Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: علت بیشتر تصادفات بی‌توجه به جلو بوده که ۳۷ درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است همچنین بیشترین تصادفات بین ساعات ۱۸ تا ۲۰ و در روزهای چهارشنبه اتفاق می‌افتد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاهش هشت درصدی آمار فوتی‌های تصادفات در سال جاری، اظهار کرد: در تصادفات ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته استان اصفهان، ۲۶۵ نفر و ۹ ماهه سال جاری ۲۴۵ نفر فوت شده‌اند که با کاهش هشت درصدی در آمار فوتی تصادفات مواجه هستیم، تعداد مجروحان سطح استان اصفهان نیز با کاهش پنج درصدی نسبت به سال گذشته، از ۱۳ هزار و پنج نفر به ۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای چهارشنبه، حادثه‌خیزترین روز

وی افزود: علت بیشتر تصادفات بی‌توجه به جلو بوده که ۳۷ درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است، بیشترین تصادفات با ۱۳.۲ درصد، بین ساعات ۱۸ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد و سهم بیشتر تصادفات با ۱۶.۹ درصد به روزهای چهارشنبه اختصاص می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در خصوص لزوم همکاری سازمان‌های دخیل در ترافیک برای همگانی شدن فرهنگ ترافیک، تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه و ارگان در ترافیک دخیل هستند و همه این سازمان‌ها از فضای مجازی و رسانه‌ها گرفته تا سازمان‌های اجرایی ترافیک باید برای همگانی شدن آموزش فرهنگ رانندگی اقدام کنند.

وی با اشاره به تأثیر مشکلات و معضلات اقتصادی افراد بر نحوه رانندگی آنها، خاطرنشان کرد: مشکلات و معضلات اقتصادی افراد در خشونت و نحوه رانندگی آنها تأثیر دارد و ممکن است مشکلات یک فرد با مشغول کردن ذهن او در نحوه رانندگی نیز تأثیر داشته باشد.

تجدیدنظر در مبالغ و نوع جریمه

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در راستای تغییر فرهنگ رانندگی قانون کشور جریمه‌ها باید جنبه بازدارندگی پیدا کرده، ادامه داد: باید در مبالغ جریمه تجدیدنظر شده و حتی سنگین‌تر شود و قوانین جدیدتری در راستای تخلفات وضع شود به عنوان مثال جریمه‌های پایین در برابر یک ماشین چند میلیاردی هیچ قدرت بازدارنده‌ای ندارد و بهتر است خودروی افراد در صورت انجام برخی تخلفات توقیف شود.

وی با اشاره به برخورد با تخلفات جدید، اضافه کرد: تخلفات جدیدی که در میان مردم جامعه دیده می‌شود، استفاده نکردن موتورسواران از کلاه ایمنی است همچنین دور دور کردن رانندگان نیز یکی از تخلفات مدرنی است که در سال‌های اخیر افزایش یافته و با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر 548333

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تصادفات رانندگی تصادف مرگبار امار مصدومان حادثه تصادف مرگ و میر تصادفات تصادف رانندگی سانحه تصادف جانباختگان تصادفات تصادفات فوتی آمار تصادفات اصفهان آمار تصادف در اصفهان فرهنگ رانندگی افزایش جریمه های رانندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روزهای چهارشنبه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز گذشته چهارم اردیبهشت ماه درسطح شهر قم آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی رسیدگی و  برخورد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در این طرح برای متخلفان، قبض جریمه صادر و  موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت  یک ماه توقیف خواهد شد.

سرهنگ صدفی در پایان به والدین توصیه کرد از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت هستند،خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی