Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر می‌خواستیم در اوایل پیدایش محصولی به نام چمن مصنوعی، به این سؤال پاسخ دهیم که آیا چمن مصنوعی می‌تواند جایگزین نمونه طبیعی خود در زمین ورزشی (به خصوص فوتبال) باشد یا نه؟ جواب ما تنها به یک امر بستگی داشت : صرفه اقتصادی!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ماناچمن، درابتدا تنها مزیتی که خرید چمن مصنوعی در مقایسه با نمونه طبیعی خود داشت، همین به صرفه بودن از نظر اقتصادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه در اصل علت پدید آمدنش هم همین بود: اولین مشتریان چمن مصنوعی مدیران مدارس و صاحبان باشگاههای ورزشی ای بودند که از تخریب و بازسازی دائمی چمنهای زمین بازی و هزینه گزاف نصب و بازسازی آنها به سطوح آمده بودند.

   چمن‌های مصنوعی در آن زمان از زیبایی و راحتی چمن طبیعی برخوردار نبودند. ظاهری بسیار براق داشتند که مصنوعی بودن آنها را لو می‌داد. از طرفی بازیکن نمی‌توانست به هنگام دویدن بر روی آنها احساس راحتی کند. بنابراین تا مدتها فقط در زمین‌های تمرین استفاده می‌شد.

   اما امروزه، با پیشرفتهایی که در صنعت پتروشیمی ،ماشین آلات مخصوص بافت چمن مصنوعی و همچنین فناوری اکستروژن حاصل شده ، اوضاع تفاوت چشمگیری کرده است. چمنهای مصنوعی نسل سوم، علاوه بر مزایای اقتصادی ای که دارند، در مدلهای متنوعی به بازار عرضه میشوند که امروز زمین‌های چمن بیشترین شباهت را به نمونه طبیعی خود دارند. اکنون دیگر علاوه بر مزیت اقتصادی، مزایایی همچون زیبایی، راحتی و امنیت بازیکنان و.... نیز بر مزایای استفاده از چمن مصنوعی ورزشی اضافه شده است.

   در ادامه به بررسی مزایای عمده استفاده از چمن مصنوعی فوتبال اشاره خواهیم کرد:

قابل استفاده در تمام طول سال

   بارش سنگین برف و باران، زمین چمن طبیعی را به یک سطح لغزنده تبدیل می کند، در صورتی که چمن مصنوعی ورزشی تقریبا اصلا دچار لغزندگی نمی شود و بازیکنان می توانند با خیال راحت و ایمنی کامل بر روی آن بازی کنند و تمامی توانایی های فنّی فردی و گروهی را به نمایش بگذارند.

استقامت بالا

   بر خلاف چمن طبیعی، چمن مصنوعی زمین فوتبال به زمانی برای استراحت و بازساری نیاز نداشته و می توان به طور پیوسته و بی وقفه در تمام ساعات شبانه روز و همه روز های هفته از زمین چمن مصنوعی فوتبال استفاده نمود.

   همچنین بافت مخصوص چمن‌های مصنوعی ویژه زمین های فوتبال (به طور مثال الیاف v یا w) ، به استقامت بالاتر این چمن‌ها در برابر ضربات بازیکنان کمک می‌کند. که همین امر باعث کاهش هزینه های بازسازی و نگهداری این زمین ها می‌شود.

نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر

   زمین بازی‌ای که از چمن مصنوعی در ساخت آن استفاده شده، در برابر عناصری همچون گرمی و سردی هوا و نور آفتاب مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. همچنین دیگر نیازی به انجام کارهایی همچون کوددهی، کوتاه کردن ارتفاع چمن، سم پاشی و .... نیست.

حفظ ایمنی و سلامت بازیکنان

   چمن مصنوعی فوتبال در مقایسه با چمن طبیعی، سطح هموارتری داشته و مصدومیت بازیکنان را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد. در صورت نصب اصولی و استفاده از پوشش های ضربه گیر در زمین چمن مصنوعی، سرنگونی بازیکنان و برخورد آنها با زمین هم باعث آسیب دیدگی جدّی اندام ها نخواهد شد.

صرفه جویی در مصرف آب

   زمین های ورزشی که با چمن طبیعی ایجاد می شوند، به آبیاری فراوان نیاز دارند. همان طور که می‌دانید، زندگی تمام موجودات زنده بر روی کره زمین به آب بستگی دارد و در سال های گذشته با گرم شدن هوای کره زمین، تغییرات اقلیمی و کاهش بارش ها، منابع آب شیرین و آشامیدنی به شدت محدود شده و لزوم حفظ آن بر همگان واجب است.

بروز خشکسالی گسترده در بسیاری از مناطق دنیا، زندگی صدها میلیون نفر را به خطر انداخته و تمامی کارشناسان را برای انجام اقداماتی به چالش کشیده است. از این رو استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کم آب، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی مناسب ترین گزینه است.

مقاومت و دوام بالا

   احتمالا شما هم کنده شدن بخش هایی از چمن طبیعی در جریان بازی فوتبال را دیده اید. بازیکنان فوتبال برای تصاحب توپ اقدام به تکل زدن می کنند که گاهی اوقات نیروی پای آنها باعث جدا کردن چمن از خاک زمین می شود.

این پدیده، اثر بسیار مشخصی در زمین به جای می گذارد و سبب گود و ناهموار شدن آن می شود که بر روی کیفیت بازی تاثیر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد می کند.

اما چمن مصنوعی استحکام و پایداری بسیار بالایی دارد و حتی با سنگین ترین تکل ها و شدید ترین حرکات بازیکنان هم دچار تخریب نمی شود. حتی در صورت آسیب دیدن بخش هایی از زمین چمن مصنوعی هم می توان آن را به سرعت تعمیر نمود تا کیفیت زمین بازیابی شود.

خرید چمن مصنوعی

اگر قصد خرید چمن مصنوعی دارید، بهتر است در ابتدا از خدمات مشاوره رایگان شرکت‌های تولیدکننده چمن مصنوعی مانند شرکت ماناچمن به نشانی اینترنتی https://www.manachaman.com بهره ببرید. بی شک، داشتن اطلاعات کافی در حوزه چمن مصنوعی، سبب رضایت خاطر بیشتر شما در هنگام خرید خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید چمن مصنوعی چمن مصنوعی ورزشی چمن مصنوعی چمن طبیعی زمین ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مچ پا

به گزارش جام جم آنلاین، چرخش مچ پا به سمت داخل زمانی که پا روی زمین قرار می‌گیرد و وزن بدن روی آن تمرکز می‌کند به طور طبیعی رخ می‌دهد. در واقع، چرخش مچ پا حالت طبیعی است و مزایایی دارد اما چرخش بیش از حد مچ پا که به عنوان عارضه چرخش مچ پا به داخل شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که میزان چرخش مچ پا به سمت داخل بیش از حد طبیعی باشد و مچ پا بیش از حد معمول به سمت داخل منحرف شود.

در افرادی که این عارضه را تجربه می‌کنند، مشاهده می‌شود که مچ پا به سمت داخل منحرف شده است و افزایش چرخش مچ پا به داخل، باعث بر هم خوردن راستای مفاصل می‌شود در نتیجه درد یا آسیب‌دیدگی قوزک پا، زانو و حتی مفاصل ران و پایین کمر را به همراه دارد و چرخش مچ پا در صورت عدم درمان مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت و اهمیت این موضوع به خصوص برای کودکان بسیار زیاد است.

علت چرخش مچ پا چیست؟

علت چرخش مچ پا شامل ژنتیک یا نقص مادرزادی، کف پای صاف، افزایش سن و تضعیف عضلات، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و کفش نامناسب و...است.

راه‌های تشخیص چرخش بیش از حد و غیرطبیعی مچ پا

زمانی که فرد به صورت عادی ایستاده، استخوان مچ پا دقیقا در بالای پاشنه قرار گرفته است و پزشک متخصص می‌تواند با انجام آنالیز حرکت و گام‌ برداری، بیماری چرخش مچ پا را تشخیص دهد و علاوه بر معاینه بالینی، اسکن کف پا، اسکن مچ و زانو روش‌های دیگری هستند که برای تشخیص این بیماری وجود دارد.

چند تمرین ورزشی اصلاحی برای این عارضه وجود دارد که شامل حرکت پای کوتاه، حرکت اردک ایستاده و کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز از جمله تمرینات ورزشی اصلاحی است.

حرکت پای کوتاه

کفش‌های خود را در بیاورید و پاهای خود ر به اندازه عرض لگن از هم باز کنید. در حالی که انگشتان پای شما هنوز روی زمین است و وزن بدن خود را روی قسمت بیرونی کف پا بیندازید تا قوس کف پای شما از زمین فاصله بگیرد. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. شما باید به تدریج عادت کنید که این حالت را در حین انجام کارهای روزانه حفظ کنید.

حرکت اردک ایستاده

بایستید و پاشنه‌ پاهای خود را به هم بچسبانید و پنجه‌ پاهای خود را از هم باز کنید به حالتی که پاهای شما مشابه پای اردک شود. سعی کنید که ران پاهای خود را به سمت خارج بچرخانید و از عضلات گلوتس خود کمک بگیرید تا لگن خود را بچرخانید. ممکن است حس کنید که با چرخش ران پای شما، گودی کف پا به سمت بالا می‌آید و چرخش مچ پا به داخل برطرف می‌شود. این حالت را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید.

کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز

حرکت زنجیره باز در حالت نشسته انجام می‌شود. روی زمین بنشینید و پاهای خود را کاملا دراز کنید. پاهای خود را در حالتی خنثی و طبیعی نگه دارید. به آرامی به سمت جلو خم شوید و انگشتان پای خود را با دست بگیرید و آن را به سمت خودتان بکشید. این کار موجب کشش ساق پا می‌شود. این حالت را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت عادی بازگردید. این کشش را چند بار تکرار کنید.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • سوال بزرگ در اولدترافورد؛ چه تصمیمی در انتظار اریک تن هاخ است؟
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • ویرجیل فن دایک: اسلوت برای جانشینی کلوپ گزینه مناسبی است
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد