Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، رقابت‌های جام حذفی امروز با چند دیدار پیگر می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها سرخ‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۵.۳۰ به مصاف ذوب‌آهن میزبان می‌روند و طلایی‌پوشان اصفهان از ساعت ۱۴ میهمان آلومینیوم اراک هستند.

باتلاق اراک و کارزار فو لادشهر

مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۸ بازی این مرحله، ۴ بازی امروز و ۴ بازی هم فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود تا ۸ تیم برتر این رقابت‌ها برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شوند. امروز از جمع مدعیان ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان و همچنین قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها یعنی فولاد خوزستان به مصاف حریفان خود می‌روند که در این بین، کار سپاهان سخت‌تر از بقیه مدعی‌هاست.

سپاهان، قرنطینه در شهر بی‌نقطه

«شهر بی‌نقطه» لقبی است که بعضی از اراکی‌ها به شهرشان داده‌اند و گاهی در کری‌های فوتبالی هم از آن استفاده می‌کنند. حالا اینکه بی‌نقطه بودن اسم یک شهر، اساسا چه ارزش افزوده‌ای برای آن سرزمین می‌آورد، سؤالی است که هنوز فرصت نشده از اراکی‌ها بپرسیم! شهر بی‌نقطه امسال تیم چغر و سرسختی را روانه رقابت‌های لیگ و جام‌حذفی کرده که خیلی سخت گل می‌خورد و بردن آن هم به این راحتی نیست. آلومینیوم امسال فقط یک‌بار -آن هم به شکلی عجیب و غیرمنتظره در آبادان- شکست خورده و در سایر بازی‌هایش یعنی ۱۴ بازی لیگ و یک بازی حذفی شکست‌ناپذیر بوده است. آلومینیوم کلا ۲ بار در اراک گل خورده که در همان ۲ بار هم یک برد و یک مساوی به‌دست آورده است. حالا سپاهان با تمام ستاره‌هایش و تمام اهداف بزرگی که در این فصل دارد، چند روزی است در شهر بی‌نقطه گرفتار شده تا ۲ بازی در لیگ و حذفی مقابل این تیم برگزار کند. بازی لیگ که بدون گل تمام شد و سپاهان را از صدر جدول دورتر کرد. تیم نویدکیا که پنجشنبه گذشته مقابل خط دفاعی آلومینیوم حسابی کلافه شده بود، بعد از چند روز تمرین در اراک امروز دوباره شانس خودش را مقابل این تیم آزمایش می‌کند. این مسابقه بدون شک سخت‌ترین بازی این مرحله از جام حذفی است. مسابقه‌ای که ممکن است نیمی از آرزوهای سپاهان را در همین مرحله بر باد بدهد.

تیمی می‌برد که یحیی داشته باشد!

پرسپولیس هم امروز کار آسانی برای صعود به مرحله یک‌چهارم ندارد. بازی در زمین ذوب‌آهن شاید به اندازه بازی در اراک مشکل نباشد اما قطعا کار ساده‌ای هم نیست. ذوب‌آهن طی ۴ بازی اخیرش در لیگ فقط یک گل خورده و لااقل به لحاظ دفاعی اوضاع خوبی دارد. پرسپولیس هم که این روزها برای گل زدن زجر زیادی می‌کشد و به‌نظر امروز هم هواداران این تیم دقایق زجرآوری را در انتظار گل تحمل خواهند کرد. این دو تیم از سال ۹۰ تا ۹۵ یعنی طی ۵ سال ۴ بار در جام‌حذفی به پست هم خوردند اما در نیمه دوم دهه ۹۰ دیگر قرعه‌شان به همدیگر اصابت نکرد. در آن ۴ مسابقه ۲ بار پرسپولیس برنده شد و ۲ بار هم ذوب‌آهن سرخپوشان را حذف کرد. جالب اینکه هر دو باری که ذوب‌آهن برنده شد یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوبی‌ها بود و از ۲ برد پرسپولیس هم یکی با سرمربیگری یحیی به‌دست آمد. یعنی یحیی در ۳ بازی از آن ۴ بازی حضور داشته و هر ۳ بار هم تیم او برنده شده است. باید دید ستاره بخت یحیی در رویارویی این دوتیم هنوز هم روشن است و برای پرسپولیسی‌ها کار می‌کند یا نه.

خوزستانی‌ها؛ یکی حاضر یکی غایب

در ۲ مسابقه دیگر امروز، ۲ تیم خوزستانی باید به میهمانی رقبای لیگ‌یکی بروند اما ممکن است یکی از این میهمانی‌ها اصلا برگزار نشود. نفت آبادان امروز باید در خرم‌آباد به مصاف تیم خیبر برود اما تا آخرین لحظه تنظیم این گزارش هنوز آبادانی‌ها به لرستان سفر نکرده بودند. صنعت‌نفت تنها باشگاهی است که هنوز هیچ پولی به بازیکنانش نداده و آنها همانطور که بعد از آخرین بازی لیگ وعده داده بودند اعتصاب کردند و به خرم‌آباد نرفتند. اتفاقی که در دنیای فوتبال نادر است اما در ایران امسال برای ۲ تیم رخ داده است؛ پدیده در لیگ برتر و صنعت‌نفت در جام‌حذفی. تیم فولاد هم به‌عنوان آخرین قهرمان این جام امروز در کرمان به مصاف مس می‌رود و به‌نظر می‌رسد کار دشواری برای صعود نداشته باشد.

کد خبر 650610 برچسب‌ها خبر مهم جام حذفی فوتبال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم جام حذفی فوتبال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس شهر بی نقطه رقابت ها جام حذفی ذوب آهن ۴ بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها

تیم فوتبال آلومینیوم اراک پس از دو سال دوباره در جام‌حذفی پرسپولیس را شکست داد تا به مجموع آمار پنج پیروزی مقابل قرمزهای پایتخت برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران از ساعت ۱۸:۱۵ روز گذشته _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف تیم فوتبال آلومینیوم اراک رفت که این مسابقه با نتیجه مساوی دو بر دو مساوی به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه برود و پس از تساوی چهار بر چهار در ۱۲۰ دقیقه، برنده دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک را ضربات پنالتی مشخص کرد تا سرخ‌پوشان تهرانی در شرایطی که دو بار بازی برده را با تساوی عوض کرده بودند، سرانجام در ضربات‌پنالتی حذف شوند.

کامبک پشت کامبک از گربه‌سیاه

در وقت‌های اضافه پرسپولیس دو گل دیگر زد اما برنده نشد و آلومینیوم دو گل را پاسخ داد تا بازی در وقت‌های اضافه با نتیجه چهار بر چهار تمام شود و ضربات‌پنالتی تعیین کننده مسابقه شد. در نهایت در ضربات شش بر پنج و در مجموع ۱۰ بر ۹ آلومینیوم این تقابل حساس و نفس‌گیر را به‌سود خود به پایان رساند و به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کرد و پرسپولیس بازهم مانند سال ۱۴۰۰ که تحت هدایت یحیی گل‌محمدی در اراک حذف شد از گردونه مسابقات کنار رفت.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک همواره به عنوان گربه‌سیاه پرسپولیس شناخته می‌شود و روز گذشته هم در نیمه دوم تیمی سختکوش بود در دقیقه ۵+۹۰ به بازی بازگشت و در وقت‌های اضافه دوم هم گل کامبک زد و پا پس نکشید و در نهایت این پرسپولیس بود که بازنده این جدال مهیج و عجیب شد تا آمار منفی آن‌ها مقابل آلومینیوم در جام‌حذفی کماکان پابرجا بماند.

تداوم شکست‌های پرشمار پرسپولیس مقابل آلومینیوم

پرسپولیس در چهار فصل اخیر در تمام رقابت‌ها چهار + یک بار در برابر آلومینیوم اراک تن به شکست داده است. پرسپولیس در هشت سال گذشته از هیچ تیمی بیشتر از چهار بار شکست نخورده و آلومینیوم در کنار نام‌های بزرگ سپاهان و الدحیل صاحب این رکورد است. پرسپولیس در مجموع در برابر آلومینیوم چهار بار به پیروزی رسیده و پنج مرتبه با احتساب بازی روز گذشته‌شان شکست خورده و یک‌بار هم تقابل دو تیم مساوی شده است.

پرسپولیس در ۲۵ بازی قبلی خود در جام‌حذفی در وقت قانونی و اضافه و در ۲۸ دیدار گذشته در وقت قانونی فقط یک شکست داشت که به تنها تقابل پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام‌حذفی فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باز می‌گشت که آلومینیوم در مرحله یک‌چهارم‌نهایی پرسپولیس را با نتیجه سه بر دو مغلوب کرد و با پیروزی در بازی روز گذشته، این آمار بازهم توسط آلومینیوم دستخوش تغییر شد و حالا قرمزها در ضربات‌پنالتی قافله را به ایرالکو واگذار کردند.

آلومینیوم و دومین جام قهرمانی که از قرمزها گرفت

نکته جالب و مهم این است که تیم‌های بزرگ، پرافتخار و پرتماشاگر همیشه مقابل یک‌تیم خاص ضعف دارند و بیشترین شکست و ناکامی را مقابل همان تیم در تورنمنت‌های مختلف تجربه می‌کنند. جالب این‌که هیچ‌کدام از این شکست‌ها تجربه‌ای برای عدم تکرار اتفاق بعدی نمی‌شود! با هر متر و معیاری آلومینیوم گربه‌سیاه پرسپولیس است. تیمی که زمان زیادی از حضورش در لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه و بین این همه تیم ریز و درشت، بیشترین شکست را به پرسپولیس تحمیل کرده است.

پرسپولیس که خود پرافتخارترین تیم ایران است، چه در لیگ و چه در جام حذفی بیشترین جام را برده و تا شب گذشته مدافع عنوان قهرمانی در هر دو تورنمنت بود. آلومینیوم همیشه و همه‌جا پرسپولیس را برده و این اتفاق تنها منحصر به لیگ یا جام حذفی نیست. تیمی که از بدو تولد و حضور در لیگ برتر نشانه‌های رنگ آبی داشته و بیشتر اوقات از مربیان و بازیکنان با پیشینه استقلالی سود برده است و البته که حالا یک مربی پرسپولیسی دارد، اما همچنان مقابل پرسپولیس متفاوت می‌شود.

جالب‌تر این‌که دو سال قبل در همین روزها و در بهار ۱۴۰۱، آلومینیوم با سیدمهدی رحمتی در ورزشگاه آزادی و در همین جام‌حذفی پرسپولیس را مقابل چشم تماشاگران خود شکست داد و از تورنمنت کنار گذاشت. آن فصل آلومینیوم تا فینال جام حذفی بالا رفت اما با قبول شکست مقابل نساجی مازندران به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

۷۰ روز فاصله برای دو پیروزی تکراری

اکنون هم سیدمجتبی حسینی روی نیمکت این تیم است که بازی رفت این فصل را در ورزشگاه آزادی در هفته اول لیگ‌برتر با تک گل علی نعمتی به پرسپولیس یحیی گل‌محمدی باخت اما بازی برگشت حکایت دیگری داشت. آخرین تقابل دو تیم قبل از بازی دیروز در همین ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد، در شروع دور برگشت و اولین بازی رسمی که اسمار ویرا جانشین یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس شده بود و تیم سیدمجتبی حسینی با تک‌گل کاپیتان خود امیر نوری با شلیکی از وسط زمین، پرسپولیس را شکست داد.

از آن به بعد پرسپولیس با ویرا دیگر طعم شکست را نچشیده بود و در هشت بازی بعدی لیگ هفت برد و یک مساوی (تنها در دربی مقابل استقلال) کسب کرد. در جام حذفی هم که پرسپولیس بازی اول را با اقتدار برد و به این مرحله رسید اما در مرحله یک‌هشتم نهایی آلومینیوم همچون ۷۰ روز قبل یقه پرسپولیس را گرفت و به‌عنوان گربه‌سیاه، مدافع عنوان قهرمانی را از راه کنار زد.

کد خبر 748221

دیگر خبرها

  • ملوان، حریف سپاهان در جام حذفی شد
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • کارشناس فوتبال: پرسپولیس با تعویض های اوسمار بازنده شد
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • خلاصه بازی آلومینیوم اراک (۶)۴-۴(۵) پرسپولیس (جام حذفی ایران - 1402/03)
  • ۸ تیم پایانی جام حذفی؛ قهرمانی سپاهان یا تراکتور؟
  • لیموچی: تیمی که پرسپولیس را می‌برد می‌تواند قهرمان شود