Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@06:53:41 GMT

توزیع ۱ میلیارد دز واکسن کوواکس در سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۹۴۴۷

سازمان بهداشت جهانی از توزیع ۱ میلیارد دز واکسن کوواکس در سراسر جهان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در اروپا باوجود تلاش کشور‌ها برای مهار همه گیری کرونا، موارد ابتلا به این بیماری به دلیل گسترش سویه اومیکرون به شدت رو به افزایش است. همزمان مخالفان محدودیت‌های کرونایی در چند کشور از جمله هلند، اتریش، فرانسه، سوئیس و ایتالیا تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صدراعظم اتریش اعلام کرد از اوایل فوریه (بهمن) واکسیناسیون کرونا برای همه شهروندان بالای ۱۸ سال اجباری خواهد شد. بر این اساس ناقضان قانون واکسیناسیون مجرم شناخته و از ۶۰۰ تا ۳۶۰۰ یورو جریمه می‌شوند.

در آلمان هم وزیر بهداشت اجباری شدن واکسیناسیون بالای هجده سال را خواستار شد.

در فرانسه مجلس ملی، لایحه تقویت ابزار‌های مدیریت بحران ناشی از کرونا را تصویب کرد. اصلی‌ترین بخش این لایحه تبدیل گذرنامه بهداشتی به گذرنامه واکسیناسیون برای افراد ۱۶ سال به بالاست. بر این اساس از این پس گذرنامه واکسیناسیون برای ورود به بسیاری مکان‌ها از جمله رستوران ها، وسایل حمل و نقل عمومی و برخی اجتماعات اجباری خواهد بود.

در قطر وزارت بهداشت از فوت نوزاد سه هفته‌ای بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. این نوزاد بیماری زمینه‌ای نداشت.

در پایگاه نظامیان آمریکایی در اوکیناوای ژاپن؛ رکورد بی سابقه‌ای در ابتلا به کرونا ثبت شد: هزار و ۸۲۹ مورد در یک روز. پیشتر ساکنان استان محدودیت تردد نظامیان آمریکایی را برای جلوگیری از شیوع کرونا خواستار شده بودند.

برچسب ها: توزیع ، واکسن ، سراسر جهان ، کوواکس ، سازمان بهداشت جهانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: توزیع واکسن سراسر جهان کوواکس سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان