Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه «گرین کارت» آمریکایش را پس داده است، از انتخابات کمیسیون ورزشکاران انتقاد کرد و آن را «مهندسی شده» دانست.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با تسلیت درگذشت محمدرضا یزدانی خرم، گفت: او سال‌های زیادی برای کشتی زحمت کشید و امیدوارم جایگاه عالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت می گویم.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: روز اول وعده دادم انتخابی تیم ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی هم یک نفر را نمی‌توانید بگویید بدون انتخابی به تیم ملی رسیده باشد. در کشتی فرنگی هم همینطور. من به گذشته کاری ندارم و به دوره خودم کار دارم. پژمان درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد. چند سال بود این مسابقات به این خوبی برگزار نشده بود. محمد بنا از جام تختی و از مرحله سوم کارش را آغاز می‌کند. باور دارم انتخابی خوب و دقیق باعث رونق کشتی می‌شود اما این‌که همه بخواهند مثل قدیم در خرداد انتخابی بگیرند درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حسن یزدانی قهرمان اول دنیاست باید به او فُرجه بدهیم تا از دو مرحله جلوتر کارش را شروع کند و بر اساس آورده کشتی گیران رفتار کنیم.

دبیر تصریح کرد: منصور خان برزگر از دو کیلومتری می‌آید همه به احترامش بلند می‌شویم. اکبر آقای فلاح هم نسبت به من نقد دارد اما به خودم اجازه نمی‌دهم حرفی بزنم. امیدوارم حرمت آقای بنا حفظ شود و از همه این را می‌خواهم. نقد را می‌توانیم درست مطرح کنیم و امیدوارم رعایت شود. قاسم رضایی و امید نوروزی برای ما عزیز هستند و اینجا خانه خودشان است. به خودم تذکر می‌دهم و امیدوارم حرمت بزرگ‌تر و مخصوصاً آنها که مربی ما بودند را حفظ کنیم.

دبیر درباره اتفاقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، گفت: من در ایران نبودم و وقتی آمدم متوجه این سر و صداها شدم. فیلم کشتی بذری را به ۸ داور بین المللی دادم. ۵ نفر از آن‌ها گفتند فیروزپور برنده است و ۳ نفر گفتند بذری برنده است. به کادر فنی هم گفتم امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود و کادر فنی طوری برنامه‌ریزی کند که حقی از کسی خورده نشود. از احمد بذری تشکر می‌کنم و یک بار نشد او اعتراض کند. این بچه یک بار حرف نزد و سعی می‌کنیم از او تجلیل کنیم. او می بازد و سکوت می‌کند. اینها موارد قشنگ کشتی است و باید دیده شود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا با ستاره‌هایش مقابل ایران/ یزدانی-تیلور شاید وقتی دیگر

وی خاطرنشان کرد: از روز اول که به کشتی آمدم یک حرف زدم و اینکه آمدم آبرویم را بگذارم که کشتی بالا برود.

رئیس فدراسیون کشتی درباره تشکیل دو تیم برای بازی‌های آسیایی و جهانی گفت: باید با مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک بنشینیم و ببینیم چه کار باید کنیم. نگاه بچه‌های تیم ملی هم باید برای ما مهم باشد. من خودم این شرایط را طی کرده‌ام و هزینه آن را داده‌ام.

دبیر در پاسخ به این سوال که پیمان فخری گفته تیم اول به بازی‌های آسیایی برود، گفت: آن‌ها نمی‌توانند برای ما تصمیم بگیرند. سرمربی تیم ملی و بچه‌ها و خودمان باید تصمیم بگیریم. کمیته ملی المپیک نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد. هر چقدر پول می‌دهند باید مدال بخواهند.

وی ادامه داد: انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی شده بود. به آقای صالحی امیری که احترام زیادی برایش قائل هستم گفتم حمید سوریان پرمدال ترین ورزشکار و هم نایب رئیس فدراسیون کشتی است و به جا است که یکی از چهار سهمیه انتصابی برای کمیسیون ورزشکاران را به او بدهید که گفت من صد درصد موافقم و حمایت می‌کنم اما او را معرفی نکردند. من هنوز گلایه دارم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: دوستان می‌گویند علی دبیر باج می‌خواهد. کدام باج؟ اینکه حق کشتی را می‌خواهم باج است؟ دوستان باید حق کشتی را بدهند. اسفند ماه کامل درباره کمیته المپیک و پول دادن‌هایشان صحبت می‌کنم. بودجه قهرمانی را درست ندادند و درباره بودجه‌های متفرقه آنها صحبت می‌کنم. درباره همه اینها صحبت می‌کنم. ما قهرمانان دارای چند مدال، زیاد داشتیم. کشتی روی هم ۳۰۰ یا ۴۰۰ تا مدال جهانی و المپیک دارد. سیروس پور خادم و حاجی طالقانی را چطور برداشتند. می‌خواهند کاری کنند من هم بروم. حرفم این است آیا کشتی بار ورزش را می‌کشد یا نه؟

دبیر ادامه داد: ما نه دنبال دعوا و جنگ نیستیم. درباره کمیته به همین اندازه بسنده می‌کنیم. درباره بودجه و پخش کردن آن به ریز صحبت می‌کنم. ببینم چه کسانی می آیند اسفند ثبت نام کنند؛ آن‌وقت مفصل صحبت می‌کنم.

وی درباره حواشی سفر تیم ملی کشتی به آمریکا گفت: داستان از موضوع حاج قاسم سلیمانی شروع شد. حتماً باز هم از او تعریف می‌کنم. این کار را با من می‌کنند تا ورزشکاران، دیگر حرف نزنند. این دیدار صرفاً یک دیدار دوستانه است. ما واقعاً یک دیدار دوستانه داریم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: کشتی ما از روسیه و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ماست. ما اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟ متأسفانه اتفاقاتی افتاد که من واقعاً ناراحت شدم. یکسری آدم‌ها دروغ‌هایی را نوشتند مثلاً گفتند من «گرین کارت» آمریکا دارم. آقایان! ما در المپیک سیدنی گرین کارت گرفتیم تا شاید درس بخوانیم. خیلی‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین کارت گرفتند. من هیچوقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می‌رود تا ویزا بگیرد؟ گرین کارت با تابعیت آمریکا که قسم می‌خورند خیلی فرق دارد. من ۷ سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند.

وی سپس تصویری از کپی پاسپورت منتسب به خود را بین خبرنگاران پخش کرد و گفت: آنقدر بی عقل هستند که من را «فیمیل» (زن) نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی و خواستار توضیح شد. همانجا هم از من سوال کردند گفتم از کشورتان خوشم نیامد! از ایرانی‌های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می‌گویند من آنجا چه چیزهایی دارم. الان می گویم هر چه دارم برای آنها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت علیرضا دبیر کشتی آزاد کشتی فرنگی فدراسیون کشتی کشتی لیگ کشتی گرین کارت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس فدراسیون کشتی صحبت می کنم گرین کارت برای ما تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است

رییس هیات کشتی خوزستان تاکید کرد: استان خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است و حضور یک سرمربی از این استان در رده های مختلف تیم های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.

به گزارش ایسنا، نشست خبری چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز برگزار شد.

رمضان جمالپور رییس هیات کشتی استان خوزستان، با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری این رقابت ها در اهواز گفت: حدود ۳ سال هست که مسیولیت هیات کشتی تهران را بر عهده گرفتم. در ابتدای کار رتبه هیات کشتی خوزستان نهم بود اما با کمک جامعه کشتی استان این رتبه به سوم رشد داشته است.  حدود ۱۵۰ مدال حاصل کار کشتی گیران خوزستان در سال گذشته بوده و اکثریت ملی پوشان فرنگی در رده های مختلف از این استان بوده اند. سال گذشته در مسابقات جهانی کشتی فرنگی بزرگسالان ۳ مدال طلا، نقره و برنز توسط کشتی گیران خوزستان بدست آمد.

وی افزود: امسال ۵ کشتی گیر در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند که موفق به کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا شدند. امین‌میرزازاده برای اولین بار در کشتی خوزستان به عنوان برترین فرنگی کار سال آسیا انتخاب شد. شاید برای اولین بار در تاریخ کشتی خوزستان این احتمال وجود دارد که از جمع ۶ فرنگی کار ایران در المپیک پاریس، ۵ نماینده از استان خوزستان باشند.

رییس هیات کشتی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم امسال با توجه به حضور پرتعداد فرنگی کاران خوزستان به مدال طلای المپیک برسیم. جای مدال طلای المپیک در کلکسیون مدال های کشتی استان خالی است و این امیدواری وجود دارد که برای نخستین بار در تاریخ به طلای المپیک برسیم.

جمالپور، در ادامه درباره تیم های خارجی حاضر در این رقابت ها، گفت: قرار بود ۴ کشور ارمنستان، برزیل، سوریه و عراق در این مسابقات شرکت کنند اما از این جمع حضور ارمنستان و سوریه در این رقابت ها قطعی شده است. با توجه به اینکه این مسابقات اخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی مخصوصا در رده امید است، امیدوارم کشتی گیران خوزستانی بتوانند با کسب موفقیت در این مسابقات صاحب دوبنده تیم ملی امید در مسابقات جهانی شوند.

رییس هیات کشتی خوزستان درباره دلایل غیبت تیم های مطرح کشتی جهان در این رقابت ها، خاطرنشان کرد: بحث هماهنگی ها در اینباره با روابط بین الملل فدراسیون کشتی است. ما هم علاقه داشتیم تیم های
بهتری در این رقابت ها حاضر می شدند. با توجه به اینکه یکی دو ماه است که میزبانی ما از این رقابت ها قطعی شده است، ما درگیر برگزاری خوب این مسابقات بوده ایم و بحث حضور تیم های خارجی را فدراسیون کشتی پیگیری کرده است.

وی افزود: در سال المپیک قرار داریم و با توجه به برنامه ریزی کشورهای مختلف برای حصور در این رقابت ها، یکی از دلایل عدم استقبال تیم های خارجی بحث المپیک بوده است.

جمالپور با تاکید بر حمایت از ملی پوشان المپیکی کشتی فرنگی ایران گفت: جلسات خوبی با استاندار داشته ایم. قرار است کارگروهی برای حمایت از کشتی گیران خوزستان در المپیک‌ تشکیل شود. پاداش هایی هم از طرف مجموعه های مختلف اهدا شده است. ما هم با همه توان تلاش می کنیم حمایت خوبی از کشتی گیران خوزستان در رویداد مهم المپیک داشته باشیم.

وی درباره رقابت حساس سعید اسماعیلی با محمدرضا گرایی برای رسیدن به دوبنده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس، گفت: گرایی یکی از سرمایه های کشتی ماست و اسماعیلی هم یکی از استعدادهای کشتی ماست. امیدوارم هر کدام که حقشان است به المپیک برسند. نظر کادر فنی تیم ملی هم اهمیت زیادی دارد. خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است و از فدراسیون انتطار داریم حداقل در یک رده تیم ملی از خوزستان سرمربی داشته باشیم و با توجه به احتمال حضور ۴ یا ۵ فرنگی کار خوزستانی در المپیک، ۲ مربی از این استان در تیم ملی کشتی فزنگی حاضر باشند. در اینباره انتقادهای به حقی از سوی جامعه کشتی استان و مربیان مطرح می شود و با توجه به نگاه ویژه آقای دبیر به کشتی خوزستان، انتظار داریم در این زمینه عدالت برقرار شود. این موضوع باعث ایجاد حواشی برای ما شده و باعث تحلیل انرژی ما شده است. آقای دبیر انصافا به دنبال عدالت است و این حق برای کشتی خوزستان وجود دارد که یک سرمربی از این استان در تیم های ملی کشتی فرنگی حضور داشته باشد. امیدوارم فدراسیون در این زمینه ورود کند تا مربیان استان انگیزه بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ در این نشست حمید یاری رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی و آرین زمانپور مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی نیز حضور داشتند.

یاری در این نشست خبری، گفت: روزهای پرترافیکی برای کشتی ایران در سطح بین المللی و داخلی است. همزمان جام علی آبادی نیز در اردبیل در حال برگزاری است. هیات کشتی خوزستان انصافا تلاش بسیار خوبی داشته و همیشه دست فدراسیون را گرفته است. با این شرایط اقتصادی برگزاری مسابقه کار خیلی سختی است اما استان خوزستان همیشه یار و یاور فدراسیون کشتی بوده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • چرا حسن یزدانی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیامد؟
  • چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟/ در انتظار دیدار با دبیر
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود