Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی وضعیت تولید محصولات صنعتی طی ۸ ماه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که علی رغم رشد تولید اغلب محصولات لوازم خانگی، تولید تلویزیون با کاهش مواجه شده است.

بر این اساس، تولید یخچال و فریزر ۷.۸ درصد و تولید ماشین لباسشویی ۲۶.۸ درصد در این بازه زمانی افزایش یافته با این حال تولید انواع تلویزیون کاهش ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصدی داشته است؛ به گونه‌ای که در ۸ ماه امسال حدود ۷۶۲ هزار انواع تلویزیون تولید شد در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۰۲ هزار دستگاه بود.

قاچاق سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه تلویزیون به کشور

در این رابطه عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفت و گو با مهر اظهار کرد: بالا بودن میزان تلویزیون‌های قاچاق در بازار، وضعیت تولید را تحت الشعاع قرار داده است چراکه با توجه به ذادقه مصرف کنندگان، تمایل به خرید کالای خارجی بین مردم زیاد است.

وی افزود: طبق آماری که ارائه شده، سالانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه تلویزیون به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود؛ این در حالیست که کل نیاز بازار ایران به تلویزیون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است.

هاشمی ادامه داد: در واقع از ۲.۲ میلیون دستگاهی که مورد نیاز است ۸۰۰ هزار دستگاه یعنی معادل ۳۵ درصد نیاز کشور، از طریق قاچاق تأمین می‌شود.

وی افزود: بالا بودن حجم قاچاق در بازار، تولید محصول ایرانی را به حاشیه می‌برد و تولیدکننده انگیزه خود را برای افزایش تولید از دست می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت یکی از عمده دلایل کاهش تولید تلویزیون ایرانی، بالا بودن حجم قاچاق این محصول است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: از سویی دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در تأمین سرمایه در گردش نیز مزید بر علت شده و تولید را تحت تأثیر قرار داده است. تلاش تولیدکنندگان این است که به اهداف تعیین شده در تولید لوازم خانگی برسند منتهی باید شرایط هم محیا باشد.

کد خبر 5401631 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید لوازم خانگی عباس هاشمی تولید صنعتی نهضت ملی مسکن سید احسان خاندوزی روسیه رستم قاسمی بانک مرکزی ایران لایحه بودجه 1401 21 سوال از بودجه گمرک ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی ترانزیت تسهیلات بانکی کارت خوان الکترونیکی لوازم خانگی هزار دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد