Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید علی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره جزئیات ابلاغیه اتحادیه تاکسی‌های کشور گفت:  با توجه به آخرین ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت واکسیناسیون، ابلاغیه‌ای هم توسط اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور به تاکسیرانی تهران اعلام شده است و بر این اساس راننده‌هایی که تاکنون اقدامی برای دریافت واکسن نکرده باشند، از بهمن‌ماه به منظور انجام خدمات حمل و نقل عمومی امکان فعالیت نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵۱۷۷ راننده تاکسی در تهران تاکنون هیچ و اکسن کرونایی تزریق نکرده‌اند که این افراد شناسایی شده‌اند و تا ابتدای بهمن فرصت دارند جهت دریافت واکسن کرونا اقدام کنند تا بتوانند در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت کنند.

رانندگانی که کارت واکسن نداشته باشند از فعالیت منع خواهند شد

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورت بی‌توجهی، رانندگانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند از فعالیت در تاکسیرانی منع خواهند شد و تا زمانی که کارت واکسیناسیون معتبر آنها به دفاتر هماهنگی و اداری تاکسیرانی ارائه نشود، اجازه فعالیت با تاکسی را نخواهند داشت.

وی اعلام کرد:‌ همچنین گشت‌های کنترل و نظارت این موضوع را به صورت رندومی میان رانندگان تاکسی بررسی می‌کنند و در صورت مواجهه با این تخلف،‌ مطابق با آیین‌نامه انضباطی با راننده برخورد خواهد شد. 

وجود ۷۸ هزار تاکسی و ۸۰ هزار راننده تاکسی‌ در شهر تهران

محتشمی‌پور با اشاره به اینکه ۷۸ هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد و ۸۰ هزار راننده بر روی این تاکسی‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: در صورتی که رانندگان تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی کشور بی‌توجهی کنند، در گام بعد رانندگان می‌توانند از طریق QRکدی که روز شیشه تاکسی نصب شده استعلام بگیرند که آیا راننده واکسن دریافت کرده است یا خیر.

آمار رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد روزانه به ما اعلام می‌شود

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: همچنین طی تعامل با اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور قرار شده است آمار رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد نیز به صورت مستمر و روزانه به ما اعلام شود تا از فعالیت آنها و انتقال کرونا جلوگیری شود.

وی بیان داشت: از ۱۲ آذر تاکنون ۴ راننده تست کرونای آنها مثبت بوده و در صورتی که تست کرونای این افراد مثبت باشد حق فعالیت بر روی تاکسی را ندارند و در صورت بی‌توجهی تخلف انجام داده و با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول اعلام کرد: طبق تعامل وزارت بهداشت با اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور کدملی و نام رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به ما اعلام خواهد شد تا از فعالیت آنان در خطوط جلوگیری شود و پس از منفی شدن تست‌شان مجوز فعالیت بر روی تاکسی را خواهند داشت.

ارائه بسته حمایت از رانندگان

محتشمی‌پور در پاسخ به این پرسش که در شرایط ابتلا به کرونا چه حمایتی از راننده و خانواده آن انجام می‌گیرد، گفت: تاکنون و از ابتدای کرونا بسته‌های حمایتی میان رانندگان و تاکسیرانانی که بیماری خاص داشته‌اند توزیع شده است و سازمان تاکسیرانی به صورت دوره‌ای اقلام پرمصرف مانند گوشت، برنج، روغن و... را برای این رانندگان فراهم می‌کند و این موضوع ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی دو دوره برای خانواده‌های تاکسیرانان که همسرشان را به دلیل کرونا از دست داده‌اند بسته حمایتی ارسال شده و این موضوع تداوم خواهد داشت.

کد خبر 650605 برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس واکسن کرونا حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردارى تهران واکسن کرونا حمل و نقل شهری اتحادیه تاکسیرانی اتحادیه تاکسی تاکسیرانی شهر تست کرونای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی