Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور میت رامنی تاکید کرد، این به ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بستگی دارد که جلوی ولادیمیر پوتین برای ایجاد نوعی اتحاد شوروی را بگیرند.

به گزارش ایسنا، سناتور میت رامنی که از جمهوری‌خواهان سرشناس آمریکایی است، یکشنبه در مصاحبه با ان.بی.سی گفت: او (ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه) تلاش می‌کند چیزی که قبلا داشته دوباره ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌شود چنین اجازه‌ای داد.  

در بحبوحه گمانه‌زنی گسترده درباره اینکه روسیه درصدد حمله به اوکراین است، پوتین یک سری از نیروهای کشورش را در مرز با اوکراین قرار داده و در واقع بحرانی که از ۲۰۱۴ با الحاق شبه جزیره کریمه و حمایت از حملات در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین آغاز شده بود، تشدید کرده است.

رهبر روسیه به وضوح تاکید کرده است که هدف جلوگیری از پیشروی ناتو و پیوستن اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق به آن است. این ائتلاف نظامی غربی در ۱۹۴۹ برای مقابله با شوروی در اروپا شکل گرفت. میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی اتحادیه شوروی را در ۱۹۹۱ منحل کرد و در آن زمان پوتین در مراحل اولیه شروع کار سیاسی خود بود.  

میت رامنی که در جریان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۲ خود نسبت به افزایش برتری‌جویی روسیه هشدار داده بود، گفت: پوتین برای دو دسته کردن ناتو و تضعیف آن تلاش می‌کند. ما به یک ناتوی قدرتمند نیاز داریم، آن هم نه فقط برای مقابله با روسیه بلکه برای برخورد با ظهور چین.

به گفته این سناتور آمریکایی، یکی از کارهایی که غرب می‌تواند انجام دهد، کار روی متوقف کردن پروژه نورد استریم ۲ است. این خط لوله گاز از دریای بالتیک، روسیه را به آلمان متصل می‌کند. پنجشنبه گذشته دموکرات‌های سنای آمریکا با تلاش جمهوری‌خواهان برای تحریم این خط لوله گاز طبیعی مخالفت کردند.

سناتور رامنی درباره پوتین گفت: ما باید او را متوجه کنیم که خط لوله نورد استریم ۲ به جایی نمیرسد. اگر او برای سرنگونی دولت اوکراین اقدامی صورت دهد، دیگر قرار نیست به ثروت حاصل از آن خط لوله برسد و آن بسته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میت رامنی ولادیمیر پوتین خط لوله نورد استریم 2 میت رامنی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهام رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پشت تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا است، «توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی» دانست.

ماریا زاخارووا در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ادعاهای «نانسی پلوسی» را نمی توان چیزی جز اهانت به آمریکایی‌ها و دموکراسی تصور کرد.

در روزهای اخیر، تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ای برای اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کمک‌های آمریکا به تل‌آویو به‌ویژه پس از تصویب بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو تبدیل شده‌اند که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در حال سرکوب آن است.

کد خبر 6089032

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند