Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:55:53 GMT

پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام تلف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۱۱۵

پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام تلف شد

غلامرضا ابدالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق افدامات پزشکی انجام گرفته روی این پلنگ مشخص شد علت آسیب دیدگی و مرگ این گونه باارزش حیات وحش بر اثر تصادف با جسم سختی و به احتمال زیاد ماشین سنگین بوده است.

وی افزود: هر ۲ دست پلنگ در برخی نواحی دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و خونریزی داخلی و پارگی برخی اندام های داخلی و آسیب دیدگی قسمت های دیگری از بدن نیز در بررسی های پزشکی مشاهده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابدالی ادامه داد: باوجود تلاش پزشکان حیات وحش و آماده سازی پلنگ برای جراحی اما متاسفانه این گونه باارزش جانوری به علت عمق جراحات وارده دوام نیاورد و تلف شد.

وی اضافه کرد: ماشین های سبک عبوری توان آسیب زدن به پلنگ بالغ را به جهت پرش های بلند این جانور ندارند اما ماشین های سنگین می توانند تصادف های مرگباری را برای پلنگ ایجاد کنند.

وی یادآور شد: جاده های استان ایلام به علت کوهستانی بودن محل عبور گونه های مختلف حیات وحش است که رانندگان اعم از ماشین سنیگن یا سبک در هنگام تردد در جاده ها مراعات گذر وحوش کنند تا به گونه های مختلف حیات وحش آسیب وارد نشود.

به گزارش ایرنا، شامگاه جمعه در پی تماس هایی با حفاظت محیط زیست استان مبنی بر وجود یک قلاده پلنگ ناخوش احوال در جاده بانروشان سه تیم از این اداره کل به محل اعزام و پلنگ نر بالغ عظیم الجثه را که در وضعیتی ناهوشیار و نامتعادل بود به بیمارستان دامپزشکی استان ارجاع دادند ولی به علت عدم وجود امکانات کافی این جانور برای مداوای تکمیلی نیمه های همان شب به تهران اعزام شد که با وجود تلاش کادر درمان حیات وحش اما زنده نماند.

برچسب‌ها ایلام سازمان حفاظت محیط زیست تصادفات جاده ای پروژه پلنگ ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان حفاظت محیط زیست تصادفات جاده ای ایلام سازمان حفاظت محیط زیست تصادفات جاده ای پروژه پلنگ ایرانی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد