Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - خدایی گفت: کارشناسان و متخصصان منطقه هشت عملیات گاز کشور با تکیه بر توان داخلی و با نصب سامانه‌های ضدیخ زدگی بر روی توربین تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه «مرگنلر»، فرصتی را فراهم کردند تا ضمن اثبات توانمندی خویش، برگ زرین دیگری در تقویم خوداتکایی منطقه ورق بخورد.

 نصب سامانه آنتی آیسینگ (ضد یخ زدگی) بر روی توربین‌هایی که در مناطق سردسیر قرار دارد، ضمن جلوگیری از یخ بستن و تشکیل برفک روی فیلتر‌های مسیر هوای ورودی به محفظه احتراق و سیستم تهویه اتاقک توربین، پایداری بهینه انتقال گاز را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به این که در توربین‌های این تاسیسات، سامانه ضد یخ زدگی از اول طراحی موجود نبود، برای رفع مشکل، متخصصان این منطقه طی پارسال هدف گذاری ایجاد سیستم آنتی آیسینگ را به صورت آزمایشی بر روی یک واحد از توربین‌ها با موفقیت و بازدهی مناسب نصب کردند.

طی امسال نیز برای تکمیل فرآینده نصب این سامانه بر روی سایر واحد ها، با جذب پیمانکار بومی و با نظارت کارشناسان منطقه در صدد ساخت و نصب این سیستم بر روی سه واحد دیگر شدیم که خوشبختانه این طرح با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و با تکمیل این سیستم بر روی واحد دوم، عملیات اجرایی واحد‌های سوم و چهارم تاسیسات نیز شروع شده است.

 مدت زمان این طرح ۶ ماهه پیش بینی شده که از اول دی ماه آغاز و برآورد هزینه اولیه آن حدود ۱۲ میلیارد ریال است که در صورت انجام این کار توسط طراحان و سازندگان خارجی، چندین برابر این مبلغ هزینه برمی داشت.

منطقه هشت انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان‌های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز یخ زدگی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه

 به مناسبت روز مراغه مسابقات والیبال ساحلی با حضور ۱۹ تیم در رده سنی آزاد به میزبانی زمین ساحلی شهرداری مراغه در حال برگزاری است.

در مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آذربایجان شرقی ۵۰ ورزشکار حضور دارند.

این مسابقات عصر فردا با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات والیبال ساحلی استان به مدت دو روز در ساحل زیبای رودخانه صوفی چای برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