Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول بسیج دانشجویی استان فارس از اجرای طرح‌های علمی راه مهندسی و راهیان پیشرفت در دانشگاه‌های استان با هدف هدفمند کردن تحصیل و تقویت بنیه علمی دانشجویان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سعید یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح‌های علمی راه مهندسی و راهیان پیشرفت در دانشگاه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از رسالت‌هایی که بسیج دانشجویی به دنبال اجرای آن است، هدفمند کردن تحصیل و تقویت بنیه علمی دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان نقش دانشجویان در حل مسائل و مشکلات جامعه گفت: دانشجویان می‌توانند نقش مهمی در حل مسائل جامعه داشته باشند و به همین منظور باید تحصیل دانشجویان هدفمند و همراه با نظر به نظام مسائل اولویت‌دار کشور باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس همچنین از برگزاری رویداد علمی پل با هدف جمع‌آوری و داوری ایده‌های دانشجویی برای توسعه استان فارس خبر داد و گفت: این طرح نیز از برنامه‌های علمی دیگر ناحیه بسیج دانشجویی فارس است که فرایند اجرایی آن از دهه فجر امسال آغاز می‌شود. 

یوسفی با بیان اینکه طرح راه مهندسی با هدف هدفمند کردن تحصیل دانشجویان برگزار می‌شود، افزود: این طرح در 6 مرحله در دانشگاه‌های استان در حال برگزاری است و مدیریت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس آن را دنبال می‌کند. 

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به جزئیات این طرح بیان کرد: در این طرح دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی با رشته تحصیلی خود، نحوه مطالعه دروس، نیازهای صنعت به رشته تحصیلی دانشجویان و مسائل روز صنعت آشنا می‌شوند. 

وی با بیان اینکه طرح راهیان پیشرفت از دیگر طرح‌های بسیج برای تقویت علمی دانشجویان با هدف امیدآفرینی است، عنوان کرد: شعار ما می‌توانیم از محوری‌ترین اصول این طرح است که دانشجویان با دستاوردهای ممتاز کشور مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود آشنا می‌شوند. 

انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورشنامه تشکل های بسیج دانشجویی به رئیس دستگاه قضا با موضوع شرکت کشت و صنعت مغانبسیج دانشجویی استان فارس مطالبات مردم را به‌صورت تخصصی پیگیری کند

ساماندهی هسته‌های علمی مرتبط با رشته‌های مختلف پزشکی، سازماندهی و ساماندهی هسته‌های علمی مرتبط با دامپزشکی و فعالیت پژوهشکده شهید طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی از جمله اقدامات ناحیه بسیج دانشجویی فارس است که یوسفی آن را برای حمایت از نخبگان دارای ایده و تقویت حرکت علمی در استان برشمرد. 

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی استان فارس راهیان پیشرفت راه مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ برنامه «راهیان پیشرفت»، توسط خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، برگزار می‎شود.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام اول این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان 1402 و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مانند مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با  توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی