Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روند مذاکرات وین با توجه به اظهارات ضدونقیض مقامات اروپا، بیان کرد: در جریان گفت‌وگوها، تاکنون بسیاری از جداول آماده‌شده است، ستون‌های جداول آماده است، بخشی از پرانتزها پاک‌سازی شده‌ است.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز در یک نشست خبری ضمن گرامیداشت روز مبارزه و روز غزه، گفت: سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران دفاع از آرمان فلسطین به‌عنوان حق خدشه‌ناپذیر برای مردم سرافراز این سرزمین بوده و این روز یادآور تمامی جنایت‌های جعلی اشغالگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ولادت مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به جمعیت فرهیخته زنان در ایران اسلامی تبریک گفت.

وی با اشاره به روند مذاکرات وین با توجه به اظهارات ضدونقیض مقامات اروپا، بیان کرد: در جریان گفت‌وگوها، تاکنون بسیاری از جداول آماده‌شده است، ستون‌های جداول آماده است، بخشی از پرانتزها پاک‌سازی شده‌اند.  

خطیب‌زاده ادامه داد: توافقاتی در خصوص ایده‌ها انجام‌شده و در حال تبدیل‌شدن به کلمات است. البته موضوعات باقی‌مانده کلیدی هستند و حل آن‌ها نیازمند اخذ تصمیمات سیاسی به‌ویژه از طرف واشنگتن در خصوص رفع تحریم‌ها علیه ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر امیرعبدالهیان به چین، تصریح کرد: روابط ایران و چین یک روابط کاملاً طبیعی است و حضور کشورهای مختلف در منطقه نه مبنای تهدید و نه مبنای نگرانی است.

وی درباره اجرایی شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته وزارتخانه‌های مختلف مسئول کار کردن روی قرارداد‌های مختلف هستند و از این زمان این تفاهم‌نامه وارد فاز اجرایی شد. دو طرف تفاهم کردند بعد از چندین ساعت گفت‌وگوی تفصیلی در چین مشترکا آغاز اجرایی شدن این تفاهم را اعلام کنند. معاون بانک مرکزی، معاون وزارت نفت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نیز در این سفر حضور داشتند.

خطیب‌زاده گفت: امیدواریم قرارداد‌هایی که مذاکرات اجرایی شدن آن آغاز شده افقی را در روابط راهبردی دو کشور باز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بازگشایی سفارت‌خانه‌ها و روند مذاکرات و گفته‌های یک نماینده مجلس دراین‌باره گفت: من خواهش می‌کنم جزئیات را از خود ایشان بپرسید. آنچه در خصوص روابط ایران و عربستان می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر تمرکز ما بر آغاز فعالیت ایران نزد سازمان همکاری اسلامی است و دیپلمات‌های ما ویزا گرفته‌اند.

وی گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور اعلام کردند، ایران برای بازگشایی سفارت خود در ریاض آمادگی دارد.

خطیب‌زاده در واکنش به درخواست ۱۱۰ نماینده آمریکایی از دولت این کشور برای ترک مذاکرات وین گفت: سیاست داخلی آمریکا مربوط به خودشان است و ما یک حاکمیت را تنها در ایالات‌متحده می‌شناسیم و این حاکمیت مسئول اصلی اجرای تعهدات خود و قطعنامه ۲۲۳۱ است. این کشور تا امروز سرکشانه از اجرای این تعهدات سرباز زده است.   سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره مداخله ارضی ترکیه در سوریه گفت: حاکمیت ملی سوریه و تمامیت ارضی این کشور باید از طرف همه کشورها به رسمیت شناخته شود. ما روند آستانه را با روسیه و ترکیه داریم که در این سازوکار همه موارد ازجمله موارد اختلافی را موردبررسی قرار می‌دهیم.    خطیب‌زاده در تشریح برنامه سفر رئیس‌جمهور به روسیه گفت: سفر رئیس‌جمهور به دعوت رئیس‌جمهور روسیه انجام می‌شود که چندین بار هم تکرار شده است و سفر حائز اهمیتی است. آقای رئیسی در این سفر جلسه مفصلی را با همتای خود خواهند داشت و در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تکنولوژی تبادل‌نظر صورت خواهد گرفت. با توجه به شرایط پاندمی کرونا ۲ طرف به دنبال این هستند که با رعایت دستورالعمل‌ها این سفر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در وزارت امور خارجه هم در هفته‌های گذشته یک گروه مسئول رسیدگی به این سفر شده‌اند.   خطییب‌زاده در پاسخ به این سؤال که واکنش ایران به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که محدودیت زمانی را برای مذاکرات وین اعلام کرده است، چیست، گفت: من به وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد می‌کنم همه توان و تلاش خود را به‌کار بگیرند که همین پلن A به سرانجام برسد چرا که پلن B برای هیچ کشوری جذاب نیست و البته همه کشورها برای خود پلن جایگزین دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رئیس‌جمهور فعلی آمریکا می‌داند اگر امروز برجام زنده است به خاطر ایران است؛ نه آمریکا که از برجام خارج شد و همه تلاشش را برای نابودی این توافق به‌کار گرفت. اگر دولت آمریکا دچار فراموشی شده، اما جامعه جهانی این اقدامات را به خاطر دارد.

 

بیشتر بخوانید: سخنگوی وزارت خارجه: کشورهای اروپایی به جای مقصرنمایی، برای پیشرفت گفت‌وگو‌ها جدیت و اراده به خرج دهند

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: سعید خطیب زاده وزارت خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده وزارت خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت خارجه مذاکرات وین جداول آماده رئیس جمهور خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق