Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از ارائه برنامه مکتوب دولت برای ارز ترجیحی به هیئت رئیسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، رحیم زارع در پاسخ به این سوال که هفته گذشته کمیسیون تلفیق از دولت درخواست کرد که اگر دولت بنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد، برنامه مکتوب آن را به مجلس ارائه کند تا نمایندگان بتوانند درباره آن تصمیم بگیرند، آیا دولت این برنامه را به مجلس ارسال کرده یا نه؟، گفت: دولت برنامه اجرایی حذف ارز ترجیحی و شیوه جبران تاثیرات آن در معیشت مردم را به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: این برنامه در کمیسیون تلفیق و در کارگروه مشترکی با دولت بررسی خواهد شد و این کمیسیون نظر نهایی خود را درباره اجرای آن و در راستای تقویت معیشت مردم در صورت حذف این ارز اعلام خواهد کرد. قیمت دلار در سال آینده ۴۷۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از هدف‌مندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۱ ارز چند نرخی از اشتباهات مهلک دولتهای گذشته بود زارع با تاکید بر لزوم حفظ آرامش معیشتی مردم کرد: اولویت اصلی مجلس کمک به دولت برای تقویت معیشت مردم است و چنانچه در بررسی برنامه مکتوب دولت به این جمع بندی برسیم که دولت قدرت توامان برای حذف ارز ترجیحی و حمایت دقیق و اطمینان بخش از معیشت مردم را دارد، به قوه مجریه برای اجرای آن کمک خواهیم کرد. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارز ترجیحی دولت رحیم زارع کمیسیون تلفیق برنامه مکتوب ارز ترجیحی معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق اماکن ادبی در کنار نمایشگاه کتاب ظرفیت فعال‌سازی گردشگری ادبی را دارد

فرزانه گفت: تلفیق و قرارگیری اماکن ادبی در کنار نمایشگاه کتاب، ظرفیت فعال‌سازی گردشگری ادبی را دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسعود فرزانه، مدیر انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) درباره حال و هوای نمایشگاه کتاب اشاره کرد: در دوران پساکرونا و در ۲ سال گذشته خوشبختانه شاهد استقبال و اقبال مخاطبان و عموم علاقه‌مندان به رویداد نمایشگاه کتاب هستیم. از این رو، لازم است به منظور افزایش این روند مثبت و سازنده، با توجه به حضور رقبای جدی برای کتاب، ترویج کتاب و تبلیغ کتابخوانی از سوی افراد کتاب‌شناس و عناصر مرتبط با ناشران و کتابفروش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

فرزانه همچنین با تاکید بر تلاش برای کم‌رنگ کردن شایعه گرانی کتاب در کشور (گران نمایی کتاب) ادامه داد: ضروری است کتاب‌های خوب و خوش‌خوان را معرفی کنیم و در جامعه گسترش دهیم.

به گفته او، باید از ترویج کتاب‌های سطحی و بی‌محتوا جلوگیری کرد و طعم کتاب خوب را به مردم چشاند تا مردم بدانند در این جسم بی‌جان چقدر معانی جاندار دیده می‌شود.

مدیر انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) همچنین نمایشگاه کتاب را بهترین موقعیت و شرایط برای آشتی دادن مردم با کتاب‌های خوب دانست که باید از آن بیشترین بهره را جست.

فرزانه با اشاره به اینکه روند اتصال و ارتباط مردم با نمایشگاه روند صعودی و افزایشی است، گفت: با این حال، تداوم و سیر صعودی آن منوط به اصل مهم «توجه به حقوق» خواننده است.

به گفته او، از جمله این حقوق علاوه بر صرف هزینه اختصاصی زمان برای خواندن آن، این است که کتب ارائه شده در نمایشگاه نباید نمای دورشان خوب باشد و نمای نزدیکشان خراب.

مدیر انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) این وضعیت را به زباله علمی، رعد و برق بی باران و مغازه خالی گشودن تعبیر کرد.

فرزانه معتقد است که کتاب خوب دچار پرگویی و بی‌محاباگویی و زبان‌چرانی نیست، چرا که این عوامل مخاطب را پس می‌زند.

او همچنین درباره کیفیت کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: توجه به موضوع بهترنویسی به جای بیشترنویسی، بازنویسی، توجه به حقوق خواننده، ارتقای تکنیکی و فرمی شامل صفحه‌آرایی، طراحی گرافیک، چاپ و صحافی، تنوع بخشی به عناوین و تخصصی‌تر شدن آن‌ها ازجمله روند‌های بهبودیافته در نمایشگاه‌های اخیر است. لیکن باید استاندارد کتاب را تدوین و طراحی کرد.

فرزانه در این مورد توضیح داد: این استانداردسازی باید معطوف به ۲ قسمت باشد؛ یک، محتوای کتاب شامل ۳ لایه پژوهش، نگارش و ویرایش و دوم، فرم کتاب شامل فونت، صفحه‌آرایی متن، طراحی جلد، چاپ و صحافی تا بتوان بر اساس آن کتاب‌های استاندارد را شناخت و سره را از ناسره جدا کرد.

او به گردشگری ادبی اشاره کرد و ادامه داد: تلفیق و قرارگیری اماکن ادبی در کنار نمایشگاه کتاب ظرفیت فعال‌سازی گردشگری ادبی را دارد.
به گفته مدیر انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی)، با توجه به اقبال عمومی در سطح جهان و با توجه به غنای فرهنگی و ادبی تمدنی ایران می‌توان از ظرفیت نمایشگاه کتاب در این خصوص بهره برد.

فرزانه ادامه داد: رونق فرهنگ کتابخوانی، دیدن مکان‌ها و موقعیت‌ها و عینیت یافتن انگاره‌های ذهنی در خصوص مولفان و نویسندگان، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جذب توریست‌های خارجی، دیدار با نویسندگان شهیر در قید حیات، ایجاد ارتباط و آشنایی با کشور از طریق کتاب و معرفی کتب مناسب به مخاطبان، بخشی از دستاورد‌های این رویداد و جریان فرهنگی است که می‌تواند به اقناع نگاه جستجوگرانه و عالمانه برای تطبیق آنچه در کتاب‌ها خوانده شده با واقعیت منجر شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایندگان پیروز انتخابات بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار بدهند
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • تلفیق اماکن ادبی در کنار نمایشگاه کتاب ظرفیت فعال‌سازی گردشگری ادبی را دارد
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • دغدغه اصلی‌ام وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است
  • عضو جبهه پایداری: با کودک همسری مخالفم / مستنداتی علیه فرزین دارم!
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم