Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم افتخاری گفت: تاکنون همایش بانوی مهر در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی و ذیل آن برگزار می‌شد، اما در سال جاری برای اولین بار این همایش به صورت مستقل برگزار می‌گردد.

دکتر لاله افتخاری دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در نشست خبری که امروز در قم برگزار شد، از برگزاری پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر در ۲ بهمن ۱۴۰۰ و در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر داد و گفت: اساس این اتحادیه بر تقریب مذاهب اسلامی بوده است؛ تأکید بر ظرفیت‌های بالقوه و هم افزایی بانوان مذاهب مختلف اسلامی از راهبردهای اتحادیه جهانی زنان مسلمان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعلام موجودیت این اتحادیه در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ارتباط تصویری با نقاط مختلف جهان انجام شد.

افتخاری خاطرنشان کرد: بر خلاف دیدگاه‌های فمنیستی از نگاه اسلام زن می‌بایست در فضای اجتماعی تأثیرگذار باشد؛ اتحادیه جهانی زنان مسلمان با هدف ترویج و تبیین چگونگی ایفای نقش اجتماعی بانوان مسلمان تأسیس شده است.

وی هم افزایی در گروه‌ها و اقشار مختلف مسلمانان را از توصیه‌های قرآن کریم دانست و گفت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان در عراق و کویت نیز دارای شعبه می‌باشد و تولیدات علمی و پژوهشی یکی از محورهای فعالیت‌های این اتحادیه است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته تصاویر برنامه‌های این اتحادیه در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران نصب شده و در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به همایش‌های برگزاری شده از سوی این اتحادیه افزود: اتحادیه جهانی زنان مسلمان به مناسبت‌های مختلف توانسته است در کشورهای مختلف همایش‌ها و سمینارهایی را جهت هم فکری افراد فعال و همچنین پاسخگویی به شبهات مرتبط با زن و جایگاه آن در اسلام برگزار نماید.

افتخاری بیان داشت: اتحادیه در جهت همگرایی جمعیت زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان فعالیت داشته است.

وی گفت: معرفی چهره‌های شاخص و مفاهیم جدید مرتبط با اندیشه‌های اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر اتحادیه جهانی زنان مسلمان است که در پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر نیز به آنها پرداخته خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار کرد: دوره‌های مختلفی در کشورهایی همچون یونان، اندونزی و غیره از سوی این اتحادیه برگزار شده است تا بر هم اندیشی و وحدت زنان جهان اسلام تأکید گردد.

وی مراسم تکریم پزشکان تقریبی، برگزاری کارگاه‌های مدیریت خانواده و همسرداری و اعزام اساتید به کشورهای مختلف از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان اعلام کرد.

افتخاری گفت: تاکنون همایش بانوی مهر در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی و ذیل آن برگزار می‌شد اما در سال جاری این همایش به صورت مستقل برگزار می‌گردد؛ اساتید و دانشجویان زیادی هم از کشور خودمان و هم از کشورهای مختلف دیگر در این همایش حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: تجلیل از ۵ بانوی الگو و نمونه یکی از برنامه‌های پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان ملاقات با تنی چند از مراجع عظام تقلید را از دیگر برنامه‌های این اتحادیه برشمرد و خاطرنشان کرد: در همایش بانوی مهر رونمایی از کتب تولید شده را هم خواهیم داشت.

وی گفت: پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر با موضوع «زنان، سبک زندگی فاطمی، تمدن نوین اسلامی»، با حضور بانوان اندیشمند از جهان اسلام و در روز ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بين المللي دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین سند هوش مصنوعی در کشور

وزیر اسبق علوم در بیست و دومین همایش بین المللی سیستم‌های فازی ایران در دانشگاه هایتک کرمان بر لزوم تدوین سند هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو ، بیست و دومین همایش بین المللی سیستم‌های فازی ایران در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته كرمان با حمایت انجمن سیستم های فازی ایران با حضور اساتيد اين رشته به صورت حضوری و برخط برگزار شد .

