Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پزشکی قانونی استان تهران،  دکتر مهدی فروزش بمناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور در منزل مادر سه شهید؛ برادران شهید باقری زند، از مقام شامخ این شهدای والامقام تجلیل کرد.

سالروز وفات ام‌البنین مادر گرامی علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس  (سیزدهم جمادی‌الثانی مطابق با ۲۶ دی ماه) به نام روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادر شهید درباره شهدای خود گفت : از بهترین خاطرات و یادگاری‌های فرزند شهیدم «مجتبی» همین حسینیه است که از سال ۱۳۶۴ در طبقه زیر همکف منزل مسکونی‌مان به این شکل دایر کردیم و چراغش به یاد شهیدان کربلا و ائمه معصومین (ع) همیشه روشن است.

مادر شهیدان باقری زند ادامه داد: من پنج فرزند پسر و یک فرزند دختر دارم. سه تا از فرزندانم شهید شدند که پیکر ۲ شهید آمد ولی فرزند آخرم، جاویدالاثر مانده است.

وی در خاطره ای از همسر مرحومش و یکی از فرزندان شهیدش گفت: مرحوم پدرشان ارتشی بود و در سال ۶۴ بعد از شهادت ۲ تا از پسرهایم مرحوم شد. مجتبی فرزند کوچکترم که ۱۶ ساله بود در منطقه فکه شهید شد و پیکرش نیامد. خودش در وصیت‌نامه‌اش هم همین طور خواسته و نوشته بود.) ما هم خوشحالیم که او به آرزویش رسید. خیلی بچه مومنی بود. کلاس پنجم بود نماز شب و روزه‌اش ترک نمی‌شد. پدرش که گفته بود، همه چیز که در جبهه نیست، مملکت به همه چیز احتیاج دارد، شما کوچک هستید، بمانید درستان را بخوانید، جواب داده بود پدر اجازه بدهید من بروم، من که آمدم کارنامه قبولی ۲ کلاس را یک‌ساله به شما تحویل می‌دهم. واقعاً هم همان کار را کرد. ۲ کلاس را خواند، امتحان داد و کارنامه‌اش را به پدرش داد و دوباره به جبهه رفت.

این مادر شهید خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از فرزندان شهیدم ازدواج نکرده بودند؛ فرخ که بعد از داوود به دنیا آمده بود چند سالی در جبهه بود. داوود ۱۱ مردادماه ۱۳۶۱ و هفت ماه بعد از فرخ در سال ۱۳۶۲ و مجتبی هم ۱۱ بهمن ۱۳۶۶ شهید شدند.

گفتنی است؛ شهیدان مجتبی، داود و فرخ باقری زند به ترتیب در سنین ۲۰، ۲۱ و ۱۶ سالگی و در عملیات‌های بیت‌المقدس ۲، رمضان و منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

برچسب‌ها دفاع مقدس سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سازمان پزشکی قانونی کشور دفاع مقدس سازمان پزشکی قانونی کشور باقری زند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • مادر شهید اسحق مددی، به دیدار فرزند شهیدش شتافت
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان