Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن نیز این پرتاب را گزارش کرد و هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، آن را به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت محکوم کرد.

در کمتر از دو هفته، کره‌شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای، ۳ آزمایش موشکی دیگر انجام داده است که یک سری پرتاب‌های سریع غیرمعمول محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مورد از آنها شامل تک موشک‌های مافوق صوت با قابلیت سرعت بالا و مانور پس از پرتاب بودند، در حالی که آزمایش روز جمعه شامل یک جفت موشک بالستیک کوتاه‌برد (SRBM) بود که از واگن‌های قطار شلیک شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظر می‌رسد پرتاب روز دوشنبه شامل دو فروند SRBM بوده که از فرودگاه سونان در پیونگ یانگ به سمت شرق شلیک شده‌اند.

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ از این فرودگاه برای آزمایش موشک بالستیک میان برد هواسونگ-۱۲ (IRBM) استفاده کرد.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن گفت که به نظر می‌رسد موشک‌ها حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی کرده و در اقیانوس و نزدیک ساحل شرقی کره‌شمالی فرود آمده‌اند.

او به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که هدف از این پرتاب‌ها مکرر کره‌شمالی، بهبود فناوری موشکی این کشور است.»

کیشی با اشاره به اینکه پرتاب مکرر موشک‌های بالستیک کره‌شمالی یک مشکل بزرگ برای جامعه بین‌المللی از جمله ژاپن است، گفت: «این پرتاب‌ها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که کره‌شمالی را از هرگونه توسعه موشکی منع می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

تصاویر | آزمایش‌ موشکی جدید کره شمالی از روی قطار

پروفسور میسون ریچی مسئول مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک در سئول نیز گفت: «سرعت آزمایش‌ها و تنوع سایت‌های پرتاب نشان می‌دهد که کره‌شمالی موشک‌های کافی برای استفاده از آنها در آزمایش‌ها، آموزش‌ها و نمایش‌ها را دارد و به تقویت اعتبار بازدارندگی خود با تاکید بر حجم نیروی موشکی‌اش کمک می‌کند.»

به نظر می‌رسد بسیاری از جدیدترین SRBMها، از جمله موشک‌های مافوق صوت، برای فرار از دفاع موشکی طراحی شده‌اند. کره‌شمالی همچنین به دنبال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی است که می‌تواند به این کشور امکان استقرار کلاهک‌های هسته‌ای بر روی SRBMها را بدهد.

کد خبر 650591 برچسب‌ها ژاپن دفاع - موشک کره جنوبی کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ژاپن دفاع موشک کره جنوبی کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی کره شمالی موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

شینهوا نوشت که فوجیان حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی لنگرگاه «جیاننان» در شانگهای را ترک کرد. در این آزمایش «ثبات و قابلیت توان رانشی و سامانه‌های الکترونیکی» فوجیان سنجیده خواهد شد.

فوجیان پس از «لیائونینگ» و «شاندونگ» سومین ناو هواپیمابر چین و بزرگترین کشتی نیروی دریایی این کشور است.

ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.

به غیر از ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناو‌های هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بار‌ها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسر‌های نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد