Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کشتی گفت: حتی اگر به یک نفر از بچه‌های اعزامی به آمریکا ویزا ندهند، قطعا هیچ کسی را اعزام نمی‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در محل این فدراسیون با حضور اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت در پی درگذشت محمدرضا یزدانی‌خرم اظهار داشت: وعده‌ای روز اول دادم که انتخابی تیم ملی جدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۱ نمی‌توان یک نفر را بدون شرکت در انتخابی‌ها در جمع ملی‌پوشان فرنگی و آزاد دید. در دوره ریاست من چرخه انتخابی تیم‌های ملی به یک مقصد می‌رسد اما مسیر آن متفاوت است؛ حالا پژمان درست‌کار از ابتدا سفت گرفته و محمد بنا از جام تختی این کار را صورت داده. در بحث انتخابی تیم ملی باید بگویم باعث رونق کشتی خواهد شد اما این که مثل قبل همه در خردادماه کشتی بگیرند، عدالت نیست؛ همان‌گونه که یارانه ۴۵ هزار تومانی برای همه عدالت نیست.

وی درباره اتفاقاتی که در کشتی قهرمانی کشور در گرگان رخ داد، گفت: یک کشتی ۹۲ کیلوگرم حرف و حدیث داشت؛ من در جلسه با نناد لالوویچ بودم و متوجه شدم سروصدایی شده. بلافاصله از آقای مصلایی‌پور و کاوه دعوت کردیم که فیلم کشتی به ۸ داوران S1 داده شود؛ ۵ داور رای ۲ - ۲ دادند و ۳ نفر گفتند ۲ - ۱. نتیجه کشتی را نمی‌شود کاری کرد اما ما نباید حق کسی را ضایع کنیم. احمد بذری پسر بسیار مودبی بود که هیچ اعتراضی نداشت و باید از او تجلیل شود.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی جامعه کشتی بیان کرد: نباید به همه به یک چشم نگاه کنیم و آورده‌های کشتی‌گیران باید لحاظ شود. از هر ۲ سرمربی تیم‌های ملی متشکرم؛ ما همیشه احترام منصور برزگر، اکبر فلاح، محسن کاوه را گذاشته‌ایم که کشتی را این چیزها قشنگ می‌کند. امیدوارم حرمت محمد بنا را نگه‌ دارند؛ خیلی چیزها می‌گذرد و نقدهایی هم هست اما باید احترام‌ها رعایت شود. قاسم رضایی و امید نوروزی برای‌مان عزیز هستند و فدراسیون خانه آن‌هاست اما حرمت بزرگ‌ترها و مربی‌ها را داشته باشیم. روز اولی که به فدراسیون آمدم؛ گفتم که آبرویم را برای بالا رفتن کشتی می‌گذارم. زدن‌ها برایم مهم نیست و باید رابطه‌مان با خدا درست شود.

دبیر با تاکید بر برنامه ریزی برای رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی در سال آینده افزود: درباره کشتی بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی ۲۰۲۲ از ۲ سال پیش تاریخ‌ها بسته شده و تاکنون صحبت جدی با کشتی فرنگی نداشتیم، اما با کشتی آزاد صحبت‌هایی شده. باید با وزارت ورزش‌وجوانان و کمیته ملی المپیک صحبت کنیم و به اجماع برسیم؛ البته نگاه خود کشتی‌گیر هم اهمیت بسیاری خواهد داشت. من خودم مراحل حرفه‌ای را طی کرده‌ام و کتف مصدوم را چشیده‌ام، هزینه‌ای را داده‌ام و امیدوارم به نقطه خوبی برسیم.

وی درباره اینکه کمیته گفته تیم اول به بازی‌های آسیایی می رود، عنوان کرد: کمیته ملی المپیک نمی‌تواند برای ترکیب تیم ملی کشتی در بازی‌های آسیایی تعیین تکلیف کند و کسی با ما توافق نکرده؛ منتظر تیم جدید کمیته هستیم تا نشست بگذاریم. هر چه کمک کنند، باید مدال بخواهند.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه به بحث اختلافات اخیر با کمیته ملی المپیک پرداخت و ادامه داد: هنوز هم می‌گویم انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی‌شده بوده و صالحی‌امیری به ما قول داده بود که حمید سوریان بدون انتخابات در این کمیسیون حضور داشته باشد. ما یک دفعه مطلع شدیم که نام حمید سوریان در جمع ۴ نفر نبوده؛ حمید سوریان صدای صالحی‌امیری را شنید و ما باج نمی‌خواهیم، حق کشتی را می‌خواهیم. در هیات اجرایی می گویند من باج می خواهم اما این طلب کشتی است، چه باجی؟ من حرف های زیادی دارم. اوایل اسفندماه درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و بودجه قهرمانی صحبت‌های زیادی داریم، قبل از انتخابات مفصل صحبت می کنم. آن‌ها بودجه متفرقه را افزایش داده‌اند. چندین قهرمان کشتی جهان و المپیک داشته‌ایم و آدم ۷ مداله داریم، کشتی ۳۰۰ یا ۴۰۰ مدال داشته و باید حق‌اش را داد. کشتی بار ورزش مملکت را برمی‌دارد، دنبال جنگ و دعوا نیستیم. تهمت‌ها و دروغ‌ها را افشا می‌کنیم.

وی افزود: کمیسیون ورزشکاران ۲ جا اهمیت دارد؛ عضویت در هیات اجرایی و ۶ نفر مجمع کمیته. بقیه‌اش الکی است. معتقدم مهندسی بوده و قبل از انتخابات این کمیسیون اهمیت دارد.

دبیر در ادامه به حواشی مطرح شده درباره سفر به امریکا و شخص خودش پرداخت و گفت: اگر برخلاف مکتب قاسم سلیمانی کار کنم، نفاق می‌شود. کارهایی با من می‌کنند تا ورزشکارهای دیگر حرف نزنند. درباره دعوت فدراسیون کشتی آمریکا از ما هیچ ورودی از سوی دستگاه‌های امنیتی و وزارت امور خارجه نبوده و صرفا یک دیدار دوستانه خواهد بود. کشتی‌مان از روسیه و آمریکا عقب است و این موضوع به نفع ماست. متاسفانه اتفاقاتی رخ داده و دروغ‌هایی نوشته شده که درست نیست. سال المپیک سیدنی اکثر ورزشکاران مثل من گرین‌کارت آمریکا داشتند اما من ۶ یا ۷ سال پیش انصراف دادم که باطل شد. کسی که گرین‌کارت دارد آیا در سفارت دبی می‌رود دنبال ویزا؟ تابعیت یعنی قسم خوردن زیر پرچم آمریکا اما گرین‌کارت یعنی کارت سبز. دیروز سفارت آمریکا ای‌میل زده به فدراسیون که چرا گرین‌کارت باطل شده؟ آن‌ها همه‌چیز را می‌دانند؛ من از کشورشان خوشم نیامد و انصراف دادم. هر چه من در آمریکا اگر دارم، برای کسی که پیدایش کرده؛ نوش جانش!

وی افزود: یکی از همراهان تیم ما ۵ ساعت در اتاق امن سفارت دبی به حالت بازداشت و بازجویی قرار گرفت. رسما اعلام می‌کنم تیم ملی کشتی آمریکا را به مسابقات جام تختی دعوت می‌کنیم؛ ما گله‌مندیم و به دنبال توسعه رابطه با همه کشورهای دنیا هستیم. وزارت امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی در این باره نظر بدهند. ایرانی‌های آمریکا هم‌وطنان ما هستند و ما باید ایرادات‌مان در بیاید. برخی رسانه‌های غربی نمی‌خواهند این دیدار برگزار شود اما من چیزی که به نفع کشورمان باشد انجام خواهم داد. از چند نفر شکایت کرده‌ام؛ آدم آورده‌ایم که جاسوسی می‌کرد و توهم داشت. حرف‌مان را با کارمان باید بزنیم و عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر امریکا به برخی از اعضای تیم اعزامی ویزا ندهد، تصمیم چیست، گفت: اعلام می‌کنم حتی اگر به یک نفر از بچه‌های اعزامی به آمریکا ویزا ندهند، قطعا هیچ کسی را اعزام نمی‌کنیم. همراهان مشخص هستند و همه باید با هم برویم. ما را دعوت کرده‌اند و نباید مثلا در صف سفارت دبی می‌ماندیم. آن‌ها اگر به ایران بیایند ما در فرودگاه به‌شان ویزا می‌دهیم.

دبیر با اشاره به حواشی که در سفر به امریکا تیم را تهدید می کند، بیان کرد: وزارت ورزش‌وجوانان باید تکلیف را مشخص کند اما ورزشکاران ما باهوش هستند و می‌دانند که با چه رسانه‌هایی در خارج از کشور صحبت کنند. موقع مصاحبه گرفتن هم مهم است و باید در زمان درستی صحبت شود.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به مباحث مطرح شده درباره اختلافش با وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر بیان کرد: ما با وزارت ورزش‌وجوانان اختلافی نداریم اما ۵۷ روز است که پولی نگرفته‌ایم و باید به کشتی کمک شود. الان وقت تمرین بچه‌های ماست. تا برج ۳ می‌توانیم سازندگی داشته باشیم؛ کمک یک ماه قبل از بازی‌های آسیایی به درد نمی‌خورد. قولی که آقای سجادی دارد برای پرداخت ۱۴ میلیارد تومان به فدراسیون امیدوارم تا این روزها محقق شود.

وی ادامه داد: به دنبال تشنج نیستیم؛ اگر حرفی می‌زنم برای کشتی و توسعه آن است که نتایجش در بازی‌های آسیایی و المپیک اهمیت دارد. واقعا فرصتی نمانده و باید حمایت شود. چند سال فحش خوردیم اما کام مردم در المپیک شیرین شد.

دبیر افزود: تا روزی که هستم وظیفه دارم حق کشتی را پی‌گیری کنم. من بودجه مصوب فدراسیونم را می‌خواهم، این باج نیست و از این کلمات ناراحتم. پول پیشکسوتان را به ما می‌دهند تا ما پرداخت کنیم اما می‌گویند بودجه شماست. حتی کمک سازمان برنامه‌وبودجه را هم به نام خودشان ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون کشتی کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی وزارت ورزش گرین کارت تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم