Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان مومنی گفت: یکی از تخلفات شایعی که رانندگان مرتکب آن می‌شوند، حرکت با سرعت غیرمجاز و سبقت است، رانندگان زمانی که در یک ترافیک سنگینی حرکت می‌کنند، به محض رها شدن از  ترافیک یا ورود به خیابان‌های خلوت، اقدام به سرعت زیاد می‌کنند.

به گفته رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگان متاسفانه با این کار خودشان قصد دارند آن زمانی را که در ترافیک مانده‌اند را جبران کنند و با همین طرز فکر و حرکت‌های خطرناک، راننده در صورت مواجه شدن با خطر نمی‌تواند تصمیم گیری کند و قادر به کنترل وسیله نقلیه نیست و اتفاق بدی را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مومنی گفت: بنابر آماری که ما داریم، حدود ۳۰ درصد علت وقوع حوادث رانندگی شهر تهران مربوط به سرعت‌های غیرمجاز و سبقت است، رانندگان موظف‌اند با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت و آن را تنظیم کنند، در محور‌های بزرگراهی حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است البته مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران و امام علی حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر است.

به گفته رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، در خیابان‌های اصلی حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر، خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر و کوچه‌ها و میادین ۳۰ کیلومتر بر ساعت است، طبیعتا رانندگانی که تخلف کنند، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و ۱۰ نمره منفی به آن  فرد تعلق می‌گیرد و ۱۵ نمره منفی هم برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ مومنی گفت: در صورتی که رانندگان دو تخلف همزمان یعنی سرعت غیرمجاز و سبقت داشته باشند، وسیله نقلیه آن‌ها به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل خواهند شد، به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم که قوانین را به خوبی رعایت کنند و برای زودتر رسیدن دست به انجام هرکاری نزنند.

همچنین سردار هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا گفته بود که دوربین های معابر در رصد همکاران هستند و برابر قانون احضار می کنیم و وسیله توقیف می شود، رانندگان پرخطر رابه مقام قضایی معرفی می کنیم زیرا برخی از آنها اصلا تعادل جسمی ندارند البته از چنین رانندگانی تست اعتیاد و الکل هم گرفته خواهد شد و توصیه ما به رانندگان این است که قوانین را رعایت و از سرعت مطمئنه استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور رانندگی سرعت مجاز رانندگی پلیس راهور تهران حوادث رانندگی سبقت غیر مجاز احسان مومنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران