Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:38:01 GMT

ناوگان ریلی کشور نیازمند تقویت و نوسازی است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۱۷۸

ناوگان ریلی کشور نیازمند تقویت و نوسازی است

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان خطوط ریلی بیشتر باید توسط بخش خصوصی تقویت شود و در توسعه ریل باید دولت وارد شود.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم توسعه شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: در مجموع چون قشر متوسط بیشتر از خطوط ریلی استفاده می‌کنند، دولت باید در تقویت و توسعه خطوط ریلی اهتمام ویژه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ناوگان ریلی کشور نیز باید تقویت و نوسازی شود به خصوص که با گران شدن بلیت هواپیما، ناوگان زمینی کشور نیز باید بیشتر توسعه یابد.

وی افزود: توسعه شبکه ریلی کشور یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور نیز محسوب می‌شود، چراکه ناوگان این خطوط بخش عظیمی از کالاهای تجاری را جابجا می‌کند و این امر یک ضرورت است.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: همچنین نوسازی ناوگان خطوط ریلی از اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه عمر برخی از این ناوگان به بیش از 50 سال قبل بر می‌گردد. البته وزارت راه و شهرسازی برنامه توسعه خطوط ریلی را در دستور کار دارد.

فیروزی تصریح کرد: ناوگان خطوط ریلی بیشتر باید توسط بخش خصوصی تقویت شود تا در حوزه واردات و صادرات موفق‌تر عمل کنیم و نیازهای کشور تأمین شود. در توسعه ریل باید دولت وارد شود و بخش خصوصی به نوسازی قطارهای مسافربری و باری بپردازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی توسعه ریلی حمل و نقل کالا خطوط ریلی ریلی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس

استاندار سمنان گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در در بازدید از مراکز آموزشی اظهار کرد: دولت سیزدهم همواره به حوزه آموزش و پرورش نگاه مثبت همراه با تقویت این بخش دارد که در سطح استان نیز در این راستا با یک رویکرد همه‌جانبه تقویت‌گرا و پیشرفت محور گام برداشتیم.

وی افزود: اگر امروز استان سمنان درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری دارد، حاصل تلاش بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امروز ما کمترین آسیب اجتماعی را در مدارس استان داریم که کمک و تلاش و همراهی معلمان و فرهنگیان در این مقوله تأثیرگذار است.

هاشمی تصریح کرد: در محله‌های کم‌برخوردار شهر، گویش‌ها، فرهنگ‌ها، نگاه و تفکرات مختلف وجود دارند که اهمیت و سختی کار و تلاش شما معلمان و فرهنگیان در این مناطق به طور یقین بیشتر است.

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان گفت: همواره تلاش کردیم تا نگاه مثبت همراه با مساعدت، تقویت و همراهی و همکاری را در سطح استان با مجموعه آموزش و پرورش استان پررنگ کنیم و در این مسیر گام برداریم.

هاشمی اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ با دانش‌آموزان به منظور مدیریت امور زندگی و افزایش صمیمت و پیگیری امور و رصد وضعیت آنان توسط معلمان و فرهنگیان، حائز اهمیت است.

کد خبر 749739

دیگر خبرها

  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم