Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه پژوهش گروهی از دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد که بیماری «ام اس» به احتمال بسیار زیاد به دلیل ابتلا به ویروس اپشتین–بار بروز می‌کند.

به گزارش یورونیوز؛ تحقیق پژوهشگران در دانشگاه هاروارد در این باره چند روز پیش در نشریه علمی و معتبر «ساینس» (Science) منتشر شد. این برای اولین بار است که عاملی برای ابتلا به بیماری «ام اس» شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری «ام اس» به دنبال اخلال در سیستم ایمنی بدن انسان بروز می‌کند و سیستم عصبی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تشخیص ارتباط بین ویروس اپشتین–بار (Epstein–Barr) با ابتلا به «ام اس» می‌تواند نویدبخش کشف راه‌هایی برای درمان این بیماری در آینده باشد.

تخمین زده می‌شود که حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان از بیماری «ام اس» رنج می‌برند.

نتیجه بررسی دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد که حدود ۹۵ درصد از مبتلایان به بیماری «ام اس» به ویروس اپشتین–بار مبتلا هستند. این ویروس می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری‌های دیگر از جمله مونونوکلئوز عفونی یا تب غده‌دار نیز بشود.

دانشمندان آمریکایی نتیجه گرفته‌اند که ابتلا به ویروس اپشتین–بار یکی از شرط‌های ابتلا به بیماری «ام اس» محسوب می‌شود. این در حالی است که همه افرادی که به ویروس اپشتین–بار آلوده شده‌اند لزوما به «ام اس» مبتلا نمی‌شوند.

فرضیه نقش‌آفرینی ویروس اپشتین–بار در ابتلا به «ام اس» سال‌ها مطرح بود اما امکان اثبات آن به دلیل شیوع زیاد این ویروس و بروز دیرهنگام علائم «ام اس» دشوار بود. علائم بیماری «ام اس» حدود ۱۰ سال پس از ابتلا به ویروس اپشتین–بار بروز می‌کند.

به گفته دانشمندان در دانشگاه هاروارد ابتلا به این ویروس احتمال ابتلای فرد به بیماری «ام اس» را ۳۲ برابر می‌کند. گروهی از پژوهشگران در دانشگاه استنفورد همزمان با انتشار نتیجه تحقیق همکاران‌شان در دانشگاه هاروارد از احتمال نقش‌آفرینی دیگر عوامل از جمله ژنتیک در ابتلا به بیماری «ام اس» پس از آلودگی به ویروس اپشتین–بار سخن گفته‌اند.

پیشرفت بیماری «ام اس» در هر بیمار متفاوت از دیگری است اما این بیماری یکی از عوامل اصلی معلولیت نزد جوانان محسوب می‌شود.

شرکت داروسازی مدرنا که این روزها نامش به دلیل تولید واکسن کرونا از سوی این شرکت بر سر زبان‌ها افتاده هفته گذشته اعلام کرد که آزمایش بالینی واکسن ویروس اپشتین–بار بر روی انسان را آغاز کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابتلا به بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان

بعد از اقداماتی که دانشگاهیان کشورهای مختلف به ویژه اروپا برای بایکوت علمی و آکادمیک محققان صهیونیست به دلیل جنگ وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه انجام داده‌اند، هشدارهای زیادی در محافل عبری درباره عواقب این تحریم‌ها مطرح شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در بحبوحه خیزش عظیم دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی که به دانشگاه‌های سراسر جهان گسترش یافته است رسانه‌های عبری درباره تشدید بایکوت علمی و آکادمیک محققان و پژوهشگران اسرائیلی در دانشگاه‌های خارجی هشدار دادند.

رسانه‌های عبری به نقل از «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش رژیم اشغالگر اعلام کردند که او قصد دارد در اسرع وقت یک طرح عملی برای مقابله با بایکوت آکادمیک اسرائیل در دانشگاه‌های خارجی ارائه کند اما چنین طرحی نیاز به بودجه زیادی دارد.

بعد از آغاز تظاهرات‌های گسترده علیه رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌های وحشیانه آن علیه مردم غزه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا هشدارهای زیادی درباره اینکه رژیم صهیونیستی با یک بایکوت دانشگاهی بی‌سابقه مواجه شود مطرح شده است.

رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند که چنین تحریمی علیه اسرائیل می‌تواند دانشگاه‌های آن را به خطر بیندازد و آسیب شدیدی به اقتصاد اسرائیل وارد خواهد کرد.

پروفسور «مانوئل تراخنبرگ» مدیر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی و بودجه شورای عالی آموزش این رژیم اعلام کرد که روابط بین‌المللی مجرای اکسیژن دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها لوله اکسیژن صنایع و امنیت هستند و اگر بخش آکادمیک آسیب ببیند صنایع اقتصادی و امنیتی نیز به شدت متضرر خواهد شد.

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساختبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد

وب سایت تایمز اسرائیل نیز اعلام کرد که گزارش اخیر منتشر شده توسط وزارت نوآوری، علم و فناوری اسرائیل نشان می‌دهد که تمایل پژوهشگران دانشگاهی برخی کشورهای اروپایی برای همکاری با همتایان اسرائیلی خود بعد از 7 اکتبر یعنی جنگ غزه تاکنون به شدت کاهش یافته است.

این رسانه عبری تصریح کرد که بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از جنگ، وزارت نوآوری، علم و فناوری در حالی که هیچ برنامه‌ای ندارد می‌گوید که کمیته‌ای را برای مقابله با بایکوت آکادمیک که به رهبری دانشگاهیان کشورهای اروپایی علیه محققان اسرائیلی اعمال شده، تشکیل خواهد داد.

این وب سایت صهیونیستی اعلام کرد که نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند از جمله کشورهای پیشرو در تحریم آکادمیک محققان اسرائیلی هستند و به این لیست باید ایتالیا را هم اضافه کنیم که پیشتر سابقه طولانی و مهم در همکاری دانشگاهی با اسرائیل داشت. همچنین بلژیک نیز در زمره همین کشورها قرار دارد که در جامعه تحقیقاتی اروپا سرآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید