Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به لطف استفاده از گرافن روی الکترود‌های آن برای شارژ از ۰ تا ۱۰۰ درصد تنها ۲۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به لطف استفاده از گرافن روی الکترود‌های آن برای شارژ از ۰ تا ۱۰۰ درصد تنها ۲۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه‌بر سرعت چشمگیر در شارژ شدن، این باتری نوید ۲۵۰۰ چرخه شارژ را می‌دهد قبل از اینکه عملکرد آن به زیر ۸۰٪ سلامت برسد. این پاوربانک به قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد.

شایستگی این پاوربانک، در استفاده از گرافن در برخی قطعات آن است. باتری لیتیوم پلیمری در واقع با فناوری انحصاری Real Graphene USA تقویت شده است که امکان اعمال گرافن را برای الکترود‌ها فراهم می‌کند.

گرافن ماده‌ای متشکل از یک لایه اتمی از اتم‌های کربن است. اکتشافات روی این ماده، همراه با تحقق اولین ترانزیستور، جایزه نوبل فیزیک را به آندری گایم و کنستانتین نووسلوف از دانشگاه منچستر به ارمغان آورد.

در زمینه الکترونیک، گرافن به‌عنوان نوعی ماده جادویی در نظر گرفته می‌شود، استفاده از آن باید به باتری‌های بسیار بزرگتر، اقتصادی و پایدار منجر شود. با این حال، در حال حاضر، هنوز امکان ساخت کامل باتری با گرافن فراهم نشده است.

اما این پاوربانک با کمک گرافن مزایای جالب توجهی ارائه می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده شرکت تولیدکننده این پاوربانک، آپولو اولترا می‌تواند ۲۵۰۰ چرخه شارژ کامل را قبل از اینکه عملکرد آن به زیر ۸۰ درصد برسد، تحمل کند. مقداری که در صورت تایید، حداقل چهار یا پنج برابر یک باتری لیتیوم یون معمولی است.

این پاوربانک دارای دو درگاه USB است: یکی USB-A با اندازه کامل و دیگری USB-C PD ۳.۰. پورت USB-C ورودی تا ۱۰۰ وات را می‌پذیرد و می‌تواند تا ۶۵ وات را برای تامین انرژی بیشتر لپ‌تاپ‌ها نیز ارائه دهد. از طرف دیگر، پورت USB-A می‌تواند حداکثر ۱۸ وات را ارائه دهد. آپولو اولترا همچنین به فناوری شارژ سریع PPS سامسونگ مجهز شده است.

در حال حاضر این پاوربانک گرافنی ۶۹ دلار با ارسال از ژانویه ۲۰۲۲ قیمت دارد. تنها نکته منفی، در مقایسه با یک پاوربانک معمولی، مربوط به ابعاد است: Apollo Ultra در واقع ضخیم‌تر است، که دلیل آن ماژول‌های لازم برای مدیریت چنین قدرت‌های بالایی است. با این حال، این شرکت در حال حاضر در حال کار برای ارائه مدل دومی است که بسیار نازک‌تر است. آپولو اولترا را می‌توان در پلتفرم Indiegogo با قیمت ۶۹ دلار – کمی بیش از ۶۰ یورو – خریداری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پاوربانک شارژ گرافن باتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب مرگ یک دانش آموز با مشت یک همکلاسی
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • ماجرای هولناک مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود
  • مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس