Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:32:25 GMT

کانادا شهروندانش را از سفر به اوکراین برحذر داشت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۱۲۳

کانادا شهروندانش را از سفر به اوکراین برحذر داشت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، پیشتر اعلام شده بود ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا هفته آینده به کی‌یف سفر خواهد کرد. بر اساس برنامه اعلام شده وی با دنیز شمهال نخست وزیر اوکراین نیز دیدار می کند. همچنین سفر به غرب این کشور برای اطلاع و گفت وگو با نیروهای اوکراینی مستقر در این منطقه از دیگر برنامه های سفر وی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

اوتاوا پیش از این نیز تدابیر تنبیهی را علیه ۴۴۰ شخصیت حقیقی و حقوقی به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعمال کرده بود.  

تنش ها بین روسیه و اوکراین از آنجا آغاز شد که وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را ارائه کرد و خواست اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. مسکو همچنین از آمریکا خواست پایگاه نظامی در کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی، احداث نکند.  

واشنگتن و متحدانش روسیه را متهم کرده اند که پس از استقرار حدود ۱۰۰ هزار نیرو در امتداد مرز اوکراین، قصد حمله به این کشور را دارد.

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست‌ها موافقت نکرده است. با وجود این،  مقامات آمریکایی می‌گویند  دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی‌های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کند.

مقامات روسیه و آمریکا طی هفته های اخیر مذاکراتی را با محوریت مسئله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو برگزار کردند اما گزارش رسانه های مخلتف حاکی است این مذاکرات تاکنون نتیجه قابل توجهی به دنبال نداشته و قرار است در روزهای آینده در بروکسل و وین نیز ادامه یابد.

گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) از جمله اقدامات برای کاستن از تنش‌هاست.  

برچسب‌ها اوکراین روسیه کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه کانادا اوکراین روسیه کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان