سال گذشته آغاز شده و کمیته‌های شش‌گانه تشکیل و شرح وظایف آن‌ها مشخص و ابلاغ شده و با نظارت سپاه شهرستان تمام برنامه‌های مقدماتی اجرا شده و ما آماده میزبانی از رهروان شهدا هستیم.

بابلی یادآور شد: از مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم تلاش کردند و همچنین از مردم شریف و مهمان‌نواز شهرستان که در این مراسم همراه و همدل ما هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال نیز از تمامی ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف بسیج و مردم ولایت‌مدار کشور دعوت می‌کنیم که در این مراسم که مختص به شهدا است شرکت کنند.

کد خبر 6088938

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم