Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان-گذرگاه مرزی چین و کره شمالی از سال ۲۰۲۰ و آغاز نخستین قرنطینه‌های ضدکرونایی در مرز‌ها مسدود شده بود. حال مقامات چینی از آغاز مجدد روابط تجاری مرزی با پیونگ یانگ خبر می دهند. 

به گفته خبرگزاری رویترز، روز گذشته یک قطار باری از کره شمالی از گذرگاه مرزی عبور و وارد چین شد و بدین ترتیب روابط تجاری میان دو کشور در دوران مهار نسبی کرونا از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی از ابتدای شروع کرونا در جهان یعنی از اوایل سال ۲۰۲۰ قوانین سختگیرانه‌ای از جمله بستن مرز‌ها و محدودیت‌های سفر‌های داخلی اعمال کرده است.

روز گذشته با عبود سه واگن قطار باری از مسیر ریلی بین ایستگاه دندونگ در چین و کره شمالی روابط تجاری از طریق مسیر راه آهن میان دو کشور از سر گرفته شد.

بسیاری از تاجران و بازرگانانی که این مدت به دلیل بسته بودن مرز برای روابط تجاری خود با مشکل مواجه بودند از این اتفاق اظهار خوشحالی کردند. چین در حال حاضر به طور رسمی بازگشایی مرز‌های خود را اعلام نکرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، اما با استناد به چندین منبع آگاه از ورود قطار باری کره شمالی به دندونگ خبر داد و گفت این نشانه بازگشایی رسمی مرز زمینی میان کره شمالی و چین است.

قرار است امروز قطار‌های باری با محموله‌ای از "بار‌های اضطراری" از چین به کره شمالی ارسال شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسیر ریلی مبادلات تجاری کره شمالی دولت چین روابط تجاری کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 

در اتفاقی نادر، یک وزیر کره شمالی در راس هیات اقتصادی به ایران سفر می کند.

به گزارش عصرایران ، خبرگزاری دولت کره شمالی  اعلام کرد  هیاتی از پیونگ یانگ به ریاست وزیر تجارت بین‌الملل سفر به ایران را آغاز کرد.

خبرگزاری مرکزی کره (خبرگزاری دولت کره شمالی) گزارش داد "یون جونگ هو" وزیر روابط اقتصادی خارجی دیروز سه شنبه در رأس یک هیات ، پیونگ یانگ را به صورت هوایی به مقصد ایران ترک کرد. این خبرگزاری جزئیات دیگری ارائه نکرد.

این نخستین سفر اعلام شده یک وزیر کره شمالی به ایران بعد از گذشت سال هاست.
در سال های اخیر هیچ وزیری از ایران و کره شمالی به پیونگ یانگ و تهران سفر نداشته اند.

آخرین سفر یک وزیر کره شمالی به ایران مربوط به مرداد سال 97 است که وزیر خارجه کره شمالی به تهران سفر کرد.

خبرگزاری رویترز با انتشار خبر وزیر اقتصادی کره شمالی به تهران تلاش کرد احتمال ارتباط این سفر با روابط نظامی میان دو کشور را مطرح کند. رویترز نوشت: کره شمالی و ایران مدت‌هاست که مظنون به همکاری در برنامه‌های موشکی بالستیک هستند.

رویترز در فوریه گزارش داد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک را برای استفاده در جنگ با اوکراین در اختیار روسیه قرار داد. خبری که هیچ یک از کشورهای امریکا، روسیه، اوکراین و ایران آن را تایید نکردند.

کره شمالی همچنین مظنون به تامین موشک و توپخانه برای روسیه است اگرچه هر دو کشور این اتهام را رد کرده اند.

سایت اطلاع رسانی دولت کره جنوبی نشان می دهد که این وزیر کره شمالی ("یون جونگ هو" وزیر روابط اقتصادی خارجی) قبلاً برای تحکیم روابط کره شمالی با سوریه تلاش کرده بود.

ایران در کنار سوریه و چین و بلاروس و روسیه از معدود کشورهای جهان هستند که کره شمالی با آنها روابط سیاسی - اقتصادی عادی دارد. این کشورها در مجامع بین المللی و موضع گیری های سیاسی نیز از یکدیگر حمایت می کنند.

بررسی خبرهای خبرگزاری دولت کره شمالی نشان می دهد این وزیر همچنین نقش فعالی در معاملات رو به رشد بین کره شمالی و روسیه داشته است، زیرا در این ماه او در راس هیئتی به روسیه سفر داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعلام همدردی رهبر کره شمالی با پوتین افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم) کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران