Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@18:30:15 GMT

ممنوع‌الکار شدن ۵۰۰۰ راننده تاکسی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۴۸۰

ممنوع‌الکار شدن ۵۰۰۰ راننده تاکسی در تهران

سید علی محتشمی اظهار کرد: براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا و طبق دستور وزارت کشور تاکسیرانانی که اقدام به واکسیناسیون کرونا نکردند، از ادامه فعالیت حمل و نقل درون شهری تا زمانی که اقدام به تزریق واکسن نکنند، ممنوع‌الکار هستند.

وی با بیان این‌که بررسی‌ها نشان داد که ۵۱۷۷ نفر از رانندگان تاکسی شهر تهران تا روز گذشته واکسن تزریق نکرده بودند، گفت: برهمین اساس پیامک و اطلاعیه‌ای برای آنها ارسال شد تا نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند و به آنها اعلام شد که از ابتدای بهمن‌ماه هرگونه ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری برای آنها ممنوع است تا زمانی که واکسن تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که اطلاعات این ۵۱۷۷ نفر مشخص است و عوامل گشت کنترل و نظارت برابر آیین‌نامه انضباطی در صورت مشاهده فعالیت آنها با آنها برخورد می‌کند، اظهار کرد: همچنین به صورت سیستمی و هوشمند کلیه خدمات اداری آنها معلق خواهد شد تا زمانی که نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کرده و کارت معتبر واکسیناسیون خود را به یکی از ادارات هماهنگی امور تاکسیرانان ارائه کنند.

محتشمی اضافه کرد: همچنین طی هماهنگی که با اتحادیه تاکسیرانان کشور انجام گرفته و با توجه به همه‌گیری امیکرون مقرر شده زمانی که تست کرونای راننده تاکسی مثبت شد و اطلاعات آن در سامانه وزارت بهداشت قرار گرفت این اطلاعات در اختیار وزارت کشور و بعد از آن اتحادیه تاکسیرانان و سازمان تاکسیرانی شهر تهران قرار گیرد و از ادامه فعالیت رانندگان تاکسی که تست کرونایشان مثبت بود تا زمان بهبودی جلوگیری به عمل آید.البته از اول آذرماه تاکنون تنها چهار راننده تاکسی در تهران مبتلا به کرونا شدند که تا زمان بهبودی از فعالیت آنها جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: فوتی‌های اومیکرون سالمند بودند

۴۷۲۳۳

کد خبر 1593430

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار را نیز به‌همراه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به خبرگزاری تسنیم انجمن تجارت الکترونیک تهران، با صدور بیانیه دریافت مالیات ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی،  اعلام کرد:

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی‌رغم بخشنامه صادره سال 1399 سازمان امور مالیاتی مبنی بر “معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده”، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی نموده است ‌که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از جناب آقای میرتاج‌الدینی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی برای کاربران را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم اینک زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعا، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر آن، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از وزیر محترم اقتصاد تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی