Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان همچنان در جریان بوده ولی نسبت به روز گذشته از شدت آن کاسته شده ولی قشری از یخ به ضخامت پنج سانتی متر سطح جاده ها را پوشانده است که این امر تردد در همه محورهای را کند و بدون بستن زنجیرچرخ غیرممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این شرایط که با کولاک شدید و بی سابقه ای در محورهای مواصلاتی به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه ها همراه است دید افقی را به شدت کاهش داده به طوری که وسعت دید در گردنه زمزیران در محور مهاباد به سردشت به حدود یک متر رسیده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد افزود: کاهش دید در این گردنه متاسفانه موجب شد تا یکدستگاه کمپرسی برف روب اداره راهداری هنگام برف روبی جاده از مسیر خود خارج شده و به عمق دره سقوط کند.

وی ارتفاع برف در گردنه قره بلاغ در محور مهاباد به بوکان (جاده برهان) را بیش از نیم متر اعلام کرد و گفت: با وجود فعالیت شبانه روزی ماشین آلات برف روب در این محور ولی کولاک بسیار شدید عملا تردد را در این محور حتی با زنجیرچرخ ناممکن کرده است.

وی با بیان اینکه محور مهاباد- پسوه - پیرانشهر همچنان از روز گذشته مسدود است افزود: از زمان آغاز بارش برف در صبح روز گذشته تاکنون گروه های راهداری در مسیرهای بین‌شهری به ویژه گردنه های برفگیر استقرار پیدا کرده و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محورهای مواصلاتی می کنند.

خادمی با تاکید بر به همراه داشتن داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگان بیان کرد: نداشتن زنجیرچرخ در محورهای برفگیر باعث شده است تا خودروها در جاده‌ها قادر به تردد نبوده و موجب بروز ترافیک و کندی تردد در محورها شود که این امر کار برف‌روبی و بازگشایی مسیرها را نیز با مشکل مواجه ساخته است. 

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان تا مساعد شدن شرایط آب و هوا خودداری کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون ۹ گروه راهداری با انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌ و در حال برف روبی و نمک پاشی محورهای مواصلاتی هستند.

بارش برف در مهاباد که از بامداد روز گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد هرچند موجب خوشحالی مردم این منطقه شده ولی عبور و مرور خودروها و رفت و آمد شهروندان را در داخل شهر و مسیرهای برون شهری با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها راهداری زمستانی مهاباد پلیس راهور ناجا آذربایجان غربی بارش برف برف و یخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری زمستانی مهاباد پلیس راهور ناجا راهداری زمستانی مهاباد پلیس راهور ناجا آذربایجان غربی بارش برف برف و یخ محورهای مواصلاتی روز گذشته بارش برف برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان