Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:19:33 GMT

افزایش قیمت نان منطقی و قانونی است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۸۱۴۷

افزایش قیمت نان منطقی و قانونی است

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - سیروس ابراهیمی روز یکشنبه در پانزدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به واکنش افکار عمومی بعد از افزایش قیمت نان اشاره کرد و گفت: اکثریت مردم با افزایش نرخ نان اعتراض و واکنش منفی نشان ندادند، چون این تورم یک روند معقولانه و منطقی است و سالانه این افزایش به شکل قانونی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می گوید: باید نظارت جدی بر اجرای دستورالعمل‌های حوزه آرد و نان صورت گیرد و با آموزش بازرسان و رعایت قانون؛ این امر به یک رفتار و فرهنگ تبدیل شود.

وی گفت: لرستان به اندازه کافی سیلو برای ذخیره سازی گندم دارد بناب این باید مسئولین مرتبط با این حوزه تلاش کنند که حجم بیشتری از گندم را ذخیره سازی نمایند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین در زمینه تامین فرآورده‌های دامی گفت: با توجه با اینکه در آستانه فرا رسیدن عید و سال جدید هستیم با افزایش تقاضای مردم جهت خرید گوشت قرمز و مرغ درسطح بازار مواجه خواهیم شد بنابراین مدیران حوزه تولیدات دام و طیور در تامین نهاده‌های مورد نیاز تلاش کنند.

ابراهیمی همچنین بر تهیه و توزیع کالا‌های اساسی در لرستان تاکید کرد و افزود: باید علاوه بر افزایش نظارت‌ها قیمت کالا‌های مصرفی هفتگی گزارش داده شود تا شاهد اختلال یا بی ثباتی در قیمت‌های بازار نباشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: نظارت و بازرسی، کنترل قیمت و تامین کالا‌های اساسی، مورد تاکید رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی بوده است بنابراین وظیفه داریم تمام تلاش خود را جهت تحقق این مهم به کار بگیریم.

اسفندیار حسنی مقدم افزود: در این راستا ساماندهی نیرو‌های نظارتی و بازرسی از نظر کمی و کیفی بمنظور تداوم این فرآیند ضروری است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط در زمینه کنترل قیمت به شکل میدانی و اجرایی در جهت ثبات در بازار و رضایتمندی مردم با همدلی و وفاق تلاش می‌کنند.

وی همچنین بر آموزش نیرو‌های بازرسی، نظارت بر نانوایی‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها و تعزیرات به صورت جدی و عملیاتی، نصب تابلوی نرخ نان، توزیع سامانه‌ای و هوشمند آرد و ذخیره سازی مرغ منجمد تاکید کرد.

هفته گذشته متوسط قیمت انواع نان در لرستان ۴۳ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند

ایسنا/همدان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفندماه در شهرستان نهاوند آغاز شده و به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و تخلفات بازار طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف با همکاری ادارات صمت، اتاق اصناف، دامپزشکی و تعزیرات از ۱۵ اسفند به مدت یک ماه در شهرستان برگزار می‌شود و در صورت وقوع تخلف با متخلفان برخورد فوری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از توزیع ۴۹ تن سیب و پرتقال تنظیم بازاری در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور ساماندهی بازار شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ۳۰ تن پرتقال و ۱۹ تن سیب سهمیه در نظر گرفته شده که در روزهای پایانی سال با قیمت دولتی بین مردم توزیع می‌شود.

آبشناس تصریح کرد: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، علاوه بر برنامه‌ریزی برای میوه شب عید، در زمینه تأمین خرمای مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی‌های خوبی صورت گرفته و مشکلی در تأمین و عرضه این محصول با قیمت‌های مناسب در سطح شهرستان نداریم.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه سیب درختی و پرتقال از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اضافه کرد: قیمت این اقلام بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مشخص و توزیع می‌شود و به منظور کسب رضایت عموم مردم شهرستان، میوه‌ها از یکنواختی و کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تاکنون چهار تن گوشت گوساله منجمد در شهرستان با قیمت مصوب تنظیم بازاری در حال توزیع بوده و در صورت اختصاص سهمیه بیشتر این روند عرضه تا پایان ماه مبارک همچنان ادامه خواهد داشت.

آبشناس با اشاره به توزیع برنج با قیمت مصوب در شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱ تن برج هومالی بین مردم توزیع شده و ۸۰ تن دیگر طی روزهای آینده در اختیار مباشر گذاشته می‌شود تا بین مصرف کنندگان توزیع شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از اختصاص شکر سهمیه‌ای برای قنادی‌های شهرستان خبر داد و گفت: به منظور پخت شیرینی و زولبیا و بامیه برای عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان ۱۰۰ تن سهمیه شکر با قیمت تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص داده شده که با نرخ دولتی در اختیار قنادی‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه تا بازار ۳۵ درصد است
  • نظارت و کنترل وسایل توزین مراکز فروش در لرستان
  • طرح تشدید نظارت بر قیمت مراکز گردشگری در نوروز ۱۴۰۳
  • استمرار توزیع کالاهای اساسی در بازار لرستان
  • ۳۰۰۰ واحد عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در لرستان وجود دارد
  • افزایش پنج درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافر در لرستان
  • افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت انواع شیرینی شب عید
  • اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند
  • اجرای طرح نظارت نوروزی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان
  • افزایش دستمزد، منطبق با نرخ تورم درست نیست