Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، بارش کم‌سابقه برف، این رحمت الهی از دیروز در اکثر استان‌های کشور آغاز شده و موجب شادمانی هموطنان و سفیدپوش شدن کشور شده است. اما همزمان با بارش شدید برف بسیاری از مسیرهای مواصلاتی و راه‌های کشور مسدود شده است و برخی از هم‌میهنان نیز در کولاک اسیر شده‌اند. همچنین یخبندان و ارتفاع زیاد برف مدارس بسیاری از شهرهای کشور را نیز به تعطیلی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آخرین اطلاعات استان‌های کشور ارائه خواهد شد:

آذربایجان شرقی: با تداوم بارش برف که از ساعات اولیه صبح دیروز آغاز شد، شهر تبریز لباس سپید بر تن کرده است. میزان و شدت برف امروز تبریز در سال‌های اخیر کم سابقه بوده و رفت و آمد وسایل نقلیه و مردم را در خیابان‌های شهر مختل کرده است.

آذربایجان غربی: بارش نسبتا سنگین برف زمستانی در ارومیه از بامداد یکشنبه ۲۶دی۱۴۰۰ آغاز شده و مدارس ارومیه در تمامی مقاطع در دو نوبت صبح و بعدازظهر را به تعطیلی کشانده است.

اردبیل: بارش برف که از بامداد روز یکشنبه در سطح استان آغاز شده هم‌چنان به شکل سنگین در اکثر محورهای مواصلاتی ادامه دارد و تردد فقط در محورهای اصلی با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال، در کنار نجات سرنشینان 20 خودروی گیرافتاده در برف، یک فرد سرمازده از کولاک در جاده پروچ به خلخال از مرگ حتمی نجات دادند.

تهران: از روز قبل شهرستان پردیس برای اولین بار طی امسال برف شدید را تجربه و سطح معابر و درختان با این نعمت الهی سفیدپوش شد. این پدیده موجب لغزنده شدن جاده‌های مواصلاتی شده است.

کردستان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ضمن اعلام ممنوعیت تردد کشنده‌ها در تمامی محورهای مواصلاتی استان، گفت: اکثر مسیرهای مواصلاتی استان از ساعت ۲۰ شب گذشته مسدود شده است.

همچنین رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین (تریلر کشنده) در تمام محورهای ارتباطی استان به علت بارش برف ممنوع بوده و بیشتر راه‌های کردستان مسدود است.

از سوی دیگر رئیس هواشناسی سقز با اعلام اینکه سیستم بارشی فعلی تا دوشنبه‌شب ادامه خواهد داشت، از بارش حدود نیم متری برف در این شهرستان خبر داد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد نیز گفت: 3 مسافر یک خودرو که در زیر بهمن گیر افتاده بودند با حضور به موقع راهداران از مرگ حتمی نجات یافتند.

کرمانشاه: کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: انتظار داریم حداقل دمای شبانه به طور قالب مناطق سردسیر استان بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت برسد.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به بارش برف در برخی از مناطق استان از تعطیلی نوبت‌های صبح و عصر مدارس ۶ شهرستان به دلیل بارش و سرما در روز دوشنبه خبر داد.

البرز: رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به انسداد محور چالوس باتوجه به شدت بارش برف، گفت: تعداد ۱۰۰ خودرویی که در این مسیر گرفتار شدند، به مکانی امن منتقل شدند.

این در حالی است که روز گذشته سازمان هواشناسی هشدار وقوع سیل در استان‌های نیمه‌جنوبی کشور را صادر کرده بود و طبق پیگیری‌های خبرنگاران استانی خبرگزاری فارس، تمام دستگاه‌های امدادی و ادارات مدیریت بحران استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و بوشهر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

کرمان: مدیرکل راهداری جنوب استان کرمان گفت: با توجه به افزایش سیلاب و جاری شدن روان‌آب‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، راهداران ۳۵ دستگاه خودروی گرفتار در سیلاب و برف را با استفاده از توان ماشین‌آلات راهداری نجات دادند.

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: برف کولاک استانها بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در ۴ محور و جو آرام در تمامی جاده‌های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده ‌ای کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده ینگی‌امام حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و پل حصارک نیمه سنگین است. در آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محورهای مسدود غیرشریانی ادامه داد: محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه و گلشن – سراوان مسدود هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌ها حاکی از حاکم بودن جو آرام در جاده‌های سراسر کشور است و در حال حاضر مشکلی از نظر بروز پدیده‌های جوی وجود ندارد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900088

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان