Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۱۱۵ روز از سال آبی، تا ۲۵ دی ماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود ۱۹.۶ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش بازارنیوز، فیروز قاسم زاده مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، گفت: بررسی وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سد‌های کشور از ابتدای مهر تا ۲۵ دی، ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­‌دهد.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور افزود: میزان پرشدگی سد‌های مهمی، چون زاینده‌رود، شمیل و نیان و سفیدرود در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۳ درصد، ۸۴ درصد و ۲۴ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در استان­‌های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۳ درصد و ۱۸ درصد است.



/میزان

برچسب ها: ذخایر سد ، ذخایر آب ، آب لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QOF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ذخایر سد ذخایر آب آب سد های کشور سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش تسنیم، در ۲۲۶ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مجموع ۲۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۳۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۵ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۳درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سد‌ها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سد‌های مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است:

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • قیمت طلا به کف رسید؟