محمد مهدی زاهدی رئیس انجمن سیستم های فازی ایران در اين همایش بین المللی گفت: آینده دنیا درکشورهای مختلف، به ویژه در کشورهای پیشرفته،  دنیایی است که ممزوج است از هوش مصنوعی و بحث های مرتبط با آن مثل دنیای متاورس، و به ‌تبع‌ آن به نظریه سیستم های فازی نیز وابسته است  و لازم است در این خصوص توجه وعنایت خاصی صورت گیرد.

وزير اسبق علوم با بیان اینکه ما دراین زمینه باید به جد وارد شویم، تصریح کرد: لازم است که هم سند هوش مصنوعی در کشور تهیه  شود و هم اینکه بتوانیم جامعه ی علمی کشور را به سمت و سویی سوق دهیم که بتوانیم بر اساس داده ها و اطلاعاتی که وجود دارد،  مخصوصا داده های بزرگ، استنتاجات دقیق تری را از تحولات مختلف در حوزه های علمی، فنی،  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی داشته باشیم.

نماينده كرمان و راور در مجلس  خاطرنشان کرد: برای این کار نیاز است که انجمن سیستم های فازی ایران و به خصوص صاحب نظران در این حوزه، در حوزه هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین، داده کاوی و تحلیل داده‌ها وارد شوند و به همراه محققین حوزه هوش مصنوعی سندی را تهیه نمایند که بر اساس آن سند، سیاست گذاری های کلان و در صورت لزوم قانون گذاری هایی صورت گیرد که درعمل  ما از قافله ی فناوری مربوطه عقب نمانیم. 

رييس سابق كميسيون آموزش و تحقيقان مجلس اظهار كرد : سرعت تحولات علوم و فناوری در این حوزه آنقدر زیاد است که اگر به طور جدی ورود پیدا نکنیم جبران آن خیلی سخت است.

 زاهدی عنوان کرد: از سال ۲۰۳۰ به بعد، به طور حتم دنیا دچار تحولات علمی ناشی از پیشرفتهای هوش مصنوعی و نتایج آن خواهد شد و ما باید در این زمینه فعال تر عمل کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری تاکید کرد:  امیدواریم که سیاست گذاران و مسئولین در حوزه سیاستگذاری، قانون نویسی واجرایی توجه بیشتری به موضوعات علمی روز دنیا کنند که ما بتوانیم همزمان و همراه با آن جریان عظیم علمی که در دنیا در حال وقوع است همراه و همگام باشیم.

سپس ارشام برومند سعید، دبیرعلمی بیست و دومین همایش بین المللی سیستم‌های فازی ایران، گفت: از تعداد مقالاتی که  به دبیرخانه این همایش ارسال شد  ۵۷ مقاله بصورت سخنرانی و ۱۶ مقاله بصورت پوستر در این همایش ارائه گردید.

 وی محورهای این همایش را ریاضیات فازی و منطق فازی، آمار و احتمال فازی، بهینه سازی و تصمیم گیری فازی، محاسبات نرم، سیستم های فازی در علوم کشاورزی، سیستم های فازی در اقتصاد و مدیریت، سیستم های فازی درعلوم انسانی، بیوانفورماتیک علوم پزشکی و سیستم های فازی، یادگیری ماشین با رویکرد فازی، یادگیری عمیق با رویکرد فازی، سیستم های هوشمند، سیستم های خبره فازی وکنترل فازی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • دستاورد محققان ایرانی درباره ربات هوشمند در نشریه جهانی منتشر شد
  • تشرف بانوی فنلاندی به دین اسلام در حرم رضوی
  • تجلیل از مدال آوران رشته های ورزشی در خوی
  • دستاورد محققان دانشگاه شریف در نشریه معتبر جهانی منتشر شد
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • حجاب؛ نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی
  • از ضداسلام بودن بانوی برزیلی تا مسلمان شدن به عشق امام حسین (ع) + فیلم
  • نشست بین المللی «فلسطین، قطب‌نمای وحدت اسلامی» برگزار می‌شود
  • لزوم تدوین سند هوش مصنوعی در کشور