Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - عبدالحسین بیات گفت: اگر در فرآیند بازنگری اساسنامه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، کارگروه بازنگری به نتیجه برسد که ایرادات مطرح شده توسط بازنشستگان صنعت نفت روی نتیجه تصمیمات درباره این صندوق تاثیرات منفی می‌گذارد، از مرجع تصویب کننده و صادرکننده اساسنامه تقاضا می‌شود که در آن بازنگری کند؛ اما اگر در روند کار اختلال ایجاد نکند، تغییر مکرر اساسنامه باعث سردرگمی و معطل ماندن در کارها خواهد شد که از این تغییر، اجتناب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بازنشستگی صنعت نفت تا پیش از تصویب ماده ۱۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت (مصوب سال ۱۳۹۱)، فاقد اساسنامه بود؛ اما پس از آن که مشخص شد صورت‌های مالی آن دارای ابهام است، قانون گذار تدوین اساسنامه برای این صندوق را الزامی کرد.

هر دو اساسنامه بدون کسب تکلیف از مجلس، تصویب شد

برای صندوق بازنشستگی نفت، یک اساسنامه در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید اما چون در قانون مرجع تصویب اساسنامه مشخص نشده بود و مسئولان وقت وزارت نفت، بدون دریافت تفسیر قانون از مجلس، آن را تصویب کرده بودند، با حکم دیوان عدالت اداری باطل شد و اساسنامه دیگری در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید.

به گفته کارشناسانی نظیر ابراهیم رادوافزون، عضو سابق هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت، اساسنامه مصوب سال ۱۳۹۸ نیز از نظر هویتی و مالی، ایراد دارد؛ زیرا وزارت نفت بدون دریافت نظر مجلس، هیئت وزیران را مرجع تصویب اساسنامه اعلام کرده و این ابهامات، منشأ وقوع تخلفات مالی است.

به عقیده او، یکی از این تخلفات، مربوط به کلاهبرداری به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر از شرکت قیرسازی نفت جی وابسته به این صندوق است که توسط حمید باقری درمنی مشهور به سلطان قیر انجام شده که پس از اعدام او در تاریخ یکم دی سال ۱۳۹۷ نیز مشخص نیست که چه میزان از این مطالبات به صندوق بازنشستگی نفت برگشته است.

پیگیری از دیوان عدالت اداری ادامه دارد

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز پیش از منصوب شدن در این جایگاه، اعلام کرده بود که در حال پیگیری ابطال اساسنامه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از طریق دیوان عدالت اداری است.

بیشتر بخوانید:

تصویب غیرقانونی اساسنامه صندوق بازنشستگی صنعت نفت/ پیگیری ماجرا در دیوان عدالت اداری

صندوق‌ بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با عمر بیش از ۷۰ سال در اوایل دی سال ۱۳۲۶ تاسیس شد و عمده سرمایه گذاری‌های آن در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است.

۵۷ نفر از نمایندگان مجلس در آبان سال ۱۳۹۸، درباره تصویب اساسنامه جدید این صندوق به حسن روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان تذکر داده بودند؛ چرا که عقیده داشتند، جریان خاصی به دنبال تبدیل این صندوق به شرکتی شبه خصوصی است و تکلیف مبلغ سرمایه و رقم اموال و دارایی‌های آن نیز که بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، روشن نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نفت وزارت نفت صندوق بازنشستگی صندوق بازنشستگی صنعت نفت دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

بیشتر بخوانید: AFC فوتبال ایران را رسما درجه ۲ اعلام کرد!

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228962 برچسب‌ها پرسپولیس تهران استقلال تهران

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس