Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه 22 شهرداری تهران ضمن بازدید و رصد تحولات فرهنگی به صورت چهره به چهره با مدیران شهری و نخبگان این منطقه سخن گفتند.

در همین خصوص نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منطقه 22 شهرداری تهران تازه تاسیس بوده و از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه شهرسازی برخوردار است، گفت: علارغم اینکه این منطقه از گستردگی و توسعه در حوزه شهری و جمعیتی برخوردار شده اما کمبودهایی را در زیرساخت های فرهنگی اجتماعی و ورزشی آن مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این منطقه معضل فاضلاب شهری نیز مشاهده می شود که برای رفع آن می بایست اهتمام جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: وجود 13 مرکز و فضای گردشگری مانند دریاچه خلیج فارس و حضور نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، خانواده های شهدا و ایثارگران باعث منحصر به فرد شدن منطقه 22 نسبت به سایر مناطق شهر تهران شده است.

معدنی پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی اجتماعی و ورزشی منطقه تاکید و خاطر نشان ساخت: نیاز است تا تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی اجتماعی و ورزشی در دستور کار منطقه قرار گیرد و این منطقه به عنوان اولین مناطق در این زمینه اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: این شورا به مانند یک اتاق فکر به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در سطح منطقه عمل خواهد کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه فرهنگی و اجتماعی را اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق شهر تهران دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه عدم پرداخت مناسب به اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی در سنوات گذشته باعث شده تا این پروژه ها به فضاهای بی دفاع شهری تبدیل شوند. پرداختن به این پروژه ها و اتمام آنها به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در منطقه کمک خواهد کرد.

معدنی پور توجه به محتوای فضاهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است تا بازنگری را در محتوای فضاها فرهنگی اجتماعی داشته باشیم و نسبت به نیاز روز جامعه به روز رسانی لازم را در انها انجام دهیم.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران یک نهاد تخصصی در حوزه سیاست گذاری و خط مشی گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی شهر تهران است همچنین این کمیسیون یک حوزه اندیشه ورز، نظریه پرداز و پیشگام در رصد و نظارت فعالانه تحولات و رویدادهای کلان فرهنگی و اجتماعی شهر تهران به حساب می آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مخاطب ما در کمیسیون همه اقشار جامعه و تمام گروه های جمعیتی شهر هستند بر همین اساس برای بهبود وضعیت مردم می بایست برنامه ریزی لازم را داشته باشیم. 

معدنی پور ادامه داد: قلمرو موضوعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی طیف گسترده ای از موضوعات است که برخی از انها که در اولویت برنامه های ما قرار دارند عبارتند از: ترویج و اعتلای سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، بهبود وضعیت و ارتقا کیفیت زندگی شهری در زمینه شاخص ها و زیر ساخت ها، پیشگیری و کاهش اسیب های اجتماعی، توانمندسازی و ارتقا مشارکت و سرمایه اجتماعی شهروندان و تاکید بر آموزش و ترویج اداب زندگی اسلامی و ایرانی.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضاهای بی دفاع شهری نرگس معدنی پور تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران فرهنگی اجتماعی و ورزشی معدنی پور پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند