Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صادقی، روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، با عنوان این مطلب که بیماری اندومتریوز یکی از مباحث مهم در حوزه تخصصی زنان و نازایی است، گفت: تشخیص دیگر هنگام این عارضه برای زنان با مشکلاتی همراه است و می‌تواند زندگی مشترک زوجین را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ارائه خدمات تخصصی درمان اندومتریوز، تصریح کرد: نگاه ویژه به آموزش نیروی متخصص در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.

صادقی گفت: وقتی گفته می‌شود جراحی اندومتریوز، یعنی یک تیم تخصصی از رشته‌های مختلف پزشکی حضور دارند. زیرا، درمان اندومتریوز نیاز به بررسی‌های دقیق و علمی قبل از عمل جراحی دارد.

وی ادامه داد: ایران در حوزه پزشکی نسبت به سایر حوزه‌های دیگر، از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

رؤیا پادمهر فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و دبیر علمی کنگره، افزود: امسال هم این کنگره به صورت وبینار برگزار خواهد شد و الیته تعداد محدودی از همکاران حضور خواهند داشت.

وی با عنوان این مطلب که ۱۰ درصد زنان در دوره باروری گرفتار عارضه اندومتریوز هستند، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد علل ناباروری ناشی از عارضه اندومتریوز باشد.

دبیر علمی کنگره گفت: راه نهایی درمان اندومتریوز، جراحی لاپاراسکوپی است‌.

پادمهر ادامه داد: امکانات درمان کامل اندومتریوز در سراسر کشور وجود ندارد، چون روش درمان این بیماری، سخت و دشوار است.

وی گفت: ۱۱ سخنران بین المللی خواهیم داشت که از چهره‌های نامدار حوزه درمان ناباروری در جهان هستند.

پادمهر ادامه داد: همچنین از اساتید مجرب داخلی نیز برای سخنرانی در کنگره دعوت شده است. ضمن اینکه در طول برگزاری کنگره، ۲ جراحی زنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز اول کنگره به فستیوال فیلم‌های لاپاراسکوپی زنان اختصاص یافته است که در نتیجه آن، همکاران متخصص ما با روش‌های جراحی‌های کم تهاجمی آشنا می‌شوند.

پادمهر تاکید کرد: در کنگره امسال، یک پنل آموزشی برای افرادی که با تیم درمان همکاری دارند، در نظر گرفته شده است. زیرا، تیم درمان فقط پزشکان نیستند و نیروهای پرستاری و…، در کنار پزشکان حضور دارند.

در ادامه این نشست خبری، خدیجه شادجو جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: اندومتریوز تا چند دهه قبل یک مقوله ناشناخته بود، اما روش‌های تشخیصی به سرعت پیشرفت کرد و امروز شاهد هستیم که روش‌های درمان اندومتریوز در کشور ارائه می‌شود.

وی افزود: تشخیص صحیح در کنار تیم درمان، از اهمیت زیادی در مسیر درمان اندومتریوز برخوردار است.

همچنین‌، علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، با اشاره به اهمیت درمان ناباروری، گفت: مقوله جمعیت یکی از دغدغه‌های کشور ما است و درمان ناباروری در زمینه افزایش جمعیت خیلی اثرگذار است.

وی افزود: با توجه به عارضه اندومتریوز که منجر به ناباروری می‌شود، روش‌های درمان این عارضه از اهمیت زیادی در مسیر افزایش جمعیت کشور برخوردار است.

صادقی تبار ادامه داد: برگزاری این کنگره‌ها تأثیر زیادی برای سوق دادن زوجین نابارور به مسیر درست درمان ناباروری داشته است.

وی با اشاره به توانایی علمی متخصصین ایرانی در جهان، افزود: عارضه اندومتریوز در کشورهای همسایه و خاورمیانه مورد غفلت واقع شده و ما می‌توانیم این خدمات و دانش را برای این قبیل کشورها ارائه بدهیم.

چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز در تاریخ ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور اساتید و جراحان نامدار ایران و جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 5401586

منبع: مهر

کلیدواژه: جراحی های کم تهاجمی مرکز ناباروری ابن سینا درمان ناباروری ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی ارز دارو زنان شیوع کرونا پروتکل های بهداشتی بارداری دارو درمان اندومتریوز درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 848283 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری ناباروری IVF

دیگر خبرها

  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران