Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:08:46 GMT

شورای راهبردی روستاهای هدف گردشگری تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۲۳۴۱

شورای راهبردی روستاهای هدف گردشگری تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زاهد شفیعی گفت: در نشست مشترکی که بین نمایندگان معاونت گردشگری و حوزه مدیریت روستایی وزارت کشور در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد؛ چارچوب استقرار مدل شاخص‌های ارزیابی و جزئیات فرایند انجام طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تشریح و با اجماع نظر مورد استقبال و تأیید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری افزود: در این نشست به منظور استفاده از ظرفیت همکاری مشترک و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط حوزه روستایی در موضوعات آموزش، اشتغال و کارآفرینی و پروژه‌های زیرساخت روستایی موضوع تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تبیین و مقرر شد شیوه‌نامه اجرایی آن با محوریت معاونت گردشگری تدوین و با همکاری وزارت کشور به مدیران استان و مقامات محلی ابلاغ شود.

وی با برشمردن اثرات این طرح در روستاهای هدف گفت: ارتقا تأسیسات و خدمات گردشگری در روستاها و اصولاً تعریف مقاصد روستایی و پروژه‌های پیشران آنها از مهم‌ترین خروجی این رتبه‌بندی است.

شفیعی یادآور شد: در این نشست سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور که به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شده است به عنوان ظرفیتی مناسب برای آموزش و توانمندسازی دهیارها در حوزه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

او با اعلام آمادگی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری برای اجرای طرح آموزش و توانمندسازی دهیاری‌ها و اعضای شوراها در روستاهای هدف، گفت: قرار است در زمینه تهیه عناوین و محتوای آموزشی در قالب سرفصل‌های مورد نیاز، با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همکاری شود.

کد خبر 5401660 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری روستا روستاهای هدف گردشگری شهرداری تهران قوه قضاییه شورای شهر تهران میراث فرهنگی پلیس راهور شهر تهران کاظم غریب آبادی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آسیبهای اجتماعی سربازی آب و هوا ترافیک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان میادین میوه و تره بار شهری و روستایی روستاهای هدف دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب