Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرسی خیابانی در نشست با ائمه جمعه منطقه سیستان گفت: هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان نداریم .

او می گوید: برای تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری‌های استان بسیاری از مجوز‌های لازم، بدون نام از قبل صادر و مجوز‌های موقت و مشروط نیز از سوی برخی دستگاه‌ها مانند محیط زیست اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هم‌اینک مجوز بی‌نام برای راه‌اندازی ۴۰۰ مرغداری در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان   در راستای ایجاد اشتغال روستایی امکان پرداخت تسهیلات کم‌بهره تا سقف یک میلیارد ریال وجود دارد که با توجه به خشکسالی‌های اخیر منطقه و از بین رفتن بخش قابل توجهی از کشاورزی و دامداری در منطقه، این موضوع فرصت مناسبی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان به شمار می‌رود.

او با اشاره به چگونگی فعالیت منطقه آزاد سیستان و افتتاح دفتر اجرایی آن، ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت این سازمان، رونق اقتصادی در منطقه شکل گیرد و تاثیرات مناسبی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رقم بخورد.

مدرس خیابانی در رابطه با عملیات احداث بزرگراه زابل-زاهدان گفت: با تخصیص اعتبارات ۵۰ کیلومتر دیگر به این بزرگراه اضافه خواهد شد.

او انتقال آب از چاه‌نیمه چهار به چاه نیمه سه و انتقال آب از چاه‌نیمه ۲ به ۱، حفر چاه‌های ژرف و طرح انتقال آب از دریای عمان را از برنامه‌های تامین آب آشامیدنی و بخش کشاورزی منطقه سیستان برشمرد.

استاندار سیستان و بلوچستان از پیگیری برای اجرای طرح رزاق و رفع مشکلات احداث کارخانه کاشی و سرامیک هامون در منطقه سیستان خبر داد.

همچنین در این نشست ائمه جمعه سیستان به بیان برخی مشکلات و مطالبات مردمی پرداختند و تسریع در رفع مسایل منطقه را خواستار شدند.

پیگیری حق‌آبه هیرمند به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم، تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بکارگیری نیرو‌های متخصص در مناصب اداری، ایجاد مشاغل خرد و حمایت و ایجاد کسب و کار‌های خانگی، فعالسازی و بهره‌مندی مردم از بازارچه‌های مرزی، اجرای طرح رزاق، اجرای طرح‌های هادی روستایی، توجه بیشتر به مسایل فرهنگی و مذهبی و ارتباط بی‌واسطه و حضور بیشتر مدیران در بین مردم از مهمترین محور‌های مطرح شده از سوی ائمه جمعه منطقه سیستان در این دیدار بود.

در این نشست عباسعلی ارجمندی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و سرپرست فرمانداری زابل و حجت‌الاسلام ثبوتی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حق آبه هیرمند استانداری سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان