Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود گذشت نزدیک به چند هفته از وقوع سیل در شهرستان بیرم از توابع لارستان خدمات عمرانی و بازسازی تاسیسات زیربنایی در مناطق سیل‌زده بدون وقفه تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بیش از چند هفته از وقوع سیل در استان فارس می‌گذرد. باراش باران سیل آسای که منجر به وقوع سیلاب در بیرم از توابع شهرستان لارستان استان فارس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش‌ها به حدی بود که باعث انسداد مسیر‌های ارتباطی و بروز خسارت به منازل، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها برخی از روستائیان شد. در پی وقوع سیل در بیرم ۸۰ درصد خانه‌های مردم داخل آب رفت که این امر منجر به از بین رفتن وسایل زندگی آنان شد.

به گفته اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر اساس ارزیابی‌های اولیه بارش‌های سیل آسا بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌ها و زیرساخت‌های زیربنایی و منازل وارد کرده است. برخی از خسارات سیل اخیر مربوط به اقدام‌های غیرمجاز، تعرض به حریم رودخانه ها، منابع طبیعی و زیست محیطی از سوی مردم است.

در این راستا، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از محلات سیل‌زده شهر بیرم می‌گوید: با توجه به خسارت انجام شده پیشنهادی مبنی بر ارائه ۲۰۰ میلیون تومان وام، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲۰ میلیون تومان کمک معیشتی و ۲۰ میلیون تومان به منظور اسکان موقت به هر خانوار به هیئت دولت داده شده است.


بیشتر بخوانید:

جهادگران شهیدسلیمانی پای کار امدادرسانی به سیل‌زدگان لامرد

تخریب بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی بیرم در پی بارندگی‌های اخیر + فیلم

خسارت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به جنوب استان فارس / تخریب بیش از هزار واحد مسکونی در پی بارندگی‌ها

 



رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این سفر یک روزه خود از محلات قدیمی شهر‌های لار و گراش بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه مسکن ملی در این شهرستان‌ها قرار گرفت.

وضعیت بحرانی در بیرم باعث شد تا وحیدی وزیر کشور برای شنیدن صدای مردم بیرم به این منطقه سفر کند که وحیدی پس از حضور چندساعته در بیرم به مردم گفت که نگران نباشند و خسارت‌ها جبران می‌شود.



قول اهدای لوازم خانگی و دام به مردم سیل‌زده


همچنین محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با سفر به شهرستان بیرم و در بازید از این منطقه به مردم قول اهدای دام و لوازم خانگی به بخشی زیادی از آسیب‌دیدگان، اعطای ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های اشتغال‌زایی، تعمیر مدارس و مشارکت در بازسازی منازل، تامین بخشی از هزینه اختصاص سی‌تی‌اسکن به بیرم و خودرو آتش‌نشانی به درز و سایبان، اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری بیرم برای بازسازی زیرساخت‌ها، تامین جهیزیه کامل نوعروسان در مناطق سیل‌زده، اهدای مخازن آب روستایی و شهری و در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و ساخت سیل‌بند را داده است.

    تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به مناطق سیل‌زده

در این راستا، محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده به ویژه شهر بیرم گفت: میزان بارندگی تاکنون قابل ملاحظه نبوده و هر چند در روز‌های اخیر این موضوع شتاب می‌گیرد، اما به شدت بارندگی قبلی نیست.


رضایی با بیان اینکه در مناطق سیل‌خیز و مناطقی که در بارش قبل دچار سیل شدند تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است، افزود: عملیات عمرانی در مناطق سیل‌زده در حال انجام است ضمن اینکه شهرداری این مناطق در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.


معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده به ویژه بیرم در حال آواربرداری است، بیان کرد: دولت نیز تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و کمک‌های بلاعوض ۷۰ میلیونی برای این مناطق در نظر گرفته است.

 


رضایی با بیان اینکه بازسازی تاسیسات زیربنایی نیز در حال انجام است، بیان کرد: خدمات عمرانی در مناطق سیل‌زده بدون وقفه تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام می‌شود.


معاون عمرانی استانداری فارس با بیان خسارت سیل نیز عنوان کرد: سیل اخیر در جنوب استان فارس بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های زیر بنایی و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت وارد کرد.


رضایی با بیان اینکه هزار و‌۳۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل تخریب شده و نیازمند بازسازی و احیا هستند، گفت: تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت، از طریق بنیاد مسکن داده می‌شود و دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت رایگان در اختیار مردم سیل‌زده قرار می‌دهد.

 


سیل جنوب و شرق فارس توام بود با مصیبت‌های غمبار و رنج آمیز که غمبارترینش جان سپردن و قربانی شدن پنج تن در شهر‌های بیرم و لار و زرین دشت و داراب و مُهر و لامرد بود. 

 

بارش‌های سیل آسای دیماه امسال همچنین به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحد‌ها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است. لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش، هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل بیرم مناطق سیل زده لارستان استانداری استان فارس وزارت کشور مناطق سیل زده میلیارد تومان میلیون تومان واحد مسکونی استان فارس بنیاد مسکن وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس

غلامرضا غلامی گفت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد، اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه‌های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

او همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با ۵۶۰ میلی‌متر، نوآباد ممسنی با ۵۲۵ میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با ۴۲۸ میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهر‌های جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کار‌های آبخیزداری از جمله ایجاد بند‌های سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته، اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آنهاست.

او اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • ادامه بارش های بهاری امروز و فردا در برخی مناطق فارس
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • اوسمار: شانس رسیدن به صدر جدول را از دست دادیم/ هواداران مثل ما ناراحت هستند