Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته انتخاب مرحله نیمه نهایی کانون‌های برتر بر مبنای رواق‌های ۱۲ گانه، صبح روز یکشنبه ۲۶ دی ماه در محل ساختمان شهید سلیمانی ستاد فهما برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزانی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: زمانی که به این بانوی بزرگوار خبر دادند که چهار فرزندش به شهادت رسیدند سوال کرد که آیا حسین (ع) زنده است؟ آیا از امام حسین (ع) دفاع کردند؟ این سخنان نشان می‌دهد که این وجود مقدس چه قدر برای خاندان اهل بیت (ع) ارزش و احترام قائل بوده است. وقتی حضرت عباس (ع) را با امام حسین (ع) مقایسه می‌کردند تمام دغدغه ام‌البنین این بود که عباس (ع) در مسیر امام حسین (ع) باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: خداوند روح شهدا و مادران شهیدی که به لقاء الله پیوستند را با حضرت ام البنین محشور فرماید.

وی در ادامه به روند رو به رشد رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: حضرت امیر (ع) فرمودند: «هرکس دو روزش مثل هم باشد ضرر کرده است»؛ این ضرر قطعاً فقط در حوزه فردی نیست بلکه شمول دارد و در حوزه کار تشکیلاتی نیز هست. قطعاً مدل فهما هم نیازمند اصلاح و ترمیم است؛ در این راستا باید مهارت و دانش خود را افزایش دهیم و ببینیم امروز چه طور می‌توانیم جوانان را به مسجد بیاوریم.

ارزانی با بیان اینکه فهم زمان بسیار مهم است، افزود: اگر امروز در فضای مجازی حضور نداشته باشیم مطابق زمان حرکت نکردیم. از سوی دیگر مطابق زمان حرکت کردن و رشد این رویداد به معنای این نیست که هر سال چیز جدیدی بگوییم اما حرکت خود را اصلاح و جدید می‌کنیم. رویکردی که امسال در سومین رویداد ملی فهما داشتیم توجه به فعالیت‌های کانون‌های در محورهای مختلف و کار تشکیلاتی آنها در قالب پنج محور بود.

وی با بیان اینکه بحث ارتباط با محله، شناخت مشکلات محله و مساله محوری در فعالیت‌های کانون‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: بنابراین اقتضائات محلی اهمیت دارد؛ با این وصف ما مساله خود را شناخت کرده ایم و بر اساس آن اگر مسأله‌ای هم بود باید به مثابه قطاری که حرکت کرده و دائماً پویا است به مساله نگاه کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اعتقاد امام راحل نیز بر مبنای نظریه حرکت جوهری ملاصدرا بود، فیلسوفان و ایدئولوگ های نظام مثل شهید مطهری، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی و مرحوم مصباح اعتقاد به همین مساله داشتند. البته ما در مقام نظر به این مساله به خوبی پرداخته ایم اما در مقام عمل تغافل شده است. این در حالی است که فقه جواهری سیال است؛ این فقه پویا همان است که مبنایش حرکت جوهری ملاصدرا است.

ارزانی ادامه داد: باید همراه با زمان باشیم، البته این بدان معنا نیست که در شرایط مختلف اصطلاحاً وا بدهیم و همرنگ جماعت شویم، بلکه باید سلایق جامعه را درک کرده و بر اساس آن نیاز جامعه را ارائه کنیم، فقه جواهری نیز بر مبنای همین رویکرد است.

وی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد مرحله داوری سومین رویداد ملی فهما اظهار کرد: رعایت انصاف در داوری‌ها بسیار مهم است، خداوند از حق‌الناس نمی‌گذرد؛ باید ضمن ابلاغ مؤلفه‌های مورد نظر در داوری با رعایت انصاف این روند طی شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اکنون از میان ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری تنها ۲ هزار کانون در رویداد فهما شرکت نکردند، ضمن اینکه در نظر داریم برای سال آینده بحث حضور در مسجد با توجه به مرتفع شدن مشکل کرونا در کشور در دستور کار قرار گیرد. باید جذب و حضور حداکثری داشته باشیم.

ارزانی ادامه داد: اکنون از میان ۴۸۳ کانون فرهنگی هنری که از سوی استان‌ها به عنوان کانون برتر در رواق‌ها معرفی شده اند، قرار است ۶۰ کانون به عنوان کانون‌های برتر نهایی انتخاب شوند و امیدواریم که امسال با حضور تیم داوری این روند با معرفی کانون‌های برتر کشوری به انجام برسد.

کد خبر 5401654 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید مطهری حجت الاسلام ارزانی آیت الله مکارم شیرازی آیت الله جوادی آملی کانون مساجد قرآن انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم حوزه علمیه مسجد تهران وحدت اسلامی هیات مذهبی اقامه نماز جمعه مراسم عزاداری ام البنین نماز جمعه شرح خطبه فدکیه شیعه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رویداد ملی فهما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود