Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:35:26 GMT

آماده باش دستگاه های خدماتی و امدادی در رشت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۲۴۷

آماده باش دستگاه های خدماتی و امدادی در رشت

حمیدرضا امام پناهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما و بارش برف تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی در آماده باش هستند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی تا پایان هفته جاری به تناوب شاهد بارش برف هستیم، تصریح کرد: در صورت بارش شدید برف دستگاه‌های خدمات رسان سریعاً به محل اعزام و در ابتدا اقدام به بازگشایی مسیرهای اصلی و بعد فرعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه دهیاران نیز با استفاده از امکانات محلی و با مشارکت بخش خصوصی پای کار هستند، اضافه کرد: در شرایط فعلی با توجه به بازدیدهایی که صورت گرفته شهرستان مشکل خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف در محور سنگر به سمت امامزاده هاشم و سراوان و کوچصفهان باریده است، ادامه داد: نمک پاشی توسط دستگاه خدمات رسان در این محورها انجام شده و همه آماده باش هستند.

امام پناهی با اشاره به اینکه شرکت‌های گاز، نفت، ادارت برق و آب با اکیپ‌های بحران در آماده باش و تقسیم کار صورت گرفته است، اضافه کرد: بازدیدهای میدانی نیز صورت گرفته است.

وی از مردم خواست در زمان تردد در محورها توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند، اضافه کرد: مسافران نیز ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه حین عبور از محورهایی که در آن بارش برف به شدت پیش بینی شده به همراه داشته باشند.

کد خبر 5401589

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت بارش برف مدیریت بحران بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا برف و کولاک بارش باران سیلاب تعطیلی مدارس گرگان ایلام عکس استانها آماده باش بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودروهای جدید به هلال احمر

بابک محمودی،اظهار داشت: ما در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر هستیم. سال گذشته و امسال تقریباً توانی به این جمعیت اضافه شد که برابری می‌کند با همین صد سال گذشته که انصافاً این دوره بدون اینکه نگاه سیاسی به موضوعات باشد حداکثر تلاش شد برای کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان.

وی افزود: علاوه بر این ۱۶۰۰ دستگاه ما امسال در حال عقد قرارداد و خرید بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروهای امدادی و آمبولانس هستیم و تا پایان سال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهیم کرد، که شاهد خدمات بیشتری به مردم باشیم.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود که در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه داریم و این برنامه را داریم تا حدود ۱۰۰ پایگاه دیگر را اضافه کنیم و در نرم جهانی به یک عدد بسیار مطلوبی از نظر زمان برای رسیدن در محل حادثه خواهیم داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بزرگراه‌های جدیدی به سرعت به بدنه کشور اضافه خواهد شد که این موضوع نیاز به تجهیز دارد و برنامه‌ریزی هم نیز صورت گرفته است که به یاری خداوند ما شرایط بسیار خوبی را برای امسال و سال آینده برای اجرای عملیات‌های امداد امدادرسانی در تمام سطوح کوهستانی در پیش خواهیم داشت.

محمودی در خصوص خودروها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند بیان کرد: تقریباً تمامی استان‌ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند که به تمامی این استان‌ها اعزام خواهد شد اما بعضی از این استان‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی، همچنین وسعت، و تعداد پایگاه‌های که دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروز رسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی به جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص پلاک این خودروها نیز گفت: سردار رادان شخصاً به این موضوع ورود کردند و انشاالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیزات هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک خودروها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به ۲۶۰۰ هموطن متاثر از سیل در ۲۱ استان
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل